INNE EBOOKI AUTORA
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Piotr Lemieszko, Trzy nie(u)dane wiersze miłosne, czyli o montowaniu erotycznego fantazmatu | |
krytyka: | |
Henryk Bereza, O kulturze czytania | |
Ankieta „eleWatora”. Wstęp | |
Andrzej Turczyński, Czy krytyka literacka to pałuba? | |
Michał Larek, Przeciw krytyce! | |
Grzegorz Strumyk, Ciekawość siebie (idzie krytyk z niewoli) | |
Izabela Pajdała-Kusińska, „Idziesz ze mną? – Gdzie? – W dupę ciemną” | |
Rafał Gawin, Nerwica natręctw literackich, czyli dlaczego nie nurkuję w masce. Wersja rozszerzona | |
Anna Nasiłowska, 4-2-3-1 czyli kim być? | |
Marta Zelwan, O krytyce i krytykach | |
Ankieta „eleWatora”. Odpowiedzi | |
Henryk Bereza, Pochwała czytelników | |
Piotr Michałowski, Depozyt historii literatury | |
Iwo Zmyślony, Krytyk nic nie może | |
Krzysztof Maciejewski, Nie ma już linii podziału. O krytyce internetowej | |
Emilia Walczak, Don’t mess with jelonki | |
Michał Tabaczyński, Nowa umowa. Krytyka literacka jako instytucja literatury | |
Adam Mańkowski, Na rozdrożu intuicyjności i zdrowego rozsądku. Spojrzenie na polską krytykę muzyczną | |
Wojciech Kudyba, Krytyk jako gospodarz | |
Konrad Zych, Źli inteligenci patrzą na pop, czyli co nam zostało z Munro | |
Ankieta „eleWatora”. Post factum: próba krajobrazu | |
proza: | |
Rafał Skonieczny, Pinczer | |
poezja: | |
Krzysztof Gryko, Sęk, Rewers, Sekret, Pokrycie, Synkopa, Spot | |
Jolanta Nawrot, Wyspa w cudzysłowie, Pogoda ducha, Wniebogłosy, Księżniczka ma kota, biegnie, Dziewczynka kupuje mleko | |
eKlery: | |
O grach (planszowych). Z Marcinem Baranem rozmawia Wiktoria Klera | |
proza: | |
Dariusz Sypeń, Jednoręki | |
Marcin Bałczewski, Przyjazd | |
poezja: | |
Aleksandra Słowik, Pisane pod kołdrą | |
Robert Król, Falkowska | |
epistoły: | |
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Roberta Króla | |
z Ciężkowic: | |
Waldemar Bawołek, Święty Benedykcie z Anianu, miej mnie w opiece | |
z Krakowa: | |
Tomasz Bohajedyn, Ćma van Gogha | |
krytyka literacka: | |
Ewelina Chodakowska, Częsty przypadek (Jakobe Mansztajn, Studium przypadku) | |
Wiktoria Klera, Suma niespełnień (Marcin Sendecki, Przedmiar robót) | |
Justyna Kasperek, W negatywie (Ewa Elżbieta Nowakowska, Nareszcie) | |
Bogdan Nowicki, Agnostyk połykany przez samotnego wilka (Leszek Żuliński, Ostatnia przeprowadzka) | |
Patryk Nadolny, Hologramy średnio wieczne (Łukasz Kuźniar, Everyman) | |
Karol Samsel, Wiesława Juszczaka koncepcja poezji (Wiesław Juszczak, Poeta i mit) | |
Monika Grącka, Gdzie jesteśmy i czy jesteśmy? (Wiktor Pielewin, Batman Apollo) | |
Alan Sasinowski, Zazdrość bogów (John Banville, Nieskończoności) | |
Paweł Jasnowski, Oczyszczając pole (Patrick Modiano, Perełka) | |
Maja Staśko, Jeszcze Polka nie zginęła (Michał Tabaczyński, Legendy ludu polskiego) | |
Mieczysław Orski, Literackie gry Agnieszki Kłos (Agnieszka Kłos, Gry w Birkenau) | |
Emilia Walczak, Małgorzata Krystyna (Małgorzata Halber, Najgorszy człowiek na świecie) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 6 (Swietłana Aleksijewicz, Czasy secondhand. Koniec czerwonego człowieka; Wschód – Zachód. Wiersze z Ukrainy i dla Ukrainy) | |
Damian Romaniak, Egzorcysta i tajemnica wiary (Kamil Kościelski, Cóż za wspaniały dzień na egzorcyzm… Amerykańskie kino grozy przełomu lat 60. i 70.) | |
Paweł Orzeł, Przed wojną: Książeczka o kaźni (Leonidas Andrejew, Siedem szubienic (opowiadanie)) | |
nadesłano | |
muzyka: | |
Tadeusz Hnat, Jeszcze polski akordeon; później Paweł Mykietyn (Magdalena Bojanowicz & Maciej Frąckiewicz, Satin; Paweł Mykietyn, Chamber Works) | |
Kamil Sipowicz, Bexa Lala (Bexa lala, Bexa Lala i inni) | |
stałe felietony: | |
„esoesy” – ADL, Pierwsze | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Głos w sprawach ważnych, czyli Migotanie gwiazd i przedsionków Anny Grabowskiej | |
„omsknięcia” – ks. Andrzej Luter, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, O niezrozumieniu | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Wkłucia | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Postczłowiek – to brzmi groźnie | |
VII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy” | |