INNE EBOOKI AUTORA
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
granice: | |
Bogdan Prejs, sylwia plath nie zmrużyła tutaj oka | |
Marta Zabłocka, Przywiązywania i odrywania | |
Przemysław Czapliński, Transgresje i mediacje | |
Tadeusz Zubiński, Biała partyzantka w nadbałtyckich lasach | |
Diana Wasilewska, Przekraczanie estetyki. Abject art, czyli sztuka (nie)smaczna | |
Ewa Elżbieta Nowakowska, Podgórze wielokrotnych granic | |
Agata Balsamo, Patrz jak ci każę, czyli o ramie dzieła literackiego w Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego | |
Agata Jankowska, Potwór, który jest w nas. O dehumanizacji we współczesnych narracjach | |
Patrycja Chajęcka, Syndrom granicy. Notatki o Krótkim podręczniku przekraczania granic Gazmenda Kapllaniego | |
Konrad Zych, Przyjdzie gonzo i nas zje, czyli tajna historia pewnej granicy | |
Krzysztof Lichtblau, Ghostwriter, czyli o granicach autorstwa | |
Izabela Pajdała-Kusińska, Musisz zmrużyć powieki. Rozmyślania o decentryzmie i sztuce | |
Andrzej Turczyński, O tamtejszości. Esej przygraniczny | |
Piotr Michałowski, Epoka „Pograniczy” i jej pogranicza | |
proza: | |
Daniel Podolak, Ten uśmiech, na który wszyscy czekamy | |
Kazimierz Kyrcz Jr., Barbarella | |
poezja: | |
Rafał Rutkowski, Jeżeli istnieje, Demencja, Wielki Gender, Stany skupienia, Próby rzeczy, Parasol | |
Tytus Kaleta, *** (Zima niczym pchnięcie nożem…), Martwy język | |
proza: | |
Marek K.E. Baczewski, Opowiadania krótkie | |
poezja: | |
Dariusz Sośnicki, Zaproszenie, Wtedy, W podmiejskim warsztacie, Czarna Madonna z Centry, Siła odśrodkowa, Trochę z życia, trochę z Iwaszkiewicza | |
epistoły: | |
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Dariusza Sośnickiego | |
dziennik: | |
Kazimierz Brakoniecki, W Kurlandii (fragmenty) | |
z Paryża: | |
Andrzej Wasilewski, Ontologia w Paryżu. Alain Badiou | |
z Londynu: | |
Noil Branc, Praprzyczyna rozmaitości | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
Joanna A. Kościelna, Kogo inspirują Inspiracje? | |
Andrzej Fogtt, Granice w sztuce | |
krytyka literacka: | |
Konrad Liskowacki, Siberia by car, czyli Amerykanin w Rosji (Ian Frazier, Podróże po Syberii) | |
Krzysztof Maciejewski, Duchy szaleństwa (Hiromi Kawakami, Manazuru) | |
Maja Staśko, 2014: Odyseja kosmiczna (2014. Antologia współczesnych polskich opowiadań) | |
Tymoteusz Milas, Zagłuszyć śmierć mamy (Anna Augustyniak, Kochałam, kiedy odeszła) | |
Urszula Orlińska-Frymus, Bo my to nie oni (Paulina Wilk, Znaki szczególne) | |
Emilia Walczak, Na makiecie, czyli nigdzie (Joanna Dziwak, Gry losowe) | |
Leszek Engelking, Polowanie na cudowność (Agnieszka Taborska, Nie tak jak w raju) | |
Ewelina Chodakowska, Pogodny pesymizm według Bałczewskiego (Marcin Bałczewski, Eva Morales de Nacho Lima) | |
Monika Glosowitz, Błyski ulotne (Julia Hartwig, Błyski zebrane) | |
Beata Patrycja Klary, Mam się nie posiadać, czyli o tym jak wszystko zależy od poprowadzenia opowieści (Arkadiusz Kwaczek, Arkadiament) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Przekroczyć tekst? (Teresa Rudowicz, Błędne Ognie) | |
Marek Olszewski, Naturalnie (Bartosz Suwiński, Uroczysko) | |
Justyna Kasperek, Ilo/razy (Agnieszka Mirahina, Widmowy refren) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 3 – Sprawy (nie)prozaiczne (Małgorzata Rejmer, Bukareszt. Kurz i krew, Krzysztof Varga, Czardasz z mangalicą, Taras Prochaśko, W gazetach tego nie napiszą) | |
Paweł Orzeł, Przed wojną: Z gotyckiego kurzu… (Edna Lyall, Droga do raju) | |
nadesłano | |
komiks: | |
Marcin Bałczewski, Café Budapeszt – wszędzie znaczy nigdzie (Alfonso Zapico, Café Budapeszt) | |
Marcin Bałczewski, Smutna opowieść w oparach jazzu (Howard Cruse, Stuck Rubber Baby) | |
muzyka: | |
Monika Petryczko, Yukimi Nagono znów nienaganna, a Little Dragon inny niż zwykle, smutniejszy niż zawsze (Little Dragon, Nabuma Rubberband) | |
Tadeusz Hnat, Konkretnie Marchetti (Lionel Marchetti, Une saison, Lionel Marchetti, Jean-Baptiste Favory, 100 000 Années, Xavier Charles / Jean-Philippe Gross / Frantz Hautzinger / Lionel Marchetti, Tsstt!) | |
Monika Petryczko, Fink nie próżnuje (Fink, Hard Believer) | |
stałe felietony: | |
„szpargalia odzyskana” – Paweł Dunin-Wąsowicz, Targ śniadaniowy | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Powroty Alicji, czyli o wierszach Magdaleny Krytkowskiej | |
„omsknięcia” – Ks. Andrzej Luter, 1, 2 | |
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Wolne słowa | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Świat słów, milczenia i muzyki | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Internet, piekło Horacego | |
Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 2, 2014 – nominacje | |
VII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy” | |