Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,16  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,97 zł  


15,16

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W prezentowanej publikacji podjęto problematykę dotyczącą opisu i odbioru zjawisk szeroko pojętej popkultury. Autorzy, prowadząc interdyscyplinarny dialog i konfrontując różne perspektywy badawcze, eksplorują oblicza popkultury w dziedzinach: literatury, filmu, sztuk audiowizualnych i mediów. Wychodząc od tytułowego zagadnienia, otwierają przestrzeń intermedialnego dialogu, który odsłania bogactwo ujęć i (czasami zaskakującą) wielopoziomowość (pop)kulturowych dyskursów we współczesnej humanistyce.
Nicią przewodnią tomu jest wzajemne przenikanie się i oddziaływanie na siebie popkultury i kultury wysokiej, zatarcie granic między nimi. Refleksja nad popkulturą stanowi zatem również namysł nad ważnymi przemianami zachodzącymi we współczesnej kulturze: czytelnik ma okazję wspólnie z autorami zastanowić się nad takimi kwestiami, jak wpływ języka potocznego na poezję, związki między filozofią, nauką i komiksem, dialog filozofii i kultury popularnej, gry o sens, związki powieści z tradycją filmowego westernu, charakter zmian w obrębie gatunków dziennikarskich i wiele innych.


Rok wydania2016
Liczba stron244
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-062-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Magdalena Majchrzyk, Mass kultura, popkultura, postkultura – transformacje pojęcia „kultury współczesnej” (zarys problemu)     13
  
  I. Literatura
  Marianna Chłopek-Labo, Literatura jako projekt, czyli zamysł literacki autora. Na przykładzie utworów Borisa Akunina     25
  Radosław Sławomirski, Władimir Wysocki – pomiędzy kulturą wysoką a popularną     35
  Natalia Kućma, Logikomiks – filozofia i nauka w komiksie     43
  Adam Nowakowski, Tako rzecze Bane. Nadczłowiek w Drodze zagłady Drew Karpyshyna     53
  Monika Kocot, Konkretne transgresje, konkretne interferencje – o łamaniu kodów gatunkowych w poezji Edwina Morgana     63
  Piotr Pochel, Różewicz i symulakry     77
  Katarzyna Mulet, Retoryka popkultury w Pięknych dwudziestoletnich Marka Hłaski     87
  Kristjan Mavri, Cormac McCarthy and Popular Culture . A New Old West     97
  Anja Mrak, Popculture in postcolonial literature . Motifs of popular culture in Arundhati Roy’s The god of small things and Eden Robinson’s Monkey Beach     109
  Malwina Bednarek, Macierzyństwo: błogosławieństwo czy przekleństwo – wprowadzenie do dyskursu feministycznego     119
  
  II. Media
  Paulina Czarnek, Rozrywka w radiu komercyjnym na przykładzie porannego programu Radia Zet „Dzień Dobry Bardzo”     131
  Katarzyna Burska, O analityzmach i syntetyzmach leksykalnych w publicystyce sportowej – na przykładzie peryfraz i uniwerbizmów     141
  Zbigniew Bednarek, Język wojny na przestrzeni wieków     155
  Martyna Paszkowska, „Poker face”, czyli hiperboliczna (auto)kreacja, czy kreacja hiperboli? – o twórczości Lady Gagi w dyskursie kultury popularnej     167
  
  III. Film
  Mateusz Mirys, Świat opuszczony przez Boga w serialu The Wire     181
  Beata Stefaniak-Maślanka, Baśń, storytelling i popkultura     191
  Ewelina Warumzer, Miłość jako metafora szczęścia . Seks, miłość i partnerstwo w polskim filmie     203
  Magda Ciereszko, Porno, które pragnie być pop . O przenikaniu elementów popkultury do filmowej pornografii     215
  Sabina Kwak, Etykiet(k)a wielkiego miasta . O seksualizacji przestrzeni, utowarowieniu relacji międzyludzkich i regułach damsko-męskich gier w nowoczesnym i ponowoczesnym mieście     227
  
  Noty o Autorach     239
RozwińZwiń