Etnocentryzm konsumencki na rynku usług finansowych

-25%

Etnocentryzm konsumencki na rynku usług finansowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,50  26,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,5026,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W strukturze rozprawy można wyróżnić trzy warstwy: teoretyczną, metodyczną i empiryczną, na które składa się sześć rozdziałów, wstęp i zakończenie. Rozdział I precyzuje pojęcia związane z konsumentem, jego zachowaniami na rynku usług finansowych oraz specyfice procesu decyzyjnego na tym rynku. W rozdziale II podjęto dyskusję nad problematyką zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego. Rozdział III przedstawia specyfikę rynku usług finansowych, w tym kompleksową charakterystykę struktury podażowej i popytowej tego rynku w Polsce. Rozdział IV ma charakter metodyczny oraz prezentuje różne źródła i metody pozyskiwania informacji o postawach konsumentów na rynku usług. Kolejne dwa rozdziały o charakterze praktycznym prezentują wyniki badań bezpośrednich. W pierwszym z nich przedstawiono rezultaty badań w zakresie identyfikacji poziomu i charakteru etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych. Podjęto także próbę określenia czynników różnicujących poziom etnocentryzmu na tym rynku. Ponadto omówiono rolę kraju pochodzenia w procesie wyboru usług finansowych oraz określono kryteria identyfikacji usługodawców krajowych i zagranicznych na badanym rynku. W rozdziale VI podjęto próbę przeprowadzenia typologii postaw konsumentów indywidualnych w aspekcie etnocentryzmu na rynku usług finansowych w Polsce, scharakteryzowano poszczególne typy konsumentów oraz omówiono potencjalne obszary zastosowania wiedzy na temat typologii postaw etnocentrycznych konsumentów w praktyce, w tym działalności krajowych i zagranicznych instytucji finansowych.


Liczba stron252
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-290-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I
  Konsument a rynek usług finansowych    15
  1.1. Konsument i jego rola na rynku usług finansowych    15
  1.2. Charakterystyka zachowań konsumentów na rynku usług finansowych    21
  1.3. Determinanty zachowań konsumentów na rynku usług finansowych    31
  1.4. Proces decyzyjny konsumenta na rynku usług finansowych    36
  Rozdział II
  Zjawisko etnocentryzmu konsumenckiego w świetle teorii    49
  2.1. Istota i charakterystyka zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego    49
  2.2. Ewolucja badań nad etnocentryzmem konsumenckim    60
  2.3. Czynniki determinujące zjawisko etnocentryzmu wśród konsumentów    77
  2.4. Problematyka etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług    86
  Rozdział III
  Rynek usług finansowych w Polsce    92
  3.1. Rynek usług finansowych – pojęcie, charakterystyka    92
  3.2. Podmioty rynku usług finansowych – rodzaje, charakterystyka    103
  3.3. Miejsce polskiego rynku usług finansowych w globalnym systemie finasowym    113
  Rozdział IV
  Metodyczne aspekty badań etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych    121
  4.1. Źródła informacji i metody badań postaw etnocentrycznych konsumentów na rynku usług finansowych     121
  4.2. Cele i zakresy badań etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych     133
  4.3. Organizacja i metodyka badań etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych    136
  4.4. Charakterystyka populacji generalnej i prób badawczych    145
  Rozdział V
  Etnocentryzm konsumencki na rynku usług finansowych w Polsce – w świetle badań empirycznych    157
  5.1. Rola kraju pochodzenia oraz kryteria identyfikacji usługodawców krajowych i zagranicznych na rynku usług finansowych    157
  5.2. Poziom i zróżnicowanie etnocentryzmu konsumenckiego na rynku usług finansowych    172
  5.3. Czynniki różnicujące poziom etnocentryzmu konsumentów na rynku usług finansowych    181
  Rozdział VI
  Typologia konsumentów indywidualnych na rynku usług finansowych w aspekcie zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego    195
  6.1. Istota i znaczenie typologii jako procedury badawczej    195
  6.2. Metodyka i kryteria typologii konsumentów na rynku usług finansowych    200
  6.3. Typy konsumentów indywidualnych na rynku usług finansowych w aspekcie etnocentryzmu    204
  6.4. Wykorzystanie wiedzy o postawach etnocentrycznych konsumentów wobec krajowych i zagranicznych instytucji finansowych w konstruowaniu strategii marketingowych    212
  Zakończenie    219
  Bibliografia    227
  Spis rysunków    241
  Spis tabel    243
  Załącznik     247
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia