Media i dziennikarstwo w XX wieku. Studia i szkice

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,55  23,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 23,00 zł (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,55 zł  


19,55

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedstawiony do recenzji zbiór rozpraw mieści się w bardzo szerokim kręgu problematyki, obejmując zagadnienia historycznoprasowe, ale także mediów posługujących się słowem mówionym oraz obrazem. Książka łączy zatem treści rozpatrywane z punktu widzenia historyka prasy, medioznawcy, często również teoretyka kultury, a nawet lingwisty. […] Tom zawiera artykuły zróżnicowane pod względem merytorycznym, metodologicznym oraz językowo-stylistycznym. W opinii recenzentki są wśród nich teksty znakomite, które można uznać za wzorcowe pod względem maestrii wykładu badanej problematyki, w dużej liczbie są też artykuły prezentujące dobry warsztat naukowy, interesujące i przynoszące szereg szczegółowych dotąd mało znanych ustaleń. […] Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że tom zbiorowy „Media i dziennikarstwo XX wieku. Studia i szkice” zasługuje na druk jako pozycja znacząca i wartościowa pod względem naukowym. Została ona przygotowana odpowiedzialnie i rzetelnie, stąd też ma czytelniczo atrakcyjną postać, co powinno się przełożyć na szeroki krąg odbiorców.


Prof. dr hab. Krystyna Kossakowska-Jarosz
Instytut Polonistyki i Kulturoznawstwa Uniwersytetu Opolskiego


Rok wydania2015
Liczba stron276
KategoriaSocjologia mediów
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-65-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Część I
  Historia prasy, historia w prasie
  
  Judyta Ewa Perczak
  Polska prasa ezoteryczna w dwudziestoleciu międzywojennym     11
  Krzysztof Wasilewski
  „Po prostu” i „Wiadomości Kulturalne” – dwie nieudane próby reaktywacji pisma społeczno-kulturalnego po 1989 roku     25
  Jacek Wojsław
  „Głos Wybrzeża” lokalnym narzędziem partyjnej propagandy
  w okresie sierpniowego przełomu (1980)     37
  Artur Trudzik
  Rekonstrukcja historii – prasa muzyczna jako pomijany segment prasy wydawanej oficjalnie w stanie wojennym     57
  Justyna Kubik
  Rynek prasowy ziemi strzeleckiej w XX wieku    79
  Anna Mlekodaj
  O rozwoju i funkcji prasy regionalnej w XX wieku – na przykładzie Podhala     91
  
  Część II
  Od Marconiego do Zuckerberga
  
  Jan Beliczyński
  Determinanty rozwoju radia w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym     105
  Agnieszka Barczyk
  Złote czasy łódzkiej telewizji – ŁOT w latach 1956–1986     127
  Halina Klepacz, Edyta Nowak-Jamróz
  Nowe media – krótka historia Internetu i próby jego prawnej regulacji     147
  Halina Klepacz, Anita Usielska
  Facebook jako konsekwencja ewolucji w komunikacji społecznej     161
  
  Część III
  Media w otoczeniu prawnym i politycznym
  Agnieszka Grzesiok-Horosz
  Ustawodawstwo prasowe w Polsce w XX wieku     175
  Bolesław Sprengel
  Prasa i radio w działalności Policji Państwowej w latach 1919–1939     189
  Wiesław Sonczyk
  Zmiana relacji między państwem a systemem medialnym po roku    1990
  (próba charakterystyki i oceny)     203
  
  Część IV
  Język, gatunki i funkcje komunikacji społecznej
  Małgorzata Kita
  Wiek XX: doba medialna w rozwoju polszczyzny     221
  Karolina Karbownik
  Internet jako nowy determinant komunikacji między mediami a odbiorcami mediów     235
  Agnieszka Miernik, Anna Wileczek
  Od oświecenia do „uwodzenia”… Ewolucja strategii perswazyjnych w czasopismach dla najmłodszych w ostatnim dwudziestoleciu XX wieku     247
  Małgorzata Posyłek
  Strength of propaganda and manipulation – role of media in development of Hitler’s myth     261
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia