Polubowne rozwiązywanie konfliktów w pomocy społecznej. Komunikacja, psychologia konfliktów, negocjacje i mediacje socjalne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia przedstawia nowatorskie, interdyscyplinarne i kompleksowe ujecie niezwykle istotnej dla pomocy społecznej problematyki polubownego rozwiązywania konfliktów.
Książka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym stanowi bezpośrednie merytoryczne wsparcie pracowników socjalnych, zainteresowanych nowa specjalizacja– mediatora socjalnego.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej (ROPS) w Katowicach – patronat nad publikacja


Tematyka i treść publikacji podejmuje ważne i złożone zagadnienia, istotne dla praktyki oraz teorii prawa administracyjnego.Twórczy charakter pracy wyróżnia się w ujęciu zagadnienia rozwiązywania konfliktów w pomocy społecznej oraz refleksji teoretycznej ukazującej wagę i złożoność problematyki.Fakt ten należy zapisać na dobro Autorów.
Na pozytywną ocenę naukowo-merytoryczna zasługują przyjęte przez Autorów rozległe, ale wyraźnie określone pole analizy naukowej prowadzonej przy zastosowaniu dojrzałego warsztatu badawczego. Przyjęta przez Autorów treść i konstrukcja pracy świadczy o rozległej wiedzy i znajomości warstwy prawno-normatywnej, instytucjonalnej i funkcjonalnej.
(…) analizowana problematyka ma ważne i doniosłe znaczenie. Należy podkreślić,iż podejście do zagadnień analizowanych w pracy jest oryginalne i wnosi do dyskusji nowe myśli i propozycje.
Fragm. recenzji prof. dr hab. Lidii Zacharko


Liczba stron234
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-74-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne – prof. dr hab. Stanisław Nitecki     7
  Przedmowa (od Autorów)     11
  
  ROZDZIAŁ I. Pomoc społeczna w Polsce – modele polityki społecznej, zasady i regulacje prawne oraz zadania pracownika socjalnego     15
  1.1. Pojęcie i krótki rys historyczny pomocy społecznej w Polsce     15
  1.2. Aktualna regulacja prawna pomocy społecznej w Polsce     18
  1.3. Modele polityki i pomocy społecznej. Zasada subsydiarności     23
  1.4. Role i zadania pracownika socjalnego     26
  
  ROZDZIAŁ II. Konflikty i polubowne formy ich rozwiązywania     31
  2.1. Pojęcie i podłoże konfliktu    31
  2.2. Ogólna klasyfikacja konfliktów i rodzaje konfliktów w pomocy społecznej     41
  2.3. ADR – alternatywne (polubowne) formy rozwiązywanie konfliktów i sporów     46
  
  ROZDZIAŁ III. Komunikacyjne i psychologiczne aspekty konfliktu     55
  3.1. Wprowadzenie do nauki o teorii komunikacji     55
  3.2. Wieloaspektowość komunikacji     59
  3.3. Efektywność komunikacji    66
  3.4. Dyskurs integracyjny – specyfika komunikacji w negocjacjach kooperacyjnych
  i mediacji     72
  3.5. Psychologiczna transformacja personalna w ramach dyskursu integracyjnego     76
  
  ROZDZIAŁ IV. Negocjacje – zagadnienia ogólne     81
  4.1. Istota negocjacji     81
  4.2. Strategie i techniki negocjacyjne     87
  4.3. Cele i kadrowanie w negocjacjach     94
  4.4. Przygotowanie i etapy negocjacji     97
  4.5. Impas w negocjacjach     101
  
  ROZDZIAŁ V. Mediacja – zagadnienia uniwersalne     105
  5.1. Pojęcie i cele mediacji     105
  5.2. Uniwersalne zasady mediacji     110
  5.3. Polskie „Standardy prowadzenia mediacji i postępowania mediatora”     114
  
  ROZDZIAŁ VI. Postępowanie mediacyjne – przebieg, rola mediatora, relacje stron     127
  6.1. Rola, zadania i wybór mediatora     127
  6.2. Przebieg postępowania mediacyjnego     133
  6.3. Obawy stron przed rozwiązywaniem sporów na drodze mediacji     139
  6.3.1. Obawy dotyczące postępowania mediacyjnego     141
  6.3.2. Obawy dotyczące osoby mediatora     145
  6.3.3. Obawy dotyczące samej strony (osobiste) lub strony przeciwnej     147
  
  ROZDZIAŁ VII. Zastosowanie negocjacji w zawodzie pracownika socjalnego     151
  7.1. Umowy w pomocy społecznej     151
  7.2. Treść kontraktu socjalnego     154
  7.3. Wzór kontraktu socjalnego     160
  
  ROZDZIAŁ VIII. Zastosowanie mediacji w zawodzie pracownika socjalnego     173
  8.1. Obszary mediacji w pomocy społecznej     173
  8.2. Przebieg mediacji socjalnej     175
  8.3. Plan wychowawczy     180
  8.4. Korzyści płynące z mediacji w pracy socjalnej     183
  8.5. Przeciwwskazania do mediacji     186
  8.6. Mediacje socjalne a etyka pracy socjalnej     189
  
  ROZDZIAŁ IX. Prawne regulacje negocjacji i mediacji w Polsce     197
  9.1. Zastosowanie negocjacji i mediacji w rozwiązywaniu sporów prawnych     197
  9.2. Negocjacje i mediacje w sprawach cywilnych     202
  9.3. Mediacje w sprawach karnych i nieletnich     207
  9.4. Mediacje w zbiorowych sporach z zakresu prawa pracy     216
  
  LITERATURA     221
  NOTY O AUTORACH     231
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia