X

  Wstęp XIII
  
  Wprowadzenie do programu ScratchJr 1
  Czym jest ScratchJr? 2
  Dlaczego powstał Create ScratchJr? 2
  Dla kogo jest ta książka? 3
  Co jest potrzebne? 4
  Co zawiera ta książka? 4
  Jak należy korzystać z tej książki? 5
  Wstęp do wydania polskiego 5
  
  Rozdział 1. Początki 7
  
  Zadanie 1: Zaczynamy zabawę taneczną! 8
    Krok 1: Otwórz aplikację 9
    Krok 2: Utwórz nowy projekt 9
    Krok 3: Porusz kota! 10
    Krok 4: Korzystaj z zielonej flagi 11
    Krok 5: Dodaj tło 12
    Krok 6: Dodaj kolejną postać 14
    Krok 7: Nie tylko tańcz, ale powiedź coś! 16
    Krok 8: Dodaj tytuł 17
    Krok 9: Nadaj nazwę projektowi 18
    Krok 10: Zapisz projekt 19
    Wskazówki 20
    Wskazówki dla dorosłych 20
  Nie bój się eksperymentować! 20
    Anulowanie działania i ponowne wykonywanie 21
    Usuwanie obiektów 21
    Usuwanie bloczków 21
  Przewodnik po interfejsie ScratchJr 22
  Co dalej? 24
  
  Rozdział 2. Animacje 25
  
  Zadanie 2: Porusz kota! 26
    Czego się nauczysz 26
    Jak to zrobić 27
    Wskazówki 29
    Szukasz wyzwań? 29
    Połączenie z pisaniem i czytaniem: przeliterowanie imienia 30
    Połączenie z matematyką: sprawdzanie, na ile sposobów można uzyskać 10 30
    Wskazówki dla dorosłych 30
  Zadanie 3: Obróć kota! 31
    Czego się nauczysz 31
    Jak to zrobić 32
    Wskazówki 33
    Szukasz wyzwań? 33
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opisywanie uczuć 34
    Połączenie z matematyką: podawanie czasu 34
    Wskazówki dla dorosłych 34
  Zadanie 4: Pobaw się w chowanego! 35
    Czego się nauczysz 35
    Jak to zrobić 35
    Wskazówki 36
    Szukasz wyzwań? 36
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie historii 37
    Połączenie z matematyką: obserwowanie i liczenie 37
    Wskazówki dla dorosłych 37
  Zadanie 5: Powtarzaj jakieś działanie! 38
    Czego się nauczysz 38
    Jak to zrobić 38
    Wskazówki 40
    Szukasz wyzwań? 40
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: porównywanie skryptów do zdań 41
    Wskazówki dla dorosłych 41
    Połączenie z matematyką: porównanie dwóch skryptów 42
    Wskazówki dla dorosłych 42
  Czas na projekt! Farma starego MacDonalda 43
    Jak to zrobić 43
    Wskazówki 45
    Szukasz wyzwań? 45
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie nowego słownika 48
    Połączenie z matematyką: liczenie używanych bloczków 48
    Wskazówki dla dorosłych 48
  
  Rozdział 3. Opowiadania 49
  
  Zadanie 6: Znajdź swój głos! 50
    Czego się nauczysz 50
    Jak to zrobić 51
    Wskazówki 53
    Szukasz wyzwań? 54
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: prezentacja 55
    Połączenie z matematyką: dodawanie i odejmowanie 55
    Wskazówki dla dorosłych 55
  Zadanie 7: Odwróć stronę! 57
    Czego się nauczysz 57
    Jak to zrobić 57
    Wskazówki 62
    Szukasz wyzwań? 63
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie własnych historii 65
    Połączenie z matematyką: ustawienie opowieści w kolejności 65
    Wskazówki dla dorosłych 65
  Zadanie 8: Zmień tempo! 66
    Czego się nauczysz 66
    Jak to zrobić 66
    Wskazówki 68
    Szukasz wyzwań? 69
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie komunikatów 70
    Połączenie z matematyką: określanie czasu wyścigu 70
    Wskazówki dla dorosłych 70
  Zadanie 9: Zatrzymaj się i popatrz! 72
    Czego się nauczysz 72
    Jak to zrobić 72
    Szukasz wyzwań? 74
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie narracji 75
    Połączenie z matematyką: zmiana czasu oczekiwania 75
    Wskazówki dla dorosłych 75
  Zadanie 10: Poczekaj ma swoją kolej! 76
    Czego się nauczysz 76
    Jak to zrobić 76
    Wskazówki 78
    Szukasz wyzwań? 78
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: używanie pełnych zdań 79
    Połączenie z matematyką: obliczanie czasu oczekiwania 79
    Wskazówki dla dorosłych 79
  Zadanie 11: Zrób bałwana! 80
    Czego się nauczysz 80
    Jak to zrobić 81
    Wskazówki 87
    Szukasz wyzwań? 88
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: zadawanie pytań 89
    Połączenie z matematyką: liczenie kółek 89
    Wskazówki dla dorosłych 89
  Czas na projekt! Żółw i zając 90
    Jak to zrobić 90
    Wskazówki 93
    Szukasz wyzwań? 94
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie książki cyfrowej 95
    Połączenie z matematyką: poruszanie postaciami 95
    Wskazówki dla dorosłych 95
  
  Rozdział 4. Gry 97
  
  Zadanie 12: Zerwij brzoskwinię! 98
    Czego się nauczysz 98
    Jak to zrobić 99
    Wskazówki 101
    Szukasz wyzwań? 101
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie opowiadania 102
    Połączenie z matematyką: tworzenie i porównywanie kształtów 102
    Wskazówki dla dorosłych 102
  Zadanie 13: Trzy, dwa, jeden… start! 103
    Czego się nauczysz 103
    Jak to zrobić 103
    Wskazówki 105
    Szukasz wyzwań? 105
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: przygotowujemy się do startu 107
    Połączenie z matematyką: odliczanie do tyłu 107
    Wskazówki dla dorosłych 107
  Zadanie 14: Pobaw się w berka! 108
    Czego się nauczysz 108
    Jak to zrobić 109
    Wskazówki 110
    Szukasz wyzwań? 110
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie dialogu między przyjaciółmi 112
    Połączenie z matematyką: szacowanie 112
    Wskazówki dla dorosłych 112
  Zadanie 15: Znajdź niepasujący element! 113
    Czego się nauczysz 113
    Jak to zrobić 114
    Szukasz wyzwań? 116
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: pisanie instrukcji gry 117
    Połączenie z matematyką: pisanie własnych zadań matematycznych 117
    Wskazówki dla dorosłych 117
  Czas na projekt! Koty kontra ptaki 118
    Jak to zrobić 118
    Wskazówki 120
    Szukasz wyzwań? 121
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: zamiana gry w opowiadanie 122
    Połączenie z matematyką: zapisywanie punktacji 122
    Wskazówki dla dorosłych 122
  
  Posłowie 125
  
  Dodatek A. Przejście od ScratchJr do Scratcha 127
  Społeczność Scratcha 128
  Pierwsze kroki ze Scratchem 129
  Witryna ScratchEd 130
  
  Dodatek B. Przewodniki 133
  Przewodnik po bloczkach 134
  Przewodnik po edytorze rysunków 138
  
  Skorowidz 141
Oficjalny podręcznik ScratchJr
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

160

Kategoria

Programowanie

ISBN-13

978-83-01-18687-6

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

epub - 6,72 MB
mobi - 12,60 MB

Słowa kluczowe

Programowanie, Gry, Scratch

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

5.0 / 5 (1 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: multiformat
X W jednej cenie wszystkie dostępne formaty plików zabezpieczonych w ten sam sposób. Kup multiformat i nie zastanawiaj się czy plik będzie można otworzyć na Twoim urządzeniu! Szczegółowe informacje o plikach wchodzacych w skład multiformatu znajdują się w nawiasie.
(epub ,
X Format ePub

Format jest oficjalnym standardem International Digital Publishing Forum (IDPF). Jest obsługiwany przez prawie wszystkie typy e-czytników poza czytnikami marki Kindle. Książki w formacie ePub można czytać również na innych urządzeniach elektronicznych wyposażonych w odpowiednie oprogramowanie. ePub jest formatem niestronicowanym co oznacza, że tekst płynnie dostosowuje się do wielkości ekranu dając użytkownikowi możliwość zmiany niektórych parametrów wyświetlania tekstu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych ePub
mobi
X Format mobi

Format mobi przeznaczony jest głównie dla urządzeń firmy Amazon typu Kindle Touch, Kindle Paperwhite czy Kindle Fire. Czytanie ebooków w tym formacie możliwe jest również na innych urządzeniach elektronicznych wyposażonych w odpowiednie oprogramowanie firmy Amazon. Kindle mobi jest formatem niestronicowanym co oznacza, że tekst płynnie dostosowuje się do wielkości ekranu dając użytkownikowi możliwość zmiany niektórych parametrów wyświetlania tekstu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych Kindle mobi
)  
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

43,00

30,10

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grę „Unikaj kotów”!


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 1 )
1
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!