Oficjalny podręcznik ScratchJr

1 ocena

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,10  43,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,1043,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grę „Unikaj kotów”!


Liczba stron160
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18687-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]Wprowadzenie do programu ScratchJr    1
  Czym jest ScratchJr?    2
  Dlaczego powstał Create ScratchJr?    2
  Dla kogo jest ta książka?    3
  Co jest potrzebne?    4
  Co zawiera ta książka?    4
  Jak należy korzystać z tej książki?    5
  Wstęp do wydania polskiego    5
  Rozdział 1. Początki    7
  Zadanie 1: Zaczynamy zabawę taneczną!    8
    Krok 1: Otwórz aplikację    9
    Krok 2: Utwórz nowy projekt    9
    Krok 3: Porusz kota!    10
    Krok 4: Korzystaj z zielonej flagi    11
    Krok 5: Dodaj tło    12
    Krok 6: Dodaj kolejną postać    14
    Krok 7: Nie tylko tańcz, ale powiedź coś!    16
    Krok 8: Dodaj tytuł    17
    Krok 9: Nadaj nazwę projektowi    18
    Krok 10: Zapisz projekt    19
    Wskazówki    20
    Wskazówki dla dorosłych    20
  Nie bój się eksperymentować!    20
    Anulowanie działania i ponowne wykonywanie    21
    Usuwanie obiektów    21
    Usuwanie bloczków    21
  Przewodnik po interfejsie ScratchJr    22
  Co dalej?    24
  Rozdział 2. Animacje    25
  Zadanie 2: Porusz kota!    26
    Czego się nauczysz    26
    Jak to zrobić    27
    Wskazówki    29
    Szukasz wyzwań?    29
    Połączenie z pisaniem i czytaniem: przeliterowanie imienia    30
    Połączenie z matematyką: sprawdzanie, na ile sposobów można uzyskać 10    30
    Wskazówki dla dorosłych    30
  Zadanie 3: Obróć kota!    31
    Czego się nauczysz    31
    Jak to zrobić    32
    Wskazówki    33
    Szukasz wyzwań?    33
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opisywanie uczuć    34
    Połączenie z matematyką: podawanie czasu    34
    Wskazówki dla dorosłych    34
  Zadanie 4: Pobaw się w chowanego!    35
    Czego się nauczysz    35
    Jak to zrobić    35
    Wskazówki    36
    Szukasz wyzwań?    36
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie historii    37
    Połączenie z matematyką: obserwowanie i liczenie    37
    Wskazówki dla dorosłych    37
  Zadanie 5: Powtarzaj jakieś działanie!    38
    Czego się nauczysz    38
    Jak to zrobić    38
    Wskazówki    40
    Szukasz wyzwań?    40
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: porównywanie skryptów do zdań    41
    Wskazówki dla dorosłych    41
    Połączenie z matematyką: porównanie dwóch skryptów    42
    Wskazówki dla dorosłych    42
  Czas na projekt! Farma starego MacDonalda    43
    Jak to zrobić    43
    Wskazówki    45
    Szukasz wyzwań?    45
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie nowego słownika    48
    Połączenie z matematyką: liczenie używanych bloczków    48
    Wskazówki dla dorosłych    48
  Rozdział 3. Opowiadania    49
  Zadanie 6: Znajdź swój głos!    50
    Czego się nauczysz    50
    Jak to zrobić    51
    Wskazówki    53
    Szukasz wyzwań?    54
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: prezentacja    55
    Połączenie z matematyką: dodawanie i odejmowanie    55
    Wskazówki dla dorosłych    55
  Zadanie 7: Odwróć stronę!    57
    Czego się nauczysz    57
    Jak to zrobić    57
    Wskazówki    62
    Szukasz wyzwań?    63
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie własnych historii    65
    Połączenie z matematyką: ustawienie opowieści w kolejności    65
    Wskazówki dla dorosłych    65
  Zadanie 8: Zmień tempo!    66
    Czego się nauczysz    66
    Jak to zrobić    66
    Wskazówki    68
    Szukasz wyzwań?    69
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie komunikatów    70
    Połączenie z matematyką: określanie czasu wyścigu    70
    Wskazówki dla dorosłych    70
  Zadanie 9: Zatrzymaj się i popatrz!    72
    Czego się nauczysz    72
    Jak to zrobić    72
    Szukasz wyzwań?    74
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie narracji    75
    Połączenie z matematyką: zmiana czasu oczekiwania    75
    Wskazówki dla dorosłych    75
  Zadanie 10: Poczekaj ma swoją kolej!    76
    Czego się nauczysz    76
    Jak to zrobić    76
    Wskazówki    78
    Szukasz wyzwań?    78
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: używanie pełnych zdań    79
    Połączenie z matematyką: obliczanie czasu oczekiwania    79
    Wskazówki dla dorosłych    79
  Zadanie 11: Zrób bałwana!    80
    Czego się nauczysz    80
    Jak to zrobić    81
    Wskazówki    87
    Szukasz wyzwań?    88
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: zadawanie pytań    89
    Połączenie z matematyką: liczenie kółek    89
    Wskazówki dla dorosłych    89
  Czas na projekt! Żółw i zając    90
    Jak to zrobić    90
    Wskazówki    93
    Szukasz wyzwań?    94
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie książki cyfrowej    95
    Połączenie z matematyką: poruszanie postaciami    95
    Wskazówki dla dorosłych    95
  Rozdział 4. Gry    97
  Zadanie 12: Zerwij brzoskwinię!    98
    Czego się nauczysz    98
    Jak to zrobić    99
    Wskazówki    101
    Szukasz wyzwań?    101
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie opowiadania    102
    Połączenie z matematyką: tworzenie i porównywanie kształtów    102
    Wskazówki dla dorosłych    102
  Zadanie 13: Trzy, dwa, jeden… start!    103
    Czego się nauczysz    103
    Jak to zrobić    103
    Wskazówki    105
    Szukasz wyzwań?    105
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: przygotowujemy się do startu    107
    Połączenie z matematyką: odliczanie do tyłu    107
    Wskazówki dla dorosłych    107
  Zadanie 14: Pobaw się w berka!    108
    Czego się nauczysz    108
    Jak to zrobić    109
    Wskazówki    110
    Szukasz wyzwań?    110
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie dialogu między przyjaciółmi    112
    Połączenie z matematyką: szacowanie    112
    Wskazówki dla dorosłych    112
  Zadanie 15: Znajdź niepasujący element!    113
    Czego się nauczysz    113
    Jak to zrobić    114
    Szukasz wyzwań?    116
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: pisanie instrukcji gry    117
    Połączenie z matematyką: pisanie własnych zadań matematycznych    117
    Wskazówki dla dorosłych    117
  Czas na projekt! Koty kontra ptaki    118
    Jak to zrobić    118
    Wskazówki    120
    Szukasz wyzwań?    121
    Połączenie z czytaniem i pisaniem: zamiana gry w opowiadanie    122
    Połączenie z matematyką: zapisywanie punktacji    122
    Wskazówki dla dorosłych    122
  Posłowie    125
  Dodatek A. Przejście od ScratchJr do Scratcha    127
  Społeczność Scratcha    128
  Pierwsze kroki ze Scratchem    129
  Witryna ScratchEd    130
  Dodatek B. Przewodniki    133
  Przewodnik po bloczkach    134
  Przewodnik po edytorze rysunków    138
  Skorowidz    141
RozwińZwiń

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia