Język w telewizji - 11 Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech

-15%

Język w telewizji - 11 Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech

Antologia

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,98  3,50

Format: pdf

2,983,50

cena zawiera podatek VAT

Antologia niniejsza jest uszczegółowieniem poprzedniego wydawnictwa redaktorek pt. "Język w mediach. Antologia". W dwu wydaniach, których doczekała się publikacja (2012, 2014), zamieściłyśmy działy poświęcone poszczególnym mediom masowym, przypisując im kilka reprezentatywnych wedle nas artykułów. Każdy redaktor i autor projektuje pewnego czytelnika. Tymi dla wybranych do tej antologii tekstów są odbiorcy zainteresowani w jakimkolwiek stopniu (adept, badacz, słuchacz, student) poglądami językoznawców, mediolingwistów, komunikologów, medioznawców, kulturoznawców.


Małgorzata Kita, Iwona Loewe


***


W latach 80. XX wieku w europejskiej telewizji zaszły zmiany, które w Polsce można obserwować dopiero na przełomie wieków. Pięćdziesiąt pierwszych lat telewizji określono mianem "paleotelewizji", potem zaczął się czas "neotelewizji". Telewizja dziś upublicznia za zgodą swojego odbiorcy to, co było dotąd prywatne. Kultura mediów informujących i edukujących uległa transformacji do kultury współuczestnictwa w tych czynnościach – kultury reakcji.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-696-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) /    7
  Język w telewizji /    9
  Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów /    17
  Czy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów /    28
  Twarze polskiej telewizji /    53
  Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN i Polsat /    66
  Syndrom „wirującego bąka”, czyli rzecz o autopromocji medialnej /    93
  Nadawca wszechwiedzący w reklamie TV /    114
  Obraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych /    127
  O języku pisanym w telewizji /    134
  Dziennik telewizyjny — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans /    151
  Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech /    168
  Wywiad czy talk‑show — polskie rozmowy na ekranie /    184
  Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? /    195
  Konstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku /    206
  Peryfrazy w języku komentatorów sportowych /    217
  Wyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych /    227
  Sposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych /    239
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia