Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji

Aspekty organizacyjne i psychologiczne

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,16  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,77 zł  


15,16

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstała publikacja składająca się z dwóch integralnych części. W części dotyczącej organizacyjnych aspektów zarządzania zasobami ludzkimi unikatowym tematem jest zarządzanie różnymi generacjami na rynku pracy, natomiast w części odnoszącej się do zagadnień psychologicznych – istotną rolę odgrywają dynamicznie zmieniające się relacje w miejscu pracy, co wiąże się z nawiązywaniem i spełnianiem reguł kontraktu psychologicznego. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy z praktycznymi ćwiczeniami i testami.
Książka jest adresowana głównie do liderów zespołów, menedżerów, osób profesjonalnie zajmujących się zagadnieniami personalnymi, do studentów kierunków ekonomicznych, psychologicznych i społecznych oraz wszystkich, którzy chcieliby efektywniej pracować i podejmować świadome decyzje we własnym życiu zawodowym.


Rok wydania2016
Liczba stron232
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-940-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  
  Część I (Izabela Warwas). Organizacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi     13
  Rozdział I. Proces zarządzania zasobami ludzkimi. Interesariusze oraz wyzwania     15
  Wstęp     15
  Zarządzanie i zarządzanie zasobami ludzkimi     15
  Globalizacja     19
  Gospodarka napędzana wiedzą i informatyzacja     22
  Starzenie się społeczeństwa     23
  Wyzwania dla nowej gospodarki, nowej organizacji i zatrudnionych w niej pracowników     24
  Interesariusze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji     28
  Bibliografia     32
  
  Rozdział II. Motywowanie pracowników     35
  Wstęp     35
  Motywacja i motywowanie     35
  Podejścia do motywowania     36
  Proces motywacyjny     38
  Koncepcje i teorie motywacji a instrumenty motywacyjne     48
  Bibliografia     51
  
  Rozdział III. Zaangażowanie i wynagradzanie pracowników     53
  Wstęp     53
  Istota i rodzaje zaangażowania     53
  Motywowanie a zaangażowanie     57
  Wynagradzanie pracowników     58
  Formy wynagrodzeń     60
  Kariera i zarządzanie talentami jako istotne obszary kreowania zaangażowania     63
  Bibliografia     66
  
  Rozdział IV. Proces szkoleń – metody i ewaluacja     67
  Wstęp     67
  Zarządzanie kompetencjami     67
  Inwestycje w kapitał ludzki     69
  Metody i techniki szkoleniowe     70
  Efekty szkoleń     75
  Bibliografia     76
  
  Rozdział V. Zarządzanie generacjami na wewnętrznym rynku pracy     79
  Wstęp     79
  Charakterystyka poszczególnych generacji     79
  Zarządzanie generacjami w miejscu pracy     82
  ZZL a generacje rynku pracy     85
  Jakie jest pokolenie C?     90
  Bibliografia     92
  
  Część II (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi     93
  Rozdział I. Umiejętność wywierania wpływu na ludzi – manipulacja czy kluczowa kompetencja współczesnego menedżera     95
  Wstęp     95
  Wywieranie wpływu czy manipulacja?     95
  Wzajemność     97
  Zaangażowanie i konsekwencja     100
  Społeczny dowód słuszności     103
  Autorytet     105
  Niedostępność     107
  Huśtawka emocjonalna     108
  Lubienie     109
  Bibliografia     111
  
  Rozdział II. Dynamika relacji interpersonalnych w miejscu pracy – kontrakt psychologiczny     113
  Wstęp     113
  Wzajemna atrakcyjność     113
  Kontrakt psychologiczny w organizacji – podstawowe pojęcia     119
  Cechy charakterystyczne kontraktu psychologicznego     121
  Typologia kontraktów psychologicznych     123
  Kontrakt psychologiczny w relacjach międzyludzkich     125
  Oczekiwania pracowników wobec pracodawcy i możliwości ich realizacji     127
  Bibliografia     130
  
  Rozdział III. Zasady komunikacji w miejscu pracy     131
  Wstęp     131
  Istota procesu komunikacji     132
  Rodzaje komunikacji     134
  Bariery komunikacji w miejscu pracy     137
  Skuteczne komunikowanie się w organizacji     142
  Bibliografia     147
  
  Rozdział IV. Negocjacje w biznesie     149
  Wstęp     149
  Czym są negocjacje?     149
  Typy i style negocjowania     152
  Etapy negocjacji     157
  Taktyki i techniki negocjacyjne     163
  Bibliografia     169
  
  Rozdział V. Zarządzanie stresem, czyli jak budować wewnętrzną siłę?     171
  Wstęp     171
  Pojęcie stresu     171
  Predykatory stresu     177
  Stres w pracy     179
  Techniki radzenia sobie ze stresem     182
  Bibliografia     187
  
  CZĘŚĆ III (Izabela Warwas) Organizacyjne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce     189
  
  CZĘŚĆ IV (Anna Rogozińska-Pawełczyk) Psychologiczne wymiary zarządzania zasobami ludzkimi – rozwiązywanie problemów w praktyce     201
  
  Zakończenie     229
  
  Informacje o autorkach     231
RozwińZwiń