Język w telewizji

Antologia

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,49  44,10

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

37,4944,10

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Antologia niniejsza jest uszczegółowieniem poprzedniego wydawnictwa redaktorek pt. "Język w mediach. Antologia". W dwu wydaniach, których doczekała się publikacja (2012, 2014), zamieściłyśmy działy poświęcone poszczególnym mediom masowym, przypisując im kilka reprezentatywnych wedle nas artykułów. Każdy redaktor i autor projektuje pewnego czytelnika. Tymi dla wybranych do tej antologii tekstów są odbiorcy zainteresowani w jakimkolwiek stopniu (adept, badacz, słuchacz, student) poglądami językoznawców, mediolingwistów, komunikologów, medioznawców, kulturoznawców.


Małgorzata Kita, Iwona Loewe


***


W latach 80. XX wieku w europejskiej telewizji zaszły zmiany, które w Polsce można obserwować dopiero na przełomie wieków. Pięćdziesiąt pierwszych lat telewizji określono mianem "paleotelewizji", potem zaczął się czas "neotelewizji". Telewizja dziś upublicznia za zgodą swojego odbiorcy to, co było dotąd prywatne. Kultura mediów informujących i edukujących uległa transformacji do kultury współuczestnictwa w tych czynnościach – kultury reakcji.


Liczba stron258
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-696-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Język w telewizji - 01 Język w telewizji »

Język w telewizji - 02 Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów »

Język w telewizji - 03 Czy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów »

Język w telewizji - 04 Twarze polskiej telewizji »

Język w telewizji - 05 Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN, Polsat »

Język w telewizji - 06 Syndrom "wirującego bąka", czyli rzecz o autopromocji medialnej »

Język w telewizji - 07 Nadawca wszechwiedzący w reklamie telewizyjnej »

Język w telewizji - 08 Obraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych »

Język w telewizji - 09 O języku pisanym w telewizji »

Język w telewizji - 10 "Dziennik telewizyjny" — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans »

Język w telewizji - 11 Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech »

Język w telewizji - 12 Wywiad czy talk-show — polskie rozmowy na ekranie »

Język w telewizji - 13 Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? »

Język w telewizji - 14 Konstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku »

Język w telewizji - 15 Peryfrazy w języku komentatorów sportowych »

Język w telewizji - 16 Wyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych »

Język w telewizji - 17 Sposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) /    7
  
  Iwona Loewe
  Język w telewizji /    9
  
  Zagadnienia ogólne
  
  Artur Rejter
  Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów /    17
  
  Alicja Wosik
  Czy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów /    28
  
  Iwona Loewe
  Twarze polskiej telewizji /    53
  
  Maciej Mrozowski
  Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN i Polsat /    66
  
  Zagadnienia szczegółowe
  
  Anna Jupowicz-Ginalska
  Syndrom „wirującego bąka”, czyli rzecz o autopromocji medialnej /    93
  
  Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Katarzyna Wyrwas
  Nadawca wszechwiedzący w reklamie TV /    114
  
  Jerzy Świątek
  Obraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych /    127
  
  Adam Ropa
  O języku pisanym w telewizji /    134
  
  Andrzej Gwoźdź
  Dziennik telewizyjny — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans /    151
  
  Agnieszka Mac
  Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech /    168
  
  Joanna Szylko-Kwas
  Wywiad czy talk‑show — polskie rozmowy na ekranie /    184
  
  Olga Dąbrowska-Cendrowska
  Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? /    195
  
  Iwona Loewe
  Konstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku /    206
  
  Mariusz Koper
  Peryfrazy w języku komentatorów sportowych /    217
  
  Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz
  Wyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych /    227
  
  Beata Grochala
  Sposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych /    239
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia