Staropolska melopoesis. Słowo i muzyka w poezji polskiej 1600-1750 wobec refleksji teoretycznej

-20%

Staropolska melopoesis. Słowo i muzyka w poezji polskiej 1600-1750 wobec refleksji teoretycznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,80  36,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,8036,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozprawa Małgorzaty Liseckiej stanowi niewątpliwie cenny wkład w polskie badania nad staropolską poezją i w znaczący sposób wzbogaca dotychczasową perspektywę studiów nad związkami poetyki i muzyki. Jest to temat o dużej doniosłości i w tak całościowy sposób dotychczas u nas nie podejmowany. Autorka wydobywa z dużym znawstwem wszystko to, co stanowiło uniwersum dawnej kultury literackiej i muzycznej, jasno dostrzegając i porządkując najważniejsze zagadnienia badawcze i nie cofając się przed stawianiem śmiałych hipotez. Interesujące analizy i interpretacje wybranych wątków i motywów, z przywołaniem bardzo szerokich kontekstów, sprawiają, że mamy tu do czynienia z pracą interdyscyplinarną w najlepszym tego słowa znaczeniu.,
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Ryszarda Wieczorka


Liczba stron400
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3569-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie /    9
  Problematyka /    9
  Stan badań /    13
  Zakres, cel i metody badań /    20
  Wybór i sposób prezentowania tekstów /    28
  Rozdział 1. Poetyckie przedstawienia melopoezji w XVII wieku w świetle ujęć teoretycznych /    36
  Pojęcia poezji i muzyki i ich miejsca wspólne w dawnej refleksji teoretycznej /    36
  Metafora „poezja jest muzyką” w wypowiedziach metapoetyckich /    69
  Rozdział 2. Związki muzyki i poezji z innymi dyscyplinami filologicznymi w polskiej poezji xvii–xviii wieku oraz w refleksji teoretycznej. Miejsca wspólne /    131
  Melopoezja wobec filozofii i retoryki w dawnej refleksji teoretycznej /    131
  Melopoezja wobec filozofii i retoryki w ujęciach poetyckich /    175
  Rozdział 3. Funkcjonalność związków: melopoezja w świetle teorii afektów /    218
  Melopoezja i afekt w dawnej refleksji teoretycznej /    218
  Melopoezja i afekt w ujęciach poetyckich /    248
  Rozdział 4. Funkcjonalność związków: literackie tropy kultury muzycznej w poezji polskiej (na przykładzie teatru operowego) /    293
  Dramma per musica oraz opera włoska w perspektywie teoretycznej /    293
  Ślady dramma per musica oraz opery włoskiej w poezji staropolskiej /    303
  Zakończenie /    339
  Bibliografia /    343
  Streszczenie /    378
  Indeks osobowy /    382
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia