Człowiek - istota społeczna

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,80  48,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,8048,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciągłe zmiany w świadomości społecznej i nowe zjawiska psychospołeczne stały się inspiracją dla wybitnego psychologa społecznego, Elliota Aronsona do nowych badań, znajdujących swe odzwierciedlenie w prezentowanej pozycji. W najnowszym, zmienionym i zaktualizowanym wydaniu jego znanej na całym świecie książki została znacznie rozwinięta i rozszerzona problematyka toksycznego wpływu środków masowego przekazu, propagandy, stosowanych obecnie w mediach sposobów przekonywania, a także zagadnienie stereotypów i uprzedzeń. Każdy rozdział pracy zawiera uzupełnienia i zmiany odpowiadające rozwojowi wiedzy w danym zakresie. Chociaż książka polecana jest szczególnie studentom psychologii, pedagogiki, politologii, socjologii może stanowić ciekawą lekturę dla wszystkich interesujących się odkrywaniem tajemnic życia społecznego.


Celem tej książki jest ukazanie bez osłonek, jakie znaczenie mogą mieć badania z zakresu psychologii społecznej w odniesieniu do niektórych problemów dręczących współczesne społeczeństwo, takich jak: uprzedzenia, propaganda, wojna, alienacja, agresja, zamieszki i wstrząsy polityczne. [...] U jej podstaw tkwi moje przekonanie, że psychologowie społeczni mogą odegrać znaczącą rolę w uczynieniu świata miejscem bardziej nadającym się do życia [...] a to dzięki coraz lepszemu poznawaniu i rozumieniu takich zjawisk jak: konformizm, przekonywanie, uprzedzenia, miłość i agresja.


(Od Autora)


Liczba stron483
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20395-5
Numer wydania12
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Dlaczego napisałem tę książkę?    7
  Podziękowania    11
  Rozdział 1. Co to jest psychologia społeczna?    17
    Definicja    20
    Ludzie, którzy postępują anormalnie, niekoniecznie muszą być szaleńcami    23
  Rozdział 2. Konformizm    26
    Co to jest konformizm?    31
    Czynniki powodujące nasilenie lub osłabienie konformizmu    34
    Przynależność a uzyskiwanie informacji    38
    Reakcje na wpływ społeczny    44
    Posłuszeństwo jako forma uległości    50
    „Niezainteresowany” świadek jako konformista    55
    Uwagi w kwestiach etycznych    62
  Rozdział 3. Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie    67
    Zakażenie przez środki masowego przekazu    71
    Politycy jako artyści estradowi    73
    Skuteczność oddziaływania środków masowego przekazu    74
    Kształcenie czy propaganda?    78
    Dwa główne sposoby przekonywania    79
    Źródło przekazu    81
    Charakter przekazu    89
    Cechy charakteryzujące odbiorców przekazu    104
    Opisane zasady a sytuacje rzeczywiste    109
  Rozdział 4. Poznanie społeczne    121
    Jak nadajemy sens światu?    123
    Wpływ kontekstu na ocenę społeczną    126
    Heurystyki oceniania    137
    Kategoryzacja i stereotypy społeczne    143
    Twórcze przewidywania i odtwórcza pamięć    148
    Pamięć autobiograficzna    151
    Jak dalece konserwatywne jest ludzkie poznanie?    156
    Jak postawy i przekonania kierują zachowaniem?    159
    Trzy możliwe błędy w wyjaśnianiu zdarzeń społecznych    164
  Rozdział 5. Uzasadnianie własnego postępowania    184
    Redukcja dysonansu a zachowanie racjonalne    193
    Dysonans jako następstwo podjęcia decyzji    195
    Parę historycznych przykładów psychologicznych następstw podjęcia decyzji    198
    Doniosłe znaczenie nieodwołalności decyzji    202
    Psychologiczne następstwa niedostatecznego uzasadnienia własnego postępowania    206
    Uzasadnianie wysiłku    220
    Uzasadnianie okrucieństwa    223
    Psychologiczne następstwa nieuchronności zdarzeń    228
    Doniosłe znaczenie samooceny    231
    Dyskomfort czy autopercepcja?    233
    Fizjologiczne i motywacyjne skutki dysonansu    236
    Praktyczne zastosowania teorii dysonansu    237
    Redukcja dysonansu a kultura    242
    Sam brak dysonansu nie wystarcza człowiekowi    243
  Rozdział 6. Agresja u człowieka    249
    Definicja agresji    250
    Czy agresywność ma charakter instynktowny?    251
    Czy agresja jest użyteczna?    255
    Przyczyny agresji    261
    Jak redukować przemoc?    281
  Rozdział 7. Uprzedzenia    296
    Co to jest uprzedzenie?    298
    Stereotypy i uprzedzenia    305
    Przyczyny uprzedzeń    317
    Redukowanie uprzedzeń    329
    Wzajemna współzależność jako możliwe rozwiązanie    336
  Rozdział 8. Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna    350
    Wpływ pochwał i przysług    353
    Cechy osobiste    357
    Podobieństwo poglądów a sympatia    367
    Wzajemna sympatia a samoocena    368
    Zyskiwanie i utrata uznania    371
    Miłość i bliskość    376
    Bliskość, autentyczność i komunikowanie się    382
    Cechy efektywnego komunikowania się    386
  Rozdział 9. Psychologia społeczna jako nauka    394
    Co to jest metoda naukowa?    395
    Od spekulacji do eksperymentowania    397
    Doniosłe znaczenie losowego podziału na grupy    401
    Problemy związane z eksperymentowaniem w psychologii społecznej    404
    Problemy etyczne    408
    Moralna odpowiedzialność za odkrycia    413
  Słownik    416
  Indeks nazwisk    425
  Indeks rzeczowy    431
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia