Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego

-30%

Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

14,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka prezentuje szereg atrakcyjnych i aktualnych zagadnień dotyczących współczesnej edukacji. Głównym założeniem było ukazanie sensu i wartości nauczania wczesnoszkolnego wspartego mediami, w tym tablicą interaktywną. W konsekwencji kolejne rozdziały monografii przybliżają zagadnienia związane z interaktywnością, rolą technologii informacyjnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyką nauczania w środowisku hipermedialnym. Całość analizowana jest z perspektywy kognitywno-konstruktywistycznej. Publikacja zawiera również omówienie interesujących poznawczo i aplikacyjnie badań empirycznych, poruszających zależność pomiędzy zastosowaniem tablicy interaktywnej a efektywnością procesu nauczania oraz uczenia się, motywacją do pracy, aktywnością uczniów, tempem działania. Poza charakterem naukowym, monografię cechuje także wymiar praktyczny, co czyni ją szczególnie cenną z perspektywy nauczycieli edukacji początkowej. Istotne wskazówki znajdą tu również wykładowcy przedmiotów ogólnokształcących oraz zawodowych, pragnący urozmaicić tradycyjne zajęcia elementami technologii informacyjnej. Zamieszczone materiały wychodzą naprzeciw potrzebom związanym z codzienną pracą pedagogów, edukatorów, studentów kierunków pedagogicznych oraz badaczy zajmujących się problematyką z zakresu nowoczesnych mediów dydaktycznych.


Liczba stron222
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3541-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]Wstęp / 7Rozdział    1
  Interaktywność w procesie nauczania /    11
  1.1. Prezentacja i interpretacja pojęcia „interaktywność” /    11
  1.1.1. Pedagogiczne podejście do definicji /    12
  1.1.2. Interaktywność w kontekście mediów dydaktycznych /    15
  1.1.3. Potoczne rozumienie terminu przez nauczycieli /    21
  1.2. Charakterystyka interaktywnego procesu nauczania /    24
  1.2.1. Zasady kształcenia w interaktywnym środowisku dydaktycznym /    24
  1.2.2. Interaktywne narzędzia w edukacji /    27
  1.2.3. Źródła efektywności interaktywnego procesu kształcenia /    31
  1.3. Efektywność dydaktyczna interaktywnych form nauczania /    34
  1.3.1 Krótkie wprowadzenie do teorii /    34
  1.3.. Przegląd badań na temat interaktywnych form nauczania / 36Rozdział    2
  Technologia informacyjna w edukacji wczesnoszkolnej /    47
  2.1. Rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym /    47
  2.2. Specyfika nauczania wczesnoszkolnego /    56
  2.3. Rola technologii informacyjnej w edukacji wczesnoszkolnej /    61
  2.4. Multimedia w edukacji początkowej /    71
  2.4.1. Zalety włączenia technologii do edukacji /    71
  2.4.2. Problemy dydaktyczne wynikające z użytkowania technologii / 76Rozdział    3
  Interactive White Board w nauczaniu wczesnoszkolnym /    83
  3.1. Tablica interaktywna w klasie szkolnej /    83
  3.1.1. Praca nauczyciela z tablicą interaktywną /    84
  3.1.2. Przygotowanie materiałów dydaktycznych /    90
  3.2. Multisensoryczne właściwości a edukacja wczesnoszkolna /    93
  3.3. Konstruktywizm i edukacja /    104
  3.3.1. Próba wyjaśnienia terminu /    105
  3.3.2. Tablica interaktywna w kontekście założeń konstruktywizmu /    109
  3.. Kognitywistyczne aspekty nauczania z tablicą interaktywną / 11Rozdział    4
  Interactive White Board w świetle badań empirycznych /    121
  4.1. Koncepcja metodologiczna badań /    121
  4.1.1. Pierwsze kroki ku procedurze badawczej /    121
  4.1.2. Cel, przedmiot i problemy badawcze /    124
  4.1.3. Metoda badań oraz narzędzia pomiaru zmiennych /    128
  4.1.4. Dobór próby badawczej oraz charakterystyka terenu badań /    133
  4.2. Zmiany w edukacji wczesnoszkolnej spowodowane zastosowaniem tablicy interaktywnej /    135
  4.2.1. Tablica interaktywna a wyniki nauczania /    135
  4.2.2. Aktywność uczniów na lekcji z tablicą interaktywną /    152
  4.2.3. Akceptacja Interactive White Board przez uczniów /    155
  4.2.4. Tempo pracy na lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej /    157
  4.2.5. Efektywność metody podającej w kontekście nauczania realizowanego przy pomocy tablicy interaktywnej /    160
  4.2.6. Praca z tablicą interaktywną a efektywność metody poszukującej / 176Wnioski z badań oraz zalecenia dla nauczycieli /    193
  Zakończenie /    201
  Bibliografia /    203
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia