INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka zawiera projekty 10 szkoleń dla funkcjonariuszy Policji. Zaprezentowane projekty mogą być przydatne w przygotowaniu oraz prowadzeniu szkoleń dla funkcjonariuszy Policji, w tym zarówno kadry kierowniczej, jak i policjantów ogniwa patrolowo-interwencyjnego, dzielnicowych, a także policjantów pionu kryminalnego. Są to szkolenia doskonalące kompetencje komunikacyjne i kompetencje społeczne funkcjonariuszy Policji w 10-ciu obszarach, między innymi kreowania dyskursu publicznego, kreowania wizerunku Policji przez marketing narracyjny, efektywnej komunikacji wewnętrznej, zarządzania narracyjnego dla przełożonych w Policji, negocjowania kryzysowego, lingwistyki kryminalistycznej, prowadzenia negocjacji kryzysowych, prowadzenia działań profilaktyczno-edukacyjnych. Autorka książki przeprowadziła już szkolenia pilotażowe w policji. Podczas każdej edycji szkolenia pilotażowego zastosowane zostało narzędzie w postaci ankiety ewaluacyjnej. Szkolenia zostały ocenione przez funkcjonariuszy Policji bardzo pozytywnie. Wszystkie szkolenia mogą być prowadzone przez Autorkę książki, a ich unikatowy charakter nadaje książce szczególną wartość.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 166 |
Kategoria | Komunikowanie |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-583-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp / | 9 |
Bibliografia / | 17 |
R o z d z i a ł I | |
Szkolenie „Kreowanie dyskursu publicznego (przygotowanie, prowadzenie i ewaluacja debat społecznych)” / | 19 |
Uwagi wstępne / | 21 |
Program szkolenia / | 23 |
Treści kształcenia / | 25 |
Blok 1: Mechanizmy kształtowania debaty publicznej / | 25 |
Blok 2: Organizacja debaty / | 26 |
Blok 3: Deliberatywne rozwiązywanie konfliktów / | 28 |
Blok 4: Argumentacja w debatach / | 29 |
Blok 5: Część ćwiczeniowa — symulacja debat / | 30 |
Bibliografia / | 31 |
R o z d z i a ł II | |
Szkolenie „Kreowanie wizerunku Policji poprzez marketing narracyjny” / | 33 |
Uwagi wstępne / | 35 |
Program szkolenia / | 36 |
Treści kształcenia / | 38 |
Blok 1: Zagadnienie ogólne. Komunikacja interpersonalna / | 38 |
Blok 2: Marketing. Wybrane zagadnienia / | 39 |
Blok 3: Istota marketingu narracyjnego / | 39 |
Blok 4: Zasady marketingu narracyjnego w praktyce / | 40 |
Blok 5: Symulacja sytuacji z zastosowaniem zasad marketingu narracyjnego. Budowanie scenariuszy opartych na własnym doświadczeniu / | 42 |
Bibliografia / | 42 |
R o z d z i a ł III | |
Szkolenie „Efektywna komunikacja wewnętrzna (z elementami zarządzania narracyjnego)” / | 45 |
Uwagi wstępne / | 47 |
Program szkolenia / | 48 |
Treści kształcenia / | 50 |
Blok 1: Komunikacja interpersonalna. Zagadnienia ogólne / | 50 |
Blok 2: Celowość działań komunikacyjnych / | 50 |
Blok 3: Błędy i bariery komunikacyjne / | 51 |
Blok 4: Przekonywanie i wpływanie w procesie komunikacji / | 52 |
Blok 5: Elementy marketingu narracyjnego / | 53 |
Blok 6: Symulacja sytuacji komunikacyjnych (narada, odprawa służbowa, debata wewnętrzna) / | 54 |
Bibliografia / | 55 |
R o z d z i a ł IV | |
Szkolenie „Doskonalenie umiejętności z zakresu komunikowania się w ramach dyskursu publicznego” / | 57 |
Uwagi wstępne / | 59 |
Program szkolenia / | 60 |
Treści kształcenia / | 62 |
Blok 1: Omówienie podstawowych pojęć / | 62 |
Blok 2: Regulacje prawne zasad udzielania informacji środkom masowego przekazu / | 63 |
Blok 3: Rzecznik i dziennikarz jako uczestnicy interakcji / | 63 |
Blok 4: Część ćwiczeniowa — symulacja sytuacji rozmowy z mediami / | 66 |
Bibliografia / | 66 |
R o z d z i a ł V | |
Szkolenie „Doskonalenie umiejętności w zakresie negocjowania kryzysowego” / | 69 |
Uwagi wstępne / | 71 |
Program szkolenia / | 72 |
Treści kształcenia / | 74 |
Blok 1: Pojęcie i historia negocjacji policyjnych i kryzysowych / | 74 |
Blok 2: Sposoby prowadzenia negocjacji kryzysowych / | 75 |
Blok 3: Charakterystyka wybranych taktyk i technik negocjacyjnych / | 76 |
Blok 4: Modele negocjacji w sytuacjach kryzysowych / | 77 |
Blok 5: Aspekt pragmalingwistyczny negocjacji kryzysowych. Wybrane zagadnienia / | 79 |
Blok 6: Inne zagadnienia negocjowania kryzysowego / | 80 |
Blok 7: Warsztat pracy negocjatora / | 81 |
Bibliografia / | 81 |
R o z d z i a ł VI | |
Szkolenie „Prowadzenie działań profilaktyczno-edukacyjnych” / | 87 |
Uwagi wstępne / | 89 |
Program szkolenia / | 92 |
Treści kształcenia / | 94 |
Blok 1: Działania profilaktyczne. Informacje ogólne / | 94 |
Blok 2: Programy profilaktyczno-edukacyjne. Budowa, realizacja, ewaluacja / | 95 |
Blok 3: Strategie komunikacyjne w działaniach profilaktycznych Policji / | 97 |
Blok 4: Promowanie bezpieczeństwa poprzez debaty społeczne / | 99 |
Blok 5: Część ćwiczeniowa / | 100 |
Bibliografia / | 100 |
R o z d z i a ł VII | |
Szkolenie „Prowadzenie rozmowy przełożonego z podwładnym z uwzględnieniem relacji asymetrii oraz interpersonalnej teorii akomodacji” / | 105 |
Uwagi wstępne / | 107 |
Program szkolenia / | 109 |
Treści kształcenia / | 111 |
Blok 1: Komunikacja interpersonalna / | 111 |
Blok 2: Rozmowa przełożonego z podwładnym — zagadnienia teoretyczne / | 113 |
Blok 3: „Newsletter SWI” — zagadnienia teoretyczne / | 115 |
Blok 4: Ćwiczenia / | 117 |
Bibliografia / | 117 |
R o z d z i a ł VIII | |
Szkolenie „Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych funkcjonariusza Policji w zakresie reagowania na agresję werbalną i niewłaściwe zachowania” / | 121 |
Uwagi wstępne / | 123 |
Program szkolenia / | 125 |
Treści kształcenia / | 127 |
Blok 1: Komunikacja interpersonalna. Zagadnienia ogólne / | 127 |
Blok 2: Agresja werbalna — formy i funkcje / | 128 |
Blok 3: Ćwiczenia / | 129 |
Bibliografia / | 130 |
R o z d z i a ł IX | |
Szkolenie „Wybrane aspekty analizy wiarygodności zeznań świadków z uwzględnieniem zapobiegania zjawisku transferu negatywnego w kontekście analizy lingwistycznej wypowiedzi” / | 133 |
Uwagi wstępne / | 135 |
Program szkolenia / | 137 |
Treści kształcenia / | 139 |
Blok 1: Kryteria oceniania wiarygodności zeznań (wybór zagadnień) / | 139 |
Blok 2: Przesłuchanie świadka (wybrane zagadnienia) / | 140 |
Blok 3: Analiza lingwistyczna wypowiedzi / | 141 |
Blok 4: Część ćwiczeniowa / | 143 |
Bibliografia / | 143 |
R o z d z i a ł X | |
Szkolenie „Profilowanie językowe nadawcy komunikatu” / | 147 |
Uwagi wstępne / | 149 |
Program szkolenia / | 150 |
Treści kształcenia / | 152 |
Blok 1: Podstawy teoretyczne do zajęć praktycznych / | 152 |
Blok 2: Zajęcia praktyczne. Analiza komunikatów nadawcy (sprawców) przeprowadzona przez uczestników szkolenia / | 154 |
Bibliografia / | 155 |
Zakończenie / | 159 |