X

  WPROWADZENIE 9
  
    Przydatne pojęcia 11
      Kultura. Kultura amerykańska. Amerykańskość 11
      Reklama. Film reklamowy. Perswazja 13
      Mit. Symbol. Stereotyp 14
    Idea lepszego świata – perswazyjne wykorzystanie Ameryki. Perspektywa Polska 16
    Tezy badawcze 19
    Metody i techniki analizy 20
  
  Rozdział I. Kultura, reklama, perswazja, czyli czym jest reklama i do czego nas przekonuje 29
  
    Teoretycy kultury o reklamie 29
    Reklama a kultura – sytuacja polska 35
    Reklamowe reprezentacje kultury 38
    Reklama telewizyjna – właściwości medium i co z nich wynika dla widza telewizyjnego 43
    Oblicza reklamowej perswazji 50
    Aktywny widz a kontekst kulturowy 59
  
  Rozdział II. Stany Zjednoczone w oczach Polaków, czyli o tym, jak kształtował się mit 63
  
    Stereotypy w kulturze i tradycji narodu 63
    Polskie postrzeganie Ameryki. Rys historyczny 67
    Mitotwórcza funkcja amerykańskiej kultury popularnej 80
    Ameryka w oczach współczesnych Polaków 90
  
  Rozdział III. Czytanie Ameryki, czyli o odbiorze i interpretacji amerykańskości z telewizyjnych tekstów reklamowych 105
  
    Charakterystyka i przebieg badania 105
    Dźwiękowe i wizualne nośniki znaczeń amerykańskości 109
    Kryteria identyfikacji znaków amerykańskości. Znaczenie kompetencji kulturowej 119
  
  Rozdział IV. Reklamowe oblicza amerykańskości, czyli dyskursywna analiza zawartości telewizyjnych tekstów perswazyjnych 133
  
    Dyskurs kultu młodości i aktywności 134
    Dyskurs sukcesu i dobrobytu 138
    Dyskurs postępu i nowoczesności 140
    Dyskurs wolności i swobody 140
    Dyskurs „kraj-raj” 141
    Dyskurs wieloetniczności i wielokulturowości 142
    Wyniki analizy dyskursów amerykańskości 144
    Amerykańskość na przykładzie – analizy przypadków 152
  
    ZAKOŃCZENIE 161
    BIBLIOGRAFIA 167
    ZAŁĄCZNIK 179
Amerykański mit - polski konsument czyli reklamowe oblicza Ameryki

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

184

Kategoria

Socjologia kultury

ISBN-13

978-83-2332-086-9

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz

Opis

Książka jest poświęcona komunikatom reklamowym wykorzystującym mity i motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych w celu wywołania u odbiorców zachowań rynkowych.


Reklama jest dziś nie tylko istotnym elementem mechanizmu rynkowego, ale także poprzez swą nachalną wszechobecność współtworzy nasz krajobraz semiotyczny, stając się ważnym czynnikiem kulturotwórczym. Ponieważ należy do obszaru kultury masowej, w swych komunikatach wykorzystuje elementy i rodzaje masowej wyobraźni tak, aby ułatwić zrozumienie adresatowi. Dlatego też często czerpie z kulturowych zasobów odbiorców komunikatów – przywołane motywy muszą być im znane, aby były zrozumiane właściwie i w pełni.


Motywy kulturowe Stanów Zjednoczonych pojawiają się jednak w reklamach innych kręgów cywilizacyjnych pomimo groźby odrzucenia czy niezrozumienia. Dlaczego tak się dzieje? Ameryka właściwie od momentu zaistnienia na mapie świata w świadomości Europejczyków funkcjonowała jako raj, odnalezione Eldorado. Doświadczenia polityczno-ekonomiczne Polaków czyniły z Ameryki miejsce szczególne. Opowieści podróżników, emigrantów, a nieco później te snute przez produkty kultury popularnej, głównie film i telewizję, kreowały w zbiorowej wyobraźni Polaków wręcz kultowy obraz tego kraju. Reklama, która niedawno wtargnęła w polską rzeczywistość, zaczęła w konsekwentny sposób mityczna bliskość odległej Ameryki wykorzystywać do celów perswazyjnych.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!