O lepszą jakość uczenia się

O lepszą jakość uczenia się

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Treść rozprawy stanowi właściwe rozwinięcie zamierzonego celu: uzasadnione naukowo podniesienie sposobu nauczania i uczenia się, tak na poziomie akademickim jak również w zakresie szkolnictwa ogólnego.


Liczba stron224
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ISBN-13978-83-7072-585-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PRZEDMOWA. Uczyć się – nauczać – skutecznie i z radością - Ks. prof. zw. dr hab. Janusz Tarnowski    11
  WPROWADZENIE    13
  I. NAJNOWSZE OSIĄGNIĘCIA W UCZENIU SIĘ    15
    1. Zagadnienia wstępne    15
    2. Uczenie się jako permanentny proces rozwoju człowieka    24
    3. Ewolucyjna rewolucja w uczeniu się    35
    4. Droga do kreatywności    44
    5. Uczyć się najwcześniej jak to możliwe    47
    6. Sukces w uczeniu się źródłem radości    49
    7. Rozpoznanie własnego stylu uczenia się i skorelowanie go z różnymi rodzajami inteligencji    52
    8. Pomoc w uczeniu się w szczególnych sytuacjach losowych    62
    9. Inne propozycje z zakresu technologii uczenia się    65
    10. Uczyć się umiejętności życia    76
      a) Uczenie się i rozwój przez współpracę z innymi    76
      b) Uczenie się z myślą o rozwoju osobowym człowieka    86
  II. ZAKORZENIENIE W HISTORII    93
    1. Zagadnienia wstępne    93
    2. Chiny    95
      Konfucjusz (551 – 479 przed Chr.)    95
    3. Starożytna Grecja    96
      Pitagoras (570 – 504 przed Chr.)    96
      Sokrates (470 – 399 przed Chr.)    97
      Platon (428/427 – 347 przed Chr.)    99
      Arystoteles (384 – 322 przed Chr.)    101
    4. Czasy nowożytne    102
      Jan Amos Komeński (1592 – 1670)    103
      John Locke (1632 – 1704)    106
      Johann Heinrich Pestalozzi (1746 – 1827)    107
    5. Oświecenie    109
      Jean Jacques Rousseau (1712 – 1778)    109
      Immanuel Kant (1724 – 1804)    110
      Johann Friedrich Herbart (1776 – 1841)    112
    6. Wybrane koncepcje uczenia się przełomu XIX i XX wieku    114
      John Dewey (1859 – 1952)    115
      Georg Kerschensteiner (1852 – 1932)    118
      Helene Parkhurst (1887 – 1932)    120
      Metoda projektów Johna Alforda Stevensona (1886 – 1949)    122
      Metoda ośrodków zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1872 -1932)    123
      Metoda nauczania łącznego Karola Linkego (1884 – 1932)    125
      Metoda Celestyna Freineta (1896 – 1966)    126
      Koncepcja systemu Marii Montessori (1870 – 1952)    130
      Szkoły waldorfowskie Rudolfa Steinera (1861 – 1925)    138
    7. Naturalizm pedagogiczny    141
      Eduard Claparede (1873 – 1940)    141
      Zygmunt Freud (1856 – 1939)    143
      Alfred Adler (1870 – 1937)    144
    8. Socjologizm pedagogiczny    147
      John Watson (1878 – 1950)    147
  III. Z WŁASNEGO WARSZTATU UCZENIA SIĘ    149
    1. Zagadnienia wstępne    149
    2. Wybrane wypowiedzi studentów Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie    150
      Trudności wychowawcze jako jeden z głównych czynników obniżających poziom kształcenia w szkole - Małgorzata Kaszyk    150
      Konieczne i elementarne warunki optymalizacji procesu uczenia się - Agnieszka Wilczek-Dębska    160
      Znaczenie pochwały ucznia w jego motywowaniu do radośniejszego zaangażowania w obowiązki szkolne - Paweł Sikorski    168
    3. Wybrane wypowiedzi studentów Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego w Warszawie    173
  ZAKOŃCZENIE    217
  Summary    219
  Bibliografia    221
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia