Specjalne potrzeby edukacyjne

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,75  49,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

36,7549,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających:
· niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej
· uszkodzeń słuchu i wzroku
· niedostosowania społecznego
· specyficznych trudności w uczeniu się
· zaburzeń komunikacji językowej
· chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych)
· sytuacji kryzysowych lub traumatycznych
· niepowodzeń edukacyjnych
· zaniedbań środowiskowych
· trudności adaptacyjnych
· autyzmu
Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań.
O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.


Liczba stron327
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18631-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Część I. Specjalne potrzeby edukacyjne. Podstawy teoretyczne     13
  
  Rozdział 1. Geneza i prognoza współcześnie zachodzących i przyszłych zmian w kształceniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi     15
  Rozdział 2. Definicja specjalnych potrzeb edukacyjnych i rodzajów specjalnego wsparcia edukacyjnego     24
  Rozdział 3. Specjalne potrzeby a rodzaje niepełnosprawności – definiowanie, orzekanie, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, możliwości pozyskania środków uzupełniających część oświatową subwencji ogólnej     32
  Rozdział 4. Dynamiczny model definiowania trudności w uczeniu się     43
  Rozdział 5. Zasady pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi     51
  Rozdział 6. Prawne podstawy wykrywania, definiowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci     58
  
  Część II. Specjalne potrzeby edukacyjne na co dzień. Dostosowywanie wymagań. Spotkanie teorii z praktyką     67
  
  Rozdział 7. Niepełnosprawność – modele postrzegania niepełnosprawności, definicje, rodzaje i orzekanie o niepełnosprawności     69
    7.1. Niepełnosprawność intelektualna     76
    7.2. Niepełnosprawność ruchowa     87
    7.3. Uszkodzenie słuchu     97
    7.4. Uszkodzenie wzroku     109
  Rozdział 8. Niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym     122
  Rozdział 9. Szczególne uzdolnienia     134
  Rozdział 10. Specyficzne trudności w uczeniu się     147
  Rozdział 11. Zaburzenia komunikacji językowej     175
  Rozdział 12. Choroba przewlekła     200
    12.1. Otyłość     202
    12.2. Choroby uwarunkowane genetycznie     207
    12.3. Mukowiscydoza     208
    12.4. Cukrzyca     213
    12.5. Epilepsja     219
    12.6. Astma oskrzelowa     224
    Załącznik     232
  Rozdział 13. Sytuacje kryzysowe lub traumatyczne     233
  Rozdział 14. Niepowodzenia edukacyjne     244
  Rozdział 15. Zaniedbania środowiskowe związane z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi     258
  Rozdział 16. Trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wcześniejszym kształceniem za granicą     266
  Rozdział 17. Autyzm     280
  
  Część III. Poza „specjalne potrzeby edukacyjne”     293
  
  Rozdział 18. Uniwersalne projektowanie w edukacji (universal design in education)     295
  Rozdział 19. Zarządzanie różnorodnością w szkole (diversity management at school)     304
  
  Zamiast zakończenia     317
  
  Indeks nazwisk     319
  
  O Autorce     325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia