The Self Industry: Therapy and Fiction - 19 Illness – Therapy – Catharsis. Gender Roles, Camp, and Postmodern Identities in "The Rocky Horror Picture Show"

-15%

The Self Industry: Therapy and Fiction - 19 Illness – Therapy – Catharsis. Gender Roles, Camp, and Postmodern Identities in "The Rocky Horror Picture Show"

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,13  2,50

Format: pdf

2,132,50

cena zawiera podatek VAT

Publikacja dotyczy problemów powstałych na styku literatury i psychologii, w szczególności terapeutycznej funkcji tekstów, zarówno w odniesieniu do ich autorów, jaki i do czytelników. Autorzy poszczególnych artykułów poddają analizie różnorodne teksty kultury powstałe w dziewiętnastym i w dwudziestym wieku, pokazując, że nie tylko psychologia dostarcza narzędzi do odczytania (niekiedy na nowo) tekstów literackich, ale i literatura pomaga w zrozumieniu problemów z dziedziny psychologii.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-425-7
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction /    9
  Narcissus and Narcissism in Early Psychoanalysis: The Intertextual Dialogue between Theme and Concept /    15
  The Ajase Complex and Freudian Psychoanalysis: Some Notes on the Cultural Consequences of “Foundational Myths” /    27
  A Critique of the Discourse of the Self in Michael Sandel’s Liberalism and the Limits of Justice /    40
  The Self in Temporary Autonomous Zones /    53
  De-Pressed Masses: Affective Dissonance in Melancholia, Disease, and the Screened (American?) World /    62
  Narcissus’s Narcosis: Formation of Self, Disintegration of Self: A Question of Interactive Entertainment and Player-Character Identity Correlation /    75
  Doubling or Dividing the Self: Examples from Autofictional Writing as Influenced by Psychoanalysis /    89
  Descent into Hell. Pauline Anstruther’s Long Way To Her Self /    102
  “I change myself, I change the world.” Storytelling in Women’s Art /    111
  Writing to Preserve the Self: A Woman’s Resistant Position in the Patriarchal Dystopia of Margaret Atwood’s The Handmaid’s Tale /    123
  In the Search of Self: Female Identity and Subjectivity in Doris Lessing’s “To Room Nineteen” /    137
  A Therapeutic Journal: Peter Ackroyd’s The Last Testament of Oscar Wilde /    151
  T(h)au for Torture? Writing on Trial in Teodor Parnicki’s Novel The Finger of Threat /    161
  “In Violence and Epiphany”: Seamus Heaney’s North /    178
  Writing Cure? Narrating Loss in Kazuo Ishiguro’s An Artist of the Floating World and The Remains of the Day /    190
  Neo-Nihilism and the Self Industry of Logotherapy /    205
  “So many pages a day.” Writing, Compulsion, and Modernity /    228
  Unnameable Loss: Melancholy and Postmodern Writing /    240
  Illness – Therapy – Catharsis. Gender Roles, Camp, and Postmodern Identities in The Rocky Horror Picture Show /    265
  Therapy or Obsession? Dante Gabriel Rossetti’s Problems with His Self /    276
  Trapped in a Vicious Circle of the Tragic Triad… Miltonian Satan and Conradian Kurtz’s Process of Unearthing Authentic Identity /    285
  Questioning the Cultural Industry of the Self: Fiction, Selfhood and Individualism in Patrick White’s The Vivisector /    296
  I Am Not Me. The (Re)construction of the Self in Graham Swift’s Ever After /    319
  Romantic Legacy in Non-Romantic Times. Two Different-Similar Approaches to Searching for Self-Identity /    334
  Frame of Mind. Self Industry in Performance /    344
  Venice–Iceland: A Journey to Utopia /    353
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia