Creativity and Innovation in Business and Education

1 opinia

Format:

ibuk

Creativity is now an exposed trait. This is due to the high need for innovation, original and useful solutions that serve the development of the organization, their effective market entry and long-term survival. This publication is a collection of papers prepared under The First National Conference „CREATIVE VIBES. Kreatywnością napędzamy gospodarkę”, whose aim was to stir issues concerning the significance of creativity from the point of view of the development of innovative economy, as well as to draw attention to the role of creativity in the education process of students and its impact on the development of professional competence.


Liczba stron140
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-073-3
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    8
  Creativity and innovation in business    10
  Maciej Malarski – Diverse management, creativity and innovation    12
  Wiktoria Czarnecka, Karolina Dąbrowska – The essence and conditions of creativity in modern organizations    22
  Beata Glinkowska – Innovations in the sector of small and medium enterprises (SME)    32
  Kalina Stadnik – Creative leadership    44
  Aleksandra Olejniczak – Does a creative leader develop successful organisation? – The way of leading by Richard Branson    62
  Anna Magiera, Jolanta Religa – Open badges, creativity and successful leadership    72
  Natalia Stobiecka, Dominika Szyjkowska – Creativity as a determinant of shaping the career path    82
  Creativity and innovation in education    92
  Jolanta Religa, Tomasz Sułkowski – Innovation laboratory as a creativity stimulating environment    94
  Agata Rudnicka-Reichel, Janusz Reichel – CSR education in the light of active pedagogy. Research results    104
  Aneta Pawłowska – „Why do we need art history?” In the 21st century – in the context of the 20th century history of the discipline    114
  Alicja Ryczkowska – The use of music in promoting creativity    126
  Olga Hucko – Termination of auto narration as a creative thinking process    134
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia