Transport miejski. Ekonomika i organizacja

-60%

Transport miejski. Ekonomika i organizacja

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,20  38,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,2038,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W systemie transportu miejskiego szczególną rolę zajmuje transport zbiorowy, zarówno ze względu na jego znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania miasta z punktu widzenia społecznego i ekonomicznego, jak i ze względu na to, że stanowi on określoną dziedzinę gospodarowania. Dziedzina ta charakteryzuje się specyfiką, wynikającą – z jednej strony – z charakteru zaspokajanych potrzeb przewozowych, oraz – z drugiej strony – z eksploatowania na ograniczonym przestrzennie obszarze zurbanizowanym w ramach jednego systemu środków transportu należących do różnych gałęzi transportu. Przedstawiona specyfika transportu miejskiego determinuje potrzebę odrębnego potraktowania zagadnienia gospodarowania w tej dziedzinie. Potrzebie tej wychodzi naprzeciw niniejsze opracowanie.


Liczba stron366
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7326-507-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa, Olgierd Wyszomirski    9
  Rozdział 1. Transport miejski jako dziedzina gospodarowania    12
  1.1. Pojęcie, zakres i zasięg działania transportu miejskiego    12
  1.2. Etapy rozwoju transportu miejskiego    15
  1.3. Podstawowe problemy rozwoju i funkcjonowania transportu miejskiego    25
  1.4. Rola władz publicznych w transporcie miejskim    28
  
  Rozdział 2. Infrastruktura i inżynieria ruchu transportu miejskiego    34
  2.1. Trasy i przystanki w transporcie miejskim    34
  2.2. Pętle i węzły integracyjne w transporcie miejskim    39
  2.3. priorytet w ruchu pojazdów transportu zbiorowego    44
  2.4. Planowanie układu komunikacyjnego    47
  
  Rozdział 3. Potrzeby przewozowe i popyt na usługi transportu miejskiego    54
  3.1. Cechy potrzeb przewozowych na usługi transportu miejskiego    54
  3.2. Zachowania komunikacyjne ludności miejskiej    60
  3.3. Postulaty przewozowe zgłaszane wobec transportu miejskiego    66
  3.4. Elastyczność popytu na usługi transportu miejskiego    70
  Rozdział 4. Podaż w transporcie miejskim    76
  4.1. Środki przewozowe w transporcie miejskim    76
  4.2. Cechy podaży w transporcie miejskim    85
  4.3. Uwarunkowania kształtowania oferty przewozowej w transporcie miejskim    89
  4.4. Rozkład jazdy w transporcie miejskim    96
  
  Rozdział 5. Jakość usług transportu miejskiego    108
  5.1. Istota i cechy jakości usług transportu miejskiego    108
  5.2. Sposoby projektowania i kształtowania jakości usług w transporcie miejskim    114
  5.3. Kształtowanie jakości usług a efektywność gospodarowania w transporcie miejskim    120
  5.4. Marketingowe kształtowanie jakości usług w transporcie miejskim    125
  
  Rozdział 6. Koszty transportu miejskiego    129
  6.1. Struktura kosztów transportu miejskiego    129
  6.2. Czynniki kształtujące poziom kosztów własnych transportu miejskiego    131
  6.3. Koszty zewnętrzne w transporcie miejskim    137
  6.4. Koszty czasu i kongestii w transporcie miejskim    140
  
  Rozdział 7. Ceny i systemy biletowe w transporcie miejskim    145
  7.1. Przesłanki i zasady polityki cen w transporcie miejskim    145
  7.2. Rodzaje taryf w transporcie miejskim    148
  7.3. Systemy taryfowe stosowane w praktyce transportu miejskiego    153
  7.4. Systemy biletowe w transporcie miejskim    162
  
  Rozdział 8. Konkurencja w transporcie miejskim    170
  8.1. Istota konkurencji w transporcie miejskim    170
  8.2. Formy oraz intensywność konkurencji w transporcie miejskim    174
  8.3. Oddziaływanie na warunki konkurencji w transporcie miejskim    180
  8.4. Strategie konkurencji w transporcie miejskim    184
  
  Rozdział 9. Finansowanie i kontraktowanie usług w transporcie miejskim    190
  9.1. Źródła finansowania działalności transportu miejskiego    190
  9.2. Fundusze Unii Europejskiej w finansowaniu rozwoju transportu miejskiego    195
  9.3. Zasady kontraktowania usług w transporcie miejskim    198
  9.4. Specyfikacja usług kontraktowanych w transporcie miejskim    202
  
  Rozdział 10. Organizacja i zarządzanie transportem miejskim    206
  10.1. Organizacja i zarządzanie regulowanym transportem miejskim w warunkach łączenia działalności organizatorskiej i przewozowej przez jeden podmiot    206
  10.2. Organizacja i zarządzanie regulowanym transportem miejskim w warunkach oddzielenia działalności organizatorskiej i przewozowej    212
  10.3. Organizacja i zarządzanie zderegulowanym transportem miejskim    216
  10.4. Ewolucja systemów organizacji i zarządzania transportem miejskim    221
  
  Rozdział 11. Kontrola funkcjonowania transportu miejskiego    225
  11.1. Funkcje, zadania i zakres kontroli w transporcie miejskim    225
  11.2. Elementy i techniki kontroli w transporcie miejskim    229
  11.3. Organizacja i zarządzanie kontrolą w transporcie miejskim    235
  11.4. Wykorzystanie wyników kontroli w transporcie miejskim    238
  
  Rozdział 12. Integracja transportu miejskiego w aglomeracjach i konurbacjach miejskich    243
  12.1. Specyfika funkcjonowania transportu miejskiego w aglomeracjach i konurbacjach miejskich    243
  12.2. Możliwe rozwiązania w zakresie integracji transportu miejskiego    247
  12.3. Podmioty i przedmioty integracji transportu miejskiego    252
  12.4. Funkcjonowanie zintegrowanego transportu miejskiego w warunkach powołania aglomeracyjnego zarządu transportu miejskiego    257
  
  Rozdział 13. Polityka transportowa miasta    263
  13.1. Polityka transportowa a strategia rozwoju miasta    263
  13.2. Warianty polityki transportowej miasta    266
  13.3. Cele polityki transportowej miasta    269
  13.4. Narzędzia polityki transportowej miasta    270
  
  Rozdział 14. Badania rynkowe i marketingowe w transporcie miejskim    275
  14.1. Istota i obszary badań rynkowych i marketingowych w transporcie miejskim    275
  14.2. Badania potrzeb przewozowych i popytu na usługi transportu miejskiego    279
  14.3. Badania zachowań i preferencji komunikacyjnych ludności miejskiej    284
  14.4. Badania jakości usług transportu miejskiego    290
  
  Rozdział 15. Strategie marketingowe w transporcie miejskim    294
  15.1. Specyfika strategii marketingowych w transporcie miejskim    294
  15.2. Wybór rynku docelowego i sposobu działania na rynku transportu miejskiego    298
  15.3. Wybór instrumentów marketingowych w transporcie miejskim    301
  15.4. Wykorzystanie Internetu w marketingowym kształtowaniu usług transportu miejskiego    305
  
  Rozdział 16. Promocja usług w transporcie miejskim    318
  16.1. Istota i zadania promocji usług transportu miejskiego    318
  16.2. Polityka promocji usług transportu miejskiego    320
  16.3. Instrumenty promocji usług transportu miejskiego    322
  16.4. Programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży jako forma promocji usług transportu miejskiego    330
  
  Rozdział 17. Zarządzanie zasobami ludzkimi w transporcie miejskim    335
  17.1. Rola zasobów ludzkich w transporcie miejskim    335
  17.2. Segmentacja zasobów ludzkich w transporcie miejskim    337
  17.3. Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi w transporcie miejskim    339
  17.4. Polityka zatrudnienia w transporcie miejskim    343
  Spis literatury    349
  Spis tabel    363
  Spis rysunków    365
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia