Historia idei komunikacji

Historia idei komunikacji

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

15,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Historia idei komunikacji stanowi zbiór trzynastu artykułów poświęconych zagadnieniu idei komunikacji i podejmujących je na wiele różnych sposobów: od omówienia podstaw metodologicznych historii komunikacji po przykłady bardziej szczegółowych badań w jej zakresie. W zbiorze znalazły się teksty autorstwa najwybitniejszych światowych znawców tytułowego zagadnienia w tym Roberta Dartona, Johna D. Petersa, Petera Burke’a, Davida R. Olsona i Filippa De Viva. Celem niniejszego zbioru jest próba spopularyzowania w Polsce podejmowanej w nim problematyki i zainicjowanie bardziej zintegrowanych badań w ramach historii komunikacji.


Liczba stron352
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2888-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne. Historia komunikacji na tle innych dyscyplin nauk społecznych i humanistycznych     7
  CZĘŚĆ PIERWSZA HISTORIA KOMUNIKACJI WOBEC HUMANISTYKI    29
  PETER BURKE Społeczna historia języka     31
  PAWEŁ GAŁKOWSKI Tradycje badań nad historią mentalności a obszary refleksji nad historią komunikacji    81
  MICHAŁ WENDLAND Praktyki komunikacyjne jako praktyki społeczne w ujęciu historycznym     95
  EMANUEL KULCZYCKI O warunkach uprawiania historii idei komunikacji     117
  CZĘŚĆ DRUGA FILOZOFICZNE KONTEKSTY HISTORII KOMUNIKACJI    135
  JOHN DURHAM PETERS John Locke, jednostka i pochodzenie komunikacji     137
  MARTA RAKOCZY Koncepcja symbolu u Cassirera a powrót na „szorstki grunt”: co Wittgenstein wnosi do badań komunikologicznych     165
  DAVID R. OLSON Umysł obliczeniowy i społeczeństwo zdigitalizowane: zagadnienie reguł     187
  KATARZYNA MŁYNEK Definiowanie komunikacji. Co należy wziąć pod uwagę, aby stworzyć własną definicję komunikacji     203
  CZĘŚĆ TRZECIA BADANIA SZCZEGÓŁOWE – STUDIA PRZYPADKÓW    227
  FILIPPO DE VIVO Sfera publiczna czy trójkąt komunikacyjny? Informacja i polityka we wczesnonowożytnej Europie     229
  MAŁGORZATA ZADKA Związki między kontekstem a stopniem złożoności w systemach komunikacyjnych     257
  KAROL ZIELIŃSKI Zmiany znaczenia komunikatu w przejściu od kultury oralnej do piśmienniczej w warunkach Grecji archaicznej     271
  STANISŁAW KANDULSKI Antropologiczne studium przypadku Czerwonego Kapturka     305
  ROBERT DARNTON Zapomniany pośrednik literacki     325
  Informacje o autorach     347
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia