Efektywność logistyki

-24%

Efektywność logistyki

Aspekt systemowy i zarządczy

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,01  48,70

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 48,70 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 31,17 zł  


37,01

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Poziom i wzrost efektywności oraz sukces przedsiębiorstw zależą w coraz większym stopniu od rozwoju i wdrożenia nowoczesnych koncepcji zarządzania, spośród których szczególną rolę odgrywa współczesna logistyka. Ze względu na rangę zagadnienia Autor analizuje w książce kluczowe wątki poznawcze i pragmatyczne dotyczące problematyki efektywności logistyki w jej wymiarze systemowym, zarządczym i rynkowym. Podjęcie kompleksowych i pogłębionych badań nad wielowymiarową naturą i koncepcją efektywności zarówno z punktu widzenia oceny efektywności, jak i analizy czynników ją determinujących może się przyczynić do tworzenia i umocnienia naukowych fundamentów dla pogłębianych rozważań o współczesnej logistyce i jej wykorzystaniu w zarządzaniu całym przedsiębiorstwem. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów logistyki i przedsiębiorców dążących do racjonalizacji działalności gospodarczej.


Rok wydania2016
Liczba stron266
KategoriaLogistyka
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2242-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  
  
  Rozdział    1
  Istota oraz wymiary efektywności i kategorii pokrewnych
  1.1. Kategoria efektywności – problemy interpretacji
  1.2. Podstawowe wymiary efektywności
  1.3. Sprawność i skuteczność jako podstawowe wymiary efektywności
  1.3.1. Istota sprawności i skuteczności
  1.3.2. Koncepcje/modele sprawności i skuteczności jako wymiary efektywności logistyki
  1.4. Relacje między efektywnością a innymi kategoriami pokrewnymi
  
  
  
  Rozdział 2
  Istota oraz struktura i dynamika koncepcji efektywności logistyki w ujęciu systemowym i zarządczym
  2.1. Aspekty systemowych i zarządczych przewartościowań koncepcji logistyki w kierunku systemowej orientacji i determinanty efektywności
  2.2. Wyznaczniki koncepcji efektywności oraz przejawy ich przewartościowania i wzbogacenia pod wpływem rozwoju i integracji logistyki
  2.3. Założenia i ogólna struktura systemowej koncepcji efektywności logistyki
  2.4. Proces kształtowania efektywności w systemie logistyki
  2.5. Efektywność zarządzania logistycznego w wymiarze potencjalnym
  
  
  
  Rozdział 3
  Kryteria i wskaźniki oceny efektywności logistyki jako jej podstawowe wyznaczniki i poziomy identyfikacji
  3.1. Uwarunkowania i wymogi metodologiczne dotyczące budowy systemu pomiaru i identyfikacji efektywności logistyki
  3.2. Istota i klasyfikacja kryteriów efektywności logistyki i orientacji efektywnościowych
  3.3. Koncepcje wskaźników oceny efektywności logistyki
  
  
  
  Rozdział 4
  Logistics Performance Measurement (LPM) jako koncepcja systemowej oceny i kształtowania efektywności procesów logistycznych
  4.1. Istota i rozwój koncepcji Performance Measurement (PM)
  4.2. Wymiary i kryteria oceny w koncepcji Logistics Performance Measurement (LPM)
  4.3. Koncepcje i modele pomiaru osiągnięć Performance Measurement w kontekście zarządczych przewartościowań efektywności logistyki
  4.3.1. Klasyfikacja koncepcji/modeli pomiaru osiągnięć PM
  4.3.2. Modele zrównoważonej karty wyników Balanced Scorecard (BSC)
  4.3.3. Modele pomiaru osiągnięć oparte na konstrukcji piramidy Performance Pyramid i pryzmatu Performance Prism
  4.3.4. Modele pomiaru osiągnięć odnoszące się do łańcucha wartości
  4.3.5. Modele pomiaru osiągnięć logistyki LPM
  
  
  
  Rozdział 5
  Koncepcje tworzenia wartości dodanej dla klienta i wielowymiarowego efektu strategicznego logistyki
  5.1. Istota i znaczenie orientacji na klienta w zarządzaniu oraz efektywność jej planowania i wdrażania
  5.2. Integracja celów logistyki i marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem jako podstawa kreowania i dostarczania wartości dla klienta
  5.3. Logistyczny system kreowania i transformacji wartości dla klienta
  5.4. Trójwymiarowy efekt strategiczny logistyki i jego podstawowe determinanty
  5.5. Performance-based Logistics (PBL) i Service Dominant Logic (SDL) jako koncepcje zorientowane na osiąganie oczekiwanych efektów dla klienta
  
  
  
  Rozdział 6
  Logistyczne potencjały i determinanty efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  6.1. Istota i znaczenie potencjałów efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  6.2. Klasyfikacja i strukturyzacja logistycznych potencjałów efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  6.3. Potencjały i przejawy kreowania i realizacji efektywności w zarządzaniu łańcuchem dostaw (SCM)
  6.4. Zarządzanie logistyczne jako systemowa determinanta efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa
  
  
  
  Rozdział 7
  Koszty logistyki oraz podstawy i koncepcje ich identyfikacji i kwantyfikacji
  7.1. Istota i ogólna struktura kosztów
  7.2. Koncepcje i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów w sferze logistyki
  7.2.1. Istota i formy rachunku kosztów logistyki
  7.2.2. Przegląd stanu i rozwoju badań (koncepcji identyfikacji) kosztów w sferze logistyki oraz ich usytuowania w skali światowej
  7.2.3. Podstawowe wymiary i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w skali światowej
  7.3. Problemy identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Polsce
  
  
  
  Rozdział 8
  Kształtowanie się poziomu kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności w świetle badań w skali światowej
  8.1. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w skali ogólnogospodarczej – koncepcja Top Down
  8.1.1. Szacunek kosztów w sferze logistyki w USA według J. Hesketta i R. Delaneya
  8.1.2. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w Niemczech i w krajach Unii Europejskiej według P. Klausa
  8.2. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach – koncepcja Bottom Up
  8.2.1. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach USA w świetle badań H. Davisa
  8.2.2. Poziom kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Europie w świetle badań A.T. Kearney/European Logistics Association (ELA)
  8.2.3. Poziom kosztów logistyki w krajach Regionu Bałtyku w świetle badań L. Ojali
  8.3. Poziom kosztów logistyki a miejsce krajów w rankingu Logistics Performance Index w skali światowej
  8.4. Zakres i kierunki racjonalizacji i wzrostu efektywności kosztów logistyki
  8.5. Rozwój i wdrażanie logistyki a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich
  
  
  
  Rozdział 9
  Przejawy oddziaływania logistyki na wzrost efektywności i sukces przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich i w Polsce
  9.1. Zakres i kierunki oddziaływania logistyki na efektywność przedsiębiorstwa – ujęcie ogólne
  9.2. Rozwój badań empirycznych dotyczących związków między logistyką a efektywnością przedsiębiorstwa
  9.3. Badanie wpływu rozwoju i zakresu wdrożenia logistyki i orientacji przepływowej na efektywność logistyki oraz efektywność i sukces przedsiębiorstwa
  9.3.1. Badania wpływu wdrożenia logistyki na efektywność w krajach Europy Zachodniej w latach 1980–1986
  9.3.2. Badania wpływu kompetencji logistyki i łańcucha dostaw na efektywność rynkowo-ekonomiczną przedsiębiorstw w USA w latach 1998–1999
  9.3.3. Badania wpływu wdrożenia orientacji przepływowej na efektywność logistyki i przedsiębiorstw w Niemczech w latach 1999, 2003
  9.3.4. Badania zależności między skutecznością, sprawnością i zróżnicowaniem świadczeń logistyki a ogólną efektywnością logistyki i przedsiębiorstw w USA w 2010 r.
  9.3.5. Badania wpływu łańcuchów klasy światowej na efekty i koszty oraz sukces przedsiębiorstwa w krajach Europy w latach 1998–1999 i 2003–2004
  9.3.6. Badania wpływu logistyki na zmiany w systemie zarządzania i kształtowanie efektów przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2010–2011
  
  
  
  Zakończenie
  
  
  
  Bibliografia
  
  
  
  Indeks
RozwińZwiń