IMAGES The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication vol. XVII nr 26/2015

IMAGES The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication vol. XVII nr 26/2015

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

26 numer „Images” koncentruje się wokół problemowej triady: historia – pamięć zbiorowa – mit. Autorzy tekstów podejmują refleksję nad wieloaspektowo rozumianą obecnością przeszłości w kulturze audiowizualnej XXI wieku i jej społecznym wymiarem. Prezentujemy szerokie spektrum współczesnych artystycznych odniesień do tego, co minione: nie tylko w kinie polskim, lecz także m.in. w rosyjskim, rumuńskim, izraelskim; w nawiązaniu zarówno do historii najnowszej, jak i do czasów starożytnych; wyrażonych nie tylko w ramach filmu, lecz także innych mediów. Zebrane w tomie badania dostarczają bogatej wiedzy o przestrzeniach refleksji filozoficznej, kulturowej, socjologicznej, psychologicznej, estetycznej i duchowej, jakie otwierają się poprzez zetknięcia z fragmentami przeszłości.


Rok wydania2015
Liczba stron342
KategoriaFilmoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2936-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rafał Syska, (Re)konstruowanie pamięci o Rewolucji w nowym kinie rumuńskim     5
  Katarzyna Jędraszczyk, Władimir Rabinowicz, Obraz Aleksandra Kołczaka i wojny domowej w Rosji, przedstawiony w fi lmie Admirał, a współczesna rosyjska świadomość historyczna    15
  Marek Kaźmierczak, Collective Memory and Colloquial Aesthetic Experience. Remarks on the Functions of Digitalized Paintings in Second Life     27
  Anna Estera Mrozewicz, Memory grids: Forgetting East Berlin in Krass Clement’s Photobook Venten pa i gar. Auf Gestern warten (2012)     39
  Marta Giec, Przekształcanie pamięci. Found footage jak machina kulturowej reinterpretacji     59
  Marek Hendrykowski, Nowy dokument historyczny     67
  Łączka, amazońska dżungla i Chicago. Patrycja Rojek i Andrzej Szpulak rozmawiają z dokumentalistą, niezależnym producentem i dyrektorem Festiwalu Niepokorni Niezłomni Wyklęci – Arkadiuszem Gołębiewskim     79
  Zuzanna Lewandowska, Ponowoczesna wizja Powstania Warszawskiego w filmie Jana Komasy Miasto 44     95
  Andrzej Szpulak, Róża Wojciecha Smarzowskiego – portret miłości kulturowo zakorzenionej     107
  Piotr Pomostowski, Ocalić pamięć, ocalić duszę, ocalić sztukę – o zbawiennej roli muzyki Fryderyka Chopina w Pianiście Romana Polańskiego     119
  Daria Mazur, Kino jidysz na ziemiach polskich do wybuchu drugiej wojny światowej – konteksty społeczno-polityczne i kulturowe     129
  Justyna Czaja, W poszukiwaniu śladów przeszłości – komiks jako medium małej i wielkiej historii (przykład powieści grafi cznych Nie pojedziemy zobaczyć Auschwitz Jérémiego Dresa i Zaduszki Rutu Modan)     139
  Maciej Pietrzak, Odwrót bohaterów. Śmierć syjonistycznego mitu Masady w filmie Twierdza Beaufort Josepha Cedara     151
  Krzysztof Antczak, Dan Tudor Ionescu, Reading Plutarch of Chaeronea: A Cinematic Portrait of the Youth of Alexander the Great as Envisaged by Robert Rossen and Oliver Stone     161
  Patrycja Rojek, Penelopa i jej współczesne filmowe inkarnacje     177
  Etiudy    189
  Zuzanna Kwiatkowska, Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Etiudy studenckie Filipa Bajona     191
  Joanna Sikorska, Obraz Polski Ludowej w MC. Człowiek z winylu i Jaskółce w reżyserii Bartosza Warwasa     197
  Agnieszka Powierska, Mit o przypływach emocji     205
  Warsztat filmowca     213
  Michał Bukojemski, Refleksja z katedry     215
  Maciej Kozłowski, Świat przed Zagładą. Tajemnica istnienia archiwalnego obrazu filmowego we współczesnej strukturze filmowej na przykładzie filmu Po-lin. Okruchy pamięci Jolanty Dylewskiej     225
  Author Gallery Piotr Zbierski, Family    237
  Varia    261
  Marek Hendrykowski, Tarkowski w Łodzi     262
  Konrad Klejsa, Surreal Dreams of a “Creative City” (or: How Camerimage Festival Tried to Convince Łódź to Stop Worrying and Love Modern Architecture)     269
  Ewa Ciszewska, The Se-Ma-For Film Studio from 1990 to 1999     276
  Piotr Pławuszewski, Reżyserskie szlify. Władysław Ślesicki w Szkole Filmowej (1950–1955)     282
  Piotr Zwierzchowski, Ludzie (z) Nowej Huty. O dwóch filmach Kazimierza Karabasza     291
  Justyna Sulejewska, Między powieścią a adaptacją – kilka spostrzeżeń z perspektywy widza     298
  Paweł Sitkiewicz, Uczony i czarodziej. Zmienne koleje losu mistrza Starewicza     304
  Marek Hendrykowski, Metodologia nowej historii filmu     311
  Marek Hendrykowski, Przerwane śniadanie z Braćmi Montgolfier     317
  Abstracts     325
  Notes abouts authors     332
  Noty o autorach     336
RozwińZwiń