Zarządzanie w kulturze, t. 7

Zarządzanie w kulturze, t. 7

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

14,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Otrzymują Państwo tom 7 Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego „Zarządzanie w kulturze”. Tradycyjnie już jest to możliwe dzięki stałej współpracy Redakcji z Wydziałem Kultury Urzędu Miasta Krakowa, który jest cierpliwym sponsorem wydawnictwa, co z jednej strony wynika z rozumienia misji Wydziału i UMK, z drugiej zaś z faktu, że – jak to przy mecenacie i sponsoringu bywa – darczyńca jest partnerem, którego hojność przynosi mu niejakie korzyści. I jest to chyba układ zdrowych relacji: samorząd współpracujący z instytucją naukową, między innymi dla pożytku promocyjnego twórców, animatorów oraz instytucji kultury, a także miasta, w którym działają. Ale nie cele promocyjne – choćby najszlachetniej rozumiane – są dla nas najważniejsze. Najistotniejsza jest refleksja ogólna: sedno kultury, sens kultury, jej funkcjonowanie, tworzenie, upowszechnianie. Kwestie te znajdują zaś proste i oczywiste przełożenie na reguły zarządzania: tworzenie misji, zasad polityki kulturalnej, dyplomacji kulturalnej (co ostatnio jest modne w Ameryce, lecz w istocie stare jak świat cywilizowany), działania pragmatyczne instytucji kultury etc.


(Fragment Wstępu)


Liczba stron242
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-2332-255-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Zarządzanie w kulturze    11
    Dorota Sieroń-Galusek, Kilka uwag na temat zarządzania instytucją kultury w Polsce    11
    Katarzyna Barańska, Wiatr w żaglach, czyli misja Muzeum Etnograficznego im. Seweryna Udzieli w Krakowie    15
    Anna Kościuszko, Muzeum nie tylko dla muzealników – o marketingu w muzeach i roli muzeów na przykładzie Muzeobrania    25
    Joanna Szulborska-Łukaszewicz, Realizacja i skutki programu pilotażowego w Krakowie    39
    Łukasz Gaweł, Zabytkowe świątynie drewniane – model zarządzania na przykładzie kościoła św. Leonarda w Lipnicy Murowanej    55
  Teoria zarządzania    63
    Katarzyna Barańska, Zarządzanie dla wartości, czyli o odpowiedzialności menedżerów kultury słów kilka    63
    Andrzej Mirski, Twórczość jako wyzwanie i szansa dla współczesnego zarządzania    71
    Barbara Jedlewska, Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia    95
    Mateusz Lewandowski, Zmiany w sposobach zarządzania a pomiar efektywności zarządzania w instytucjach kultury    107
    Bogusław Nierenberg, Publiczne przedsiębiorstwo medialne – zarządzanie, systemy, modele    113
    Łukasz Gaweł, Zarządzanie marką a rynek usług kulturalnych – na przykładzie Szlaku Architektury Drewnianej    123
  Obszary i pogranicza kultury    131
    Jan Paweł Gawlik, Teatr zaniedbanej szansy    131
    Bianka Kurylczyk, Suknie Heleny Modrzejewskiej na tle mody epoki    141
    Joanna Szulborska-Łukaszewicz, Wstęp do rozważań na temat sytuacji bułgarskiego teatru po upadku komunizmu    163
    Joanna Szulborska-Łukaszewicz, Festiwal teatralny „Nowy Bułgarski Dramat” w Szumen    173
    Anna Maria Jarząbek, Rola imprez integrujących społeczność regionu śląskiego i katowickiej dzielnicy Zawodzie    183
    Anna Lubecka, „Tożsamość na sprzedaż” – czyli kilka uwag o marketingu tożsamości etnicznych    195
  Recenzje i sprawozdania    209
    Elżbieta Chromiec, ICCPR 2006 Vienna – IV Międzynarodowa Konferencja Badaczy Polityki Kulturalnej    209
    Aneta Pepaś, Recenzja – Joanna Hołda, Zbigniew Hołda i Dorota Ostrowska, Prawne podstawy działalności kulturalnej, Zakamycze 2005, ss. 226    215
    Jan Sadkiewicz, Studia w Roskilde Universitetscenter,    219
    Katarzyna Siądecka, Recenzja – „Zarządzanie w kulturze”, tomy 1–6, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000–2005    225
  Kronika    231
    Małgorzata Lisowska, Kronika Katedry Zarządzania Kulturą w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego    231
  Informacje o autorach i redaktorach książki    239
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia