Cognition, Meaning and Action

Lodz-Lund Studies in Cognitive Science

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,57  21,96

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

17,5721,96

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

The goal of contemporary cognitive science is not primarily to build a thinking machine, but to increase our understanding of cognitive processes. This can be done by various methods, including traditional psychological experiments, observations of authentic cognitive processes in practical action, or by simulating cognition in robots or programs. Unlike the early days of AI when it was believed that one single methodology, that of symbolic representation, could solve all cognitive problems, the current trend is to work with several forms of representations and data. The publication is the result of a collaboration between the Department of Cognitive Science at University of Lodz and the Department of Cognitive Science at Lund University. It is intended to provide a comprehensive presentation of the key research issues undertaken in both Departments, including considerations on meaning, natural language and reasoning, linguistic as well as numerical competence, the theory of decision making, modelling of conceptual representations, cognitive and game theoretic approach to social interactions. The book is addressed to all readers interested in cognitive science, and especially in research combining a logical analysis with psychological, linguistic and neurobiological approaches.


Liczba stron196
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-760-1
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  The crossroads of cognitive science (Peter Gärdenfors, Piotr Łukowski)     8
  
  Peter Gärdenfors, Cognitive science: From computers to ant hills as models of human thought     12
  
  Piotr Łukowski, Two procedures expanding a linguistic competence     32
  
  Konrad Rudnicki, Neurobiological basis for emergence of notions     52
  
  Frank Zenker, Similarity as distance: Three models for scientific conceptual knowledge     64
  
  Aleksander Gemel, Paula Quinon, The Approximate Numbers System and the treatment of vagueness in conceptual spaces     88
  
  Peter Gärdenfors, Jana Holsanova, Communication, cognition, and technology     110
  
  Jana Holsanova, Roger Johansson, Kenneth Holmqvist, To tell and to show: The interplay of language and visualizations in communication     124
  
  Aleksander Gemel, Bartosz Żukowski, Semiotics, signaling games and meaning     138
  
  Dorota Rybarkiewicz, Out of the box thinking     154
  
  Annika Wallin, The everyday of decision­making     170
  
  Magdalena Grothe, Bartosz Żukowski, Short­ and long­term social interactions from the game theoretical perspective: A cognitive approach     182
  
  Notes about Authors     194
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia