Ikony normalizacji. Kultury wizualne Niemiec 1945-1949

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

52,50  75,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

52,5075,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ikony normalizacji. Kultury wizualne Niemiec 1945–1949 to książka, która omawia znaczenie obrazów w odbudowie powojennych społeczeństw niemieckich. Filmy, fotografie prasowe, plakaty czy znaczki pocztowe to ważne czynniki przemian i powrotu do „normalności”. Obrazy odegrały istotną rolę w rozrachunku z przeszłością, oferowały też atrakcyjne wyobrażenia o przyszłości. W bogato ilustrowanej pracy autorka przedstawia szerokie spektrum powojennych tematów i prezentuje panoramę mediów niemieckich w pierwszych latach po zakończeniu drugiej wojny światowej. Główne obszary analizy to: wizualne rozliczenie z nazizmem, obrazy ruin i odbudowy oraz popularne reprezentacje ciała po drugiej wojnie światowej. Magdalena Saryusz-Wolska, adiunkt w Instytucie Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego, w latach 2010–2015 pracowała w Centrum Badań Historycznych PAN w Berlinie, od 2015 roku współpracuje z Niemieckim Instytutem Historycznym w Warszawie. Autorka książki Spotkania czasu z miejscem. Studia o pamięci i miastach (2011), redaktorka i współredaktora wielu opracowań zbiorowych, w tym: Pamięć zbiorowa i kulturowa. Współczesna perspektywa niemiecka (2009) oraz Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci (2014). Publikowała m.in. w „Osteuropa”, „German Life and Letters” oraz „Participations. Journal of Audience and Reception Studies”. Stypendystka kilku fundacji i instytucji – ostatnio MNiSW. Patronat nad książką objęło Polskie Towarzystwo Kulturoznawcze


Liczba stron377
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19619-6
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE     9
    Normalizacja     10
    Ikonosfera     12
    Dominujące motywy     25
  
  Rozdział I. Obrazy pod kontrolą – polityki wizualne aliantów     31
    Obrazy w dyspozycji władzy: banknoty i znaczki pocztowe    41
    Kontrola i licencjonowanie prasy     56
    Dystrybucja filmowa     70
    Reaktywacja produkcji filmowej     83
  
  Rozdział II. Wina i wyparcie     95
    Dyskurs elit intelektualnych     101
    Wina zbiorowa: obrazy z obozów     114
    Wina ekskluzywna: nazizm w oczach Niemców     163
    Wyparcie: filmy fabularne     176
  
  Rozdział III. Ruiny i odbudowa     227
    Drezno, Kolonia i inne miasta     231
    Wokół motywu kobiet (z) ruin     247
    Filmy z ruin     257
    Odwrócenie spojrzeń     296
  
  Rozdział IV. Ciało i zdrowie     303
    Jedzenie     306
    Choroby     323
    Matki i dzieci     365
    Uwodzicielki     377
    Kult gwiazd     396
    W stronę restytucji utraconego ładu społecznego     404
  
  Zakończenie     409
    (Od)budowa społeczeństwa i tożsamości     410
    Obrazy historii?     415
    Równoległość dyskursów     417
  
  Przypisy     421
  Bibliografia     463
  Filmografia     483
  Indeks osób     489
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia