System szkolenia w Policji i Straży Granicznej - funkcja założona i rzeczywista

-24%

System szkolenia w Policji i Straży Granicznej - funkcja założona i rzeczywista

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,23  21,35

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,35 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,66 zł  


16,23

w tym VAT

Praca jest o dwóch funkcjach szkolnictwa w służbie Policji oraz Straży Granicznej - założonej, wynikającej z analizy dokumentów prawnych i planów dydaktycznych danych ośrodków prowadzących szkolenie i doskonalenie zawodowe policjantów, a także funkcjonariuszy Straży Granicznej oraz funkcji rzeczywistej. Ta realizuje się w praktyce. Ową praktykę stanowią zarówno podejmowane działania dydaktyczne, efektywność uczenia się słuchaczy, interakcje między osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne a słuchaczami, wyniki kontroli uprawnionych organów wewnętrznych jak i zewnętrznych, czy też efekty ewaluacji lub badań empirycznych, jak w przypadku omawianej publikacji. Praca ma generalnie charakter pedagogiczny. Autorzy nanoszą swoistą nakładkę specyfiki szkoleń [podstawowych i profesjonalizacji zawodowej na bogatą warstwę teorii pedagogicznych. Konkludując, praca jest interesującym kompendium wiedzy o założonej i rzeczywistej funkcji przygotowywania kadr do służby w formacji Policji i w nieco zredukowanej formie także w Służbie Granicznej. Została napisana zgodnie z regułami obowiązującymi w naukach społecznych.


Rok wydania2015
Liczba stron186
KategoriaBezpieczeństwo wewnętrzne
WydawcaAkademia Policji w Szczytnie
ISBN-13978-83-7462-469-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     5
  ROZDZIAŁ    1
  Szkolnictwo Policji i Straży Granicznej w literaturze naukowej     9
  1.1. Struktura szkolnictwa Policji i Straży Granicznej     9
  1.2. Funkcje szkolnictwa Policji i Straży Granicznej     19
  1.3. Zarządzanie jednostkami szkoleniowymi Policji
  i Straży Granicznej     26
  1.4. Szkolnictwo Policji i Straży Granicznej jako komponent systemu
  bezpieczeństwa wewnętrznego państwa     34
  ROZDZIAŁ    2
  Filozoficzne i aksjologiczne konteksty dydaktyki zadaniowej     39
  2.1. Pojęcie dydaktyki zadaniowej     39
  2.2. Funkcje dydaktyki zadaniowej     46
  2.3. Źródła aksjologiczne i teleologiczne zadań dydaktyki zadaniowej     52
  2.4. Wybrane cechy dydaktyki zadaniowej     59
  ROZDZIAŁ    3
  Pedagogiczne konteksty dydaktyki zadaniowej     69
  3.1. Formy edukacji zawodowej w Policji i Straży Granicznej     69
  3.2. Zasady nauczania — uczenia się w dydaktyce zadaniowej     83
  3.3. Wybrane metody dydaktyki zadaniowej     94
  3.4. Wychowanie jako funkcja dydaktyki zadaniowej    107
  ROZDZIAŁ    4
  Dydaktyka zadaniowa [w] Policji i Straży Granicznej
  w świetle badań sondażowych     117
  4.1. Metodologiczne podstawy badań własnych     117
  4.2. Cechy społeczno-demograficzne badanych funkcjonariuszy Policji ..    120
  4.3. Proces rozpoznawania potrzeb szkoleniowych w opiniach
  respondentów     125
  4.4. Cechy dydaktyki zadaniowej w percepcji respondentów     140
  4.5. Wychowanie do służby w instytucjach edukacji formacji Policji    152
  ZAKOŃCZENIE    163
  BIBLIOGRAFIA     171
  SPIS RYSUNKÓW     176
  SPIS TABEL    177
  SPIS WYKRESÓW     179
  ANEKS     180
RozwińZwiń