Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Do rąk Czytelników kierujemy monografię „Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce”. Jest to kolejna książka, jaka powstała w ramach cyklicznych spotkań tatrzańskich „Edukacja jutra”, zawierająca zbiór tekstów zakwalifikowanych do druku. Spotkań niemających odpowiednika w polskiej rzeczywistości naukowej, spotkań nie tylko pożytecznych, wartościowych, inspirujących, ale także integrujących różne specjalności pedagogiczne. Spotkania te od wielu lat są platformą kontaktów pedagogów z wielu ośrodków akademickich w Polsce, okazją wymiany doświadczeń, myśli i poglądów pedagogów, nauczycieli pracujących w różnych placówkach i na różnych poziomach edukacji, teoretyków i praktyków. (…) nikt nikogo nigdy nie pytał o sympatie i poglądy polityczne, nie pytał o stop¬nie naukowe, pełnione stanowiska, nie ograniczano tematów wystąpień. Oczekiwano natomiast podejmowania tematów oryginalnych, aktualnych, a także istotnych dla pedagogiki i praktyki edukacyjnej, które mieściły się w formule „edukacji jutra”. Ta otwarta formuła uczestnictwa stwarzała zawsze klimat do nieskrępowanej dyskusji nad szeroko zakrojonymi przemianami dokonującymi się w polskiej edukacji (od przedszkola do szkoły wyższej), jej sukcesami i niedomaganiami, dla wszystkich, którym losy polskiej oświaty i nauki nie były i nie są obojętne. Prace powstałe w związku z kolejnymi seminariami były reakcją na zmiany zachodzące w polskim szkolnictwie i polskiej nauce, powiązane z prowadzonym badaniami. Seminaria spełniały rolę monitoringu w polskiej pedagogice. Dla badacza dziejów polskiej edukacji na przełomie XX i XXI wieku są kapitalnym źródłem badawczym, w którym jak w lustrze można odnaleźć informacje i refleksje nad zachodzącymi zmiana¬mi okresu transformacji. Cechuje je wysoki racjonalizm i krycytyzm, świadomość potrzeby wdrażania innowacji oraz uwzględniania uwarunkowań funkcjonowania systemu i możliwości jego reformowania. (…) Zenon Jasiński (frag.
Wstępu)


Liczba stron374
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-93-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Aleksandra Kruszewska: Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Anna Karpińska: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Beata Matusek: Sześciolatek u progu kariery szkolnej – nowe wyzwania, szanse i zagrożenia »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Bogdan Urbanek: Podstawa programowa a metodyka kształcenia »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Edward Nycz: Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Elżbieta Górnikowska-Zwolak: Różnorodność w edukacji – wyzwanie dla polskich nauczycieli »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Emilia Musiał: Jaki nauczyciel w e-szkole? »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Eugenia Karcz-Taranowicz: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Ewa Smak: Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Gabriela Kryk: Edukacja domowa formą kształcenia i samokształcenia dzieci w młodszym wieku szkolnym »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Izabela Sochacka: Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Jan Grzesiak: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Jolanta Gabzdyl: Cel a zadanie – kategorie ewaluacji kształcenia »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Józef Sowa: Ku nowoczesnej szkole »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Kazimierz Ostrowski: Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Krystyna Barłóg, Mateusz Barłóg: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Leszek Pawelski: Dyrektor szkoły – zarządca czy kreator edukacji »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Ludmiła Nowacka: Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017 »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Magdalena Bankiewicz: Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Marek Kościelniak: Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym i wirtualnym środowisku uczenia s »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Maria Kocór: Nauczyciel wobec reformy – reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Mateusz Warchał: Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci – wybrane środki i metody dydaktyczne »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Małgorzata Chojak: Neurodydaktyka – sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły? »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Ryszard Parzęcki: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Stanisława Włoch: System edukacji w Szwecji »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Teresa Neckar-Ilnicka: Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Tomasz M. Zimny: Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Wiga Bednarkowa: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły »

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce - Zbigniew Lenart: Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków »


EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Zenon Jasiński    17
  Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj    21
  Ku nowoczesnej szkole    37
  Nauczyciel wobec reformy – reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego    49
  Dyrektor szkoły – zarządca czy kreator edukacji    65
  System edukacji w Szwecji    75
  Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji    91
  Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków    101
  Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017    111
  Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego    125
  Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym i wirtualnym środowisku uczenia się    135
  Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole    149
  Jaki nauczyciel w e-szkole?    161
  Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych    175
  Neurodydaktyka – sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?    183
  Różnorodność w edukacji – wyzwanie dla polskich nauczycieli    197
  Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły    211
  Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy    225
  Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły    239
  Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego    251
  Cel a zadanie – kategorie ewaluacji kształcenia    259
  Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej    271
  Podstawa programowa a metodyka kształcenia    283
  Sześciolatek u progu kariery szkolnej – nowe wyzwania, szanse i zagrożenia    299
  Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę    309
  Edukacja domowa formą kształcenia i samokształcenia dzieci w młodszym wieku szkolnym    319
  Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga    329
  Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych    341
  Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej    353
  Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci – wybrane środki i metody dydaktyczne    365
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia