Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce

(stan prawny na 15 lipca 2015 r.)

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

29,40

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kampania wyborcza jest obecnie zjawiskiem o niezwykle istotnej wadze, a jednocześnie jednym z tych etapów procedury wyborczej, które mają duże znaczenie dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych. Problematyka ta nie była dotychczas w sposób całościowy przedstawiona w opracowaniu o prawniczym charakterze. Przeprowadzenie analizy prawnej problematyki kampanii wyborczej jest natomiast pożądane, jako że praktyka ustrojowa w tym zakresie uwypukla liczne problemy, które pojawiają się w jej toku. Autorka przeprowadza dogłębną analizę regulacji kampanii wyborczej, zawartej w kodeksie wyborczym na tle regulacji przyjmowanej w poprzedzających kodeks ordynacjach oraz rozwiązań w innych państwach, formułując wnioski zarówno co do sposobu interpretacji przepisów, jak i postulatów de lege ferenda. Dlatego też niniejsza książka stanowi istotną pozycję w sferze prawa wyborczego, która może wzbudzić zainteresowanie nie tylko przedstawicieli nauki prawa, lecz także politologów, socjologów, a nadto polityków oraz publicystów.


Liczba stron461
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-851-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    10
  Wstęp    12
  I. Kampania wyborcza – zagadnienia wprowadzające    20
  1. Pojęcie kampanii wyborczej    20
  2. Funkcje wyborów a kampania wyborcza    32
  3. Kampania wyborcza w konstytucjach i dokumentach międzynarodowych    41
  4. Geneza regulacji prawnej kampanii wyborczej w Polsce    54
  5. Konstytucyjne ramy kampanii wyborczej w Polsce    63
  6. Zasady prawa wyborczego a kampania wyborcza    76
  II. Czas trwania kampanii wyborczej    86
  1. Determinanty i znaczenie czasu trwania kampanii wyborczej    86
  2. Początek i długość kampanii wyborczych w Polsce    93
  2.1. Ewolucja rozwiązań dotyczących czasu trwania kampanii wyborczych    93
  2.2. Początek i czas trwania kampanii wyborczych w praktyce    98
  2.3. Znaczenie prawne rozpoczęcia kampanii wyborczej    106
  3. Zakończenie kampanii wyborczej. Cisza wyborcza    117
  III. Uczestnicy kampanii wyborczej    142
  1. Uczestnicy kampanii wyborczej – możliwe rozwiązania prawne    142
  2. Ratio legis istnienia komitetów wyborczych w polskim prawie wyborczym    145
  3. Pojęcie i charakter prawny komitetu wyborczego    149
  4. Rodzaje komitetów wyborczych    158
  5. Uprawnienia komitetów wyborczych w kampanii wyborczej    165
  IV. Agitacja wyborcza i jej formy    178
  1. Pojęcie agitacji wyborczej. Agitacja wyborcza a kampania wyborcza    178
  2. Formy prowadzenia agitacji wyborczej    194
  2.1. Zbieranie podpisów popierających zgłoszenia kandydatów    196
  2.2. Zgromadzenia, pochody i manifestacje    198
  2.3. Przemówienia    200
  2.4. Loterie fantowe, innego rodzaju gry losowe i konkursy    201
  2.5. Agitacja wyborcza w Internecie    203
  V. Zasady prowadzenia agitacji wyborczej    212
  1. Zgoda pełnomocnika wyborczego    212
  2. Zbieranie podpisów popierających kandydatów    222
  3. Pozakodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej    230
  4. Kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej    241
  4.1. Ograniczenia co do miejsca prowadzenia agitacji wyborczej    241
  4.2. Pozostałe kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej    255
  5. Problem prowadzenia agitacji wyborczej za pośrednictwem Internetu    261
  VI. Materiały wyborcze i ich rozpowszechnianie    268
  1. Pojęcie i ochrona materiałów wyborczych    268
  2. Zasady rozpowszechniania materiałów wyborczych    275
  VII. Sondaże wyborcze    300
  3. Sondaże w kampanii wyborczej    300
  4. Zakaz publikacji wyników sondaży w czasie ciszy wyborczej    313
  VIII. Kampania wyborcza w radiu i telewizji    324
  5. Znaczenie i specyfika kampanii wyborczej w radiu i telewizji    324
  6. Pojęcie audycji wyborczej    334
  7. Nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych    340
  8. Płatne rozpowszechnianie audycji wyborczych    355
  9. Debaty wyborcze    366
  IX. Postępowanie w trybie wyborczym jako element kampanii wyborczej    376
  1. Procedury sądowo-wyborcze    376
  2. Cel i przedmiot ochrony postępowania w trybie wyborczym    386
  3. Ochrona prawdziwości informacji zawartych w materiałach wyborczych a prawo cywilne i prawo prasowe    399
  4. Przebieg postępowania w trybie wyborczym    403
  Zakończenie    428
  Bibliografia    438
  Od Redakcji    462
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia