Kampania wyborcza w regulacji prawnej i w praktyce

(stan prawny na 15 lipca 2015 r.)

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,52  29,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,5229,40

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kampania wyborcza jest obecnie zjawiskiem o niezwykle istotnej wadze, a jednocześnie jednym z tych etapów procedury wyborczej, które mają duże znaczenie dla funkcjonowania współczesnych społeczeństw demokratycznych. Problematyka ta nie była dotychczas w sposób całościowy przedstawiona w opracowaniu o prawniczym charakterze. Przeprowadzenie analizy prawnej problematyki kampanii wyborczej jest natomiast pożądane, jako że praktyka ustrojowa w tym zakresie uwypukla liczne problemy, które pojawiają się w jej toku. Autorka przeprowadza dogłębną analizę regulacji kampanii wyborczej, zawartej w kodeksie wyborczym na tle regulacji przyjmowanej w poprzedzających kodeks ordynacjach oraz rozwiązań w innych państwach, formułując wnioski zarówno co do sposobu interpretacji przepisów, jak i postulatów de lege ferenda. Dlatego też niniejsza książka stanowi istotną pozycję w sferze prawa wyborczego, która może wzbudzić zainteresowanie nie tylko przedstawicieli nauki prawa, lecz także politologów, socjologów, a nadto polityków oraz publicystów.


Liczba stron461
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-851-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów     10
  
  Wstęp     12
  
  I. Kampania wyborcza – zagadnienia wprowadzające     20
  1. Pojęcie kampanii wyborczej     20
  2. Funkcje wyborów a kampania wyborcza     32
  3. Kampania wyborcza w konstytucjach i dokumentach międzynarodowych     41
  4. Geneza regulacji prawnej kampanii wyborczej w Polsce     54
  5. Konstytucyjne ramy kampanii wyborczej w Polsce     63
  6. Zasady prawa wyborczego a kampania wyborcza     76
  
  II. Czas trwania kampanii wyborczej     86
  1. Determinanty i znaczenie czasu trwania kampanii wyborczej     86
  2. Początek i długość kampanii wyborczych w Polsce     93
  2.1. Ewolucja rozwiązań dotyczących czasu trwania kampanii wyborczych     93
  2.2. Początek i czas trwania kampanii wyborczych w praktyce     98
  2.3. Znaczenie prawne rozpoczęcia kampanii wyborczej     106
  3. Zakończenie kampanii wyborczej. Cisza wyborcza     117
  
  III. Uczestnicy kampanii wyborczej     142
  1. Uczestnicy kampanii wyborczej – możliwe rozwiązania prawne     142
  2. Ratio legis istnienia komitetów wyborczych w polskim prawie wyborczym     145
  3. Pojęcie i charakter prawny komitetu wyborczego     149
  4. Rodzaje komitetów wyborczych     158
  5. Uprawnienia komitetów wyborczych w kampanii wyborczej     165
  
  IV. Agitacja wyborcza i jej formy     178
  1. Pojęcie agitacji wyborczej. Agitacja wyborcza a kampania wyborcza     178
  2. Formy prowadzenia agitacji wyborczej     194
  2.1. Zbieranie podpisów popierających zgłoszenia kandydatów     196
  2.2. Zgromadzenia, pochody i manifestacje     198
  2.3. Przemówienia     200
  2.4. Loterie fantowe, innego rodzaju gry losowe i konkursy     201
  2.5. Agitacja wyborcza w Internecie     203
  
  V. Zasady prowadzenia agitacji wyborczej     212
  1. Zgoda pełnomocnika wyborczego     212
  2. Zbieranie podpisów popierających kandydatów     222
  3. Pozakodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej     230
  4. Kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej     241
  4.1. Ograniczenia co do miejsca prowadzenia agitacji wyborczej     241
  4.2. Pozostałe kodeksowe ograniczenia agitacji wyborczej     255
  5. Problem prowadzenia agitacji wyborczej za pośrednictwem Internetu     261
  
  VI. Materiały wyborcze i ich rozpowszechnianie     268
  1. Pojęcie i ochrona materiałów wyborczych     268
  2. Zasady rozpowszechniania materiałów wyborczych    275
  
  VII. Sondaże wyborcze     300
  3. Sondaże w kampanii wyborczej     300
  4. Zakaz publikacji wyników sondaży w czasie ciszy wyborczej     313
  
  VIII. Kampania wyborcza w radiu i telewizji     324
  5. Znaczenie i specyfika kampanii wyborczej w radiu i telewizji     324
  6. Pojęcie audycji wyborczej     334
  7. Nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych     340
  8. Płatne rozpowszechnianie audycji wyborczych     355
  9. Debaty wyborcze     366
  
  IX. Postępowanie w trybie wyborczym jako element kampanii wyborczej     376
  1. Procedury sądowo-wyborcze     376
  2. Cel i przedmiot ochrony postępowania w trybie wyborczym     386
  3. Ochrona prawdziwości informacji zawartych w materiałach wyborczych a prawo cywilne i prawo prasowe     399
  4. Przebieg postępowania w trybie wyborczym     403
  
  Zakończenie     428
  
  Bibliografia     438
  
  Od Redakcji     462
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia