Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problematyka edukacji osób dorosłych znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu opracowaniach naukowych i metodycznych. Niniejsza książka jest kolejną pozycją wydawniczą o dorosłym człowieku funkcjonującym w warunkach społeczeństwa wiedzy, przed którym współczesna rzeczywistość edukacyjna i społeczna wyznacza wciąż nowe wyzwania, zadania i społeczno-zawodowe role. Cokolwiek by nie pisać o założonych i rzeczywistych rolach każdego człowieka dorosłego wyznaczonych przez współczesne uwarunkowania edukacji uniwersyteckiej, nie można pominąć kategorialnie traktowanych kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego. W strukturze treści niniejszej książki wyróżnione zostały sekwencje problemowe w obszarze edukacji osób dorosłych w kontekście edukacji jutra od uniwersytetu do starości. Są to węzłowe zagadnienia stanowiące nie tyle o istocie, a o doniosłości i zadaniach edukacji dorosłych, a w tym także nauczycieli i nauczycieli akademickich. Jest to szczególnie wymowne podejście do problematyki przygotowania współczesnego absolwenta szkoły wyższej ku temu, aby z dyplomem ukończenia tej szkoły dalej „iść w życie” i nie ustawać w pomnażaniu kompetencji nabytych w toku studiów. Funkcjonowanie dorosłego człowieka, a zwłaszcza nauczycieli i nauczycieli akademickich, nieustannie i nieuchronnie podlega społecznemu wartościowaniu i ocenie. W okresie dokonującej się transformacji w Europie i poza nią dość często, a może nawet zbyt często, spotykamy się z przejawami anomii w edukacji i w innych dziedzinach funkcjonowania społeczeństw. Potęguje się niepokojące zjawisko spadku poczucia wartości edukacji (i wartości norm stanowiących o wartości autorytetu jednostki oraz grup społecznych), a z innej strony narasta niepokojące zjawisko wypalania zawodowego ludzi pracy w wielu zawodach i specjalnościach. Te i inne mechanizmy, towarzyszące oddziaływaniom edukacyjnym każdej współczesnej szkoły i uczelni, nie mogą pozostawać obojętne nikomu, a tym bardziej w zakresie szeroko traktowanej edukacji jutra. (…) Jan Grzesiak (frag.
Wstępu)


Liczba stron312
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-91-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Agnieszka Kozerska: Seniorzy w Polsce jako użytkownicy technologii informacyjno-komunikacyjnych »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Anna Kanios: Postawy osób starszych wobec własnej starości »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Anna Sajdak: Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Barbara Grajdura: Potrzeba wartości a program kształcenia pedagogów w uczelni niepublicznej »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Eugeniusz Kameduła: Niektóre problemy jakości kształcenia w edukacji jutra »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Ewa Augustyniak: Sylwetka absolwenta Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie jako przejaw kultury organizacyjnej »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Ewa Kraus: Osobowość nauczycieli akademickich wobec wyzwań cywilizacyjnych »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Grzegorz Sanecki: Wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji w odbiorze studentów »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Janina Świrko-Pilipczuk: Zmiany w kształceniu pedagogicznym – świadomość ich założeń i możliwych rezultatów »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Jerzy Potoczny: Wpływ andragogiki Europy Zachodniej i Ameryki Północnej na rozwój teorii i praktyki kształcenia dorosłych w Galicji na przełomie XIX i XX wieku »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Joanna Konaszewska: Wizje kariery zawodowej studentów kończących studia magisterskie a ich poziom optymizmu »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Jolanta Lenart: Niewydolność poradnictwa zawodowego i jego skutki. Zapomniane doświadczenia z okresu Polski Ludowej »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Jolanta Szempruch: Kierunki zmian w doskonaleniu zawodowym nauczycieli »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Julia Mianecka: Aktywizacja edukacyjna współczesnego nauczyciela »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Karina Górska-Rożej, Anna Rożej: Reformowanie szkolnictwa wyższego w opinii studentów studiów doktoranckich »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Karolina Zatoń: Problem samooceny nauczycieli akademickich »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Katarzyna Klimkowska: Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Kazimierz Wenta: Parametryzacja szkoły wyższej a efekty kształcenia »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Kazimierz Żegnałek, Ewelina Gutkowska-Wyrzykowska: Kształcenie nauczycieli w nowej rzeczywistości edukacyjnej – oczekiwania i realia »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Maria Królica: Edukacyjne oddziaływanie osób starszych na dzieci w wieku przedszkolnym – możliwości, zadania, formy działania »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Monika Lewandowska, Izabela Korabiewska, Anna Obszyńska-Litwiniec, Witold Rongies, Dariusz Białoszewski: Poziom wiedzy studentów fizjoterapii na temat ergonomii pracy »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Renata Franczak: Młodzi emigranci polscy o swoim zadowoleniu z życia »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Ryszard Bera: Plany emigracji zarobkowej młodzieży kończącej studia wyższe a ich nadzieja na sukces »

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Zofia Remiszewska: Droga satysfakcji „na własną rękę” »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od uniwersytetu do starości – dyplom mobilizuje i wytycza drogę do lepszego jutra    17
  Parametryzacja szkoły wyższej a efekty kształcenia    23
  Niektóre problemy jakości kształcenia w edukacji jutra    35
  Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich    47
  Wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji w odbiorze studentów    61
  Reformowanie szkolnictwa wyższego w opinii studentów studiów doktoranckich    73
  Osobowość nauczycieli akademickich wobec wyzwań cywilizacyjnych    83
  Wizje kariery zawodowej studentów kończących studia magisterskie a ich poziom optymizmu    93
  Sylwetka absolwenta Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie jako przejaw kultury organizacyjnej    107
  Kształcenie nauczycieli w nowej rzeczywistości edukacyjnej – oczekiwania i realia    119
  Zmiany w kształceniu pedagogicznym – świadomość ich założeń i możliwych rezultatów    131
  Potrzeba wartości a program kształcenia pedagogów w uczelni niepublicznej    141
  Kierunki zmian w doskonaleniu zawodowym nauczycieli    153
  Aktywizacja edukacyjna współczesnego nauczyciela    167
  Problem samooceny nauczycieli akademickich    177
  Droga satysfakcji „na własną rękę”    189
  Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego    203
  Niewydolność poradnictwa zawodowego i jego skutki. Zapomniane doświadczenia z okresu Polski Ludowej    213
  Poziom wiedzy studentów fizjoterapii na temat ergonomii pracy    227
  Plany emigracji zarobkowej młodzieży kończącej studia wyższe a ich nadzieja na sukces    239
  Młodzi emigranci polscy o swoim zadowoleniu z życia    255
  Wpływ andragogiki Europy Zachodniej i Ameryki Północnej na rozwój teorii i praktyki kształcenia dorosłych w Galicji na przełomie XIX i XX wieku    267
  Postawy osób starszych wobec własnej starości    279
  Seniorzy w Polsce jako użytkownicy technologii informacyjno-komunikacyjnych    289
  Edukacyjne oddziaływanie osób starszych na dzieci w wieku przedszkolnym – możliwości, zadania, formy działania    301
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia