Prasa samorządowa w polskim systemie medialnym

-20%

Prasa samorządowa w polskim systemie medialnym

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,23  20,29

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

16,2320,29

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Publikacja przedstawia funkcjonowanie czasopism samorządowych poprzez analizę wybranych przykładów gmin i powiatów z różnych regionów kraju, ze szczególnym zwróceniem uwagi na specyfikę tej formy komunikacji władzy ze społeczeństwem. Przegląd poszczególnych tytułów posłużył próbie określenia funkcji mediów w lokalnych społecznościach, przy założeniu wynikającym z dotychczasowym ustaleń, pozwalających stwierdzić rozdźwięk między funkcjami zakładanymi a rzeczywiście realizowanymi. Ważne jest także określenie między prasą samorządową a niezależną w kontekście działań lokalnych władz. W pracy znajdują się również odpowiedzi na stawiane przez autorkę pytania badawcze, odnoszące się do pojmowania ról nadawcy i odbiorcy w komunikacji lokalnej, m.in. kto i w jaki sposób decyduje o obliczu lokalnych periodyków samorządowych, kim są ich twórcy, do kogo, w jakiej formie i w jaki sposób docierają przekazy. Liczne przykłady przywoływane w książce, pozwalają stworzyć pewne modele określające działalność wydawniczą samorządów. Model idealistyczny zakłada, że prasa samorządowa nie jest kreowana przez dziennikarzy, a więc informacja w niej zawarta nie podlega obróbce, dociera do odbiorcy bezpośrednio ze źródła, która je wytwarza. Dzięki temu czytelnik otrzymuje materiał, który sam może interpretować, zgodnie z własnymi przekonaniami. Przeciwwagą dla tego modelu są modele realistyczne, zgodnie z którymi czasopismo jest narzędziem oddziaływania na lokalną społeczność przez wójta (burmistrza), przy akceptacji rady gminy bądź w opozycji do niej. W obydwu sytuacjach medium samorządowemu przeciwstawia się zwykle medium niezależne. Publikacja jest adresowana zarówno do środowiska naukowego, głównie politologów i medioznawców, studentów jak i środowiska samorządowego.


Liczba stron348
WydawcaUniwersytet Jana Kochanowskiego
ISBN-13978-83-7133-636-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia