Urbanism as a way of life - 02 Behind the urbanism. Images of the city in modern marketing

-15%

Urbanism as a way of life - 02 Behind the urbanism. Images of the city in modern marketing

Trying to rediscover

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

4,25  5,00

Format: pdf

4,255,00

cena zawiera podatek VAT

Miasta, od chwili ich założenia przed wiekami, zawsze były przestrzeniami działań społecznych, masowych aktywności i zbiorowych zachowań. Wynikało to z ich niezwykłej siły przyciągania. Były – i są nadal – wpływowe, inspirujące i wzbudzają zainteresowanie. Z wielu powodów miasta są ważne zarówno dla zwykłych mieszkańców, jak i artystów i myślicieli. W 20. wieku Louis Wirth opisał zurbanizowane przestrzenie w kategoriach intensywnej gęstości zaludnienia, zróżnicowania społecznego i znacznych rozmiarów populacji – cech, które wydają się oczywiste i naturalne. W książce "Urbanism as a way of life. Trying to rediscover" autorzy podjęli próbę rozważenia, czy idee Louisa Wirtha nadal są żywe. Podjęli próbę odpowiedzi na pytanie, czy idee te – jeżeli poddane koniecznym modyfikacjom – mogą być użyteczne podczas analizy współczesnych miejskich przestrzeni.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-592-6
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Foreword (Marek S. Szczepański, Grzegorz Gawron, Barbara Lewicka) /    7
  Like fruits of the Bible tree. Moral status of metropolises /    11
  Behind the urbanism. Images of the city in modern marketing /    25
  Creative class — around related concepts. An attempt at critical sociological analysis /    39
  Spatial identity in the theoretical and empirical contexts /    57
  Living longer in urban environments — developing “age-friendly” cities and communities in selected models /    75
  Urban space and sustainable development. Social challenges to contemporary design /    93
  Urbicide — when the city becomes a target /    109
  Residents of urban and rural areas. The same or different? /    119
  In Place of an End (Marek S. Szczepański, Grzegorz Gawron, Barbara Lewicka) /    135
  Résumé /    137
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia