EBOOKI WYDAWCY
-25%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
KUPUJESZ FRAGMENT EBOOKA: Edukacja przez słowo - obraz - dźwiękRozdział: 01 Edukacja do mediów i o mediach oraz z mediami i przez media, czyli oswajanie technocodzienności
Tytuł tomu, Edukacja przez słowo ‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych tekstów audiowizualnych. Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabularnego, dokumentalnego, animowanego), literatury w relacji z ekranizacjami, dzieł sztuki mediów, telewizji i przekazów popkulturowych. Słowa, obrazy i dźwięki są bowiem źródłem refleksji, pobudzają odbiorców – zwłaszcza młodych – do nadawania im znaczeń, są nośnikiem wartości społecznych. Dlatego też badacze akademiccy, nauczyciele i animatorzy kultury tak chętnie sięgają w swoich działaniach edukacyjnych po szeroko rozumiane media, które stają się nie tylko obiektem studiów (analizy, interpretacji, opisu), ale też inspiracją dla aktywności twórczych – przetwarzania i zmiany wyjściowych tekstów. Co bardzo interesujące, zebrane w tomie artykuły odsłaniają podejścia przedstawicieli różnych dyscyplin. Są tu zarówno głosy polonistów, filmo- i medioznawców, jak i pedagogów i psychologów – a zatem zagadnienie edukacji medialnej, zaprezentowane z różnych perspektyw, zyskuje wiele wymiarów.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Kategoria | Teoria kultury |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-721-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie (Justyna Hanna Budzik, Ilona Copik) / | 7 |
Część I | |
Wokół teorii | |
Tadeusz Miczka | |
Edukacja do mediów i o mediach oraz z mediami i przez media, czyli oswajanie technocodzienności / | 23 |
Ilona Copik | |
Laboratorium (nie)możliwości. Spojrzenie na kondycję edukacji medialnej jako edukacji kulturowej we współczesnej szkole / | 41 |
Bartosz Kłoda-Staniecko | |
Zrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediów / | 63 |
Część II | |
W stronę praktyki – strategie dydaktyczne | |
Ewa Ogłoza | |
Dzielny cynowy żołnierzyk oraz Pasterka i kominiarczyk Andersena i Mały żołnierz oraz Król i ptak Grimaulta (propozycja dydaktyczna – tekst i animacja) / | 91 |
Joanna Zabłocka-Skorek | |
Edukacja filmowa w praktyce. Dobór filmów w Interdyscyplinarnym Programie Edukacji Medialnej „KinoSzkoła” w kontekście recepcji filmu przez młodego widza / | 110 |
Marek Kosma Cieśliński | |
Współczesne praktyki edycji obrazów jako klucz do reinterpretacji klasyki kina / | 139 |
Monika Adamska-Staroń | |
Kultura popularna jako przestrzeń edukacyjna / | 153 |
Aleksandra Bałdyga | |
Motoryczno-sensoryczne wspieranie rozwoju dzieci we wczesnym dzieciństwie / | 181 |
Indeks osób / | 203 |
Noty o Autorach / | 211 |