Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk - 04 "Dzielny cynowy żołnierzyk" oraz "Pasterka i kominiarczyk" Andersena i "Mały żołnierz" oraz "Król i ptak" Grimaulta (propozycja dydaktyczna – tekst i animacja)

-25%

Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk - 04 "Dzielny cynowy żołnierzyk" oraz "Pasterka i kominiarczyk" Andersena i "Mały żołnierz" oraz "Król i ptak" Grimaulta (propozycja dydaktyczna – tekst i animacja)


Ebook na rozdziały ?

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

1,87  2,49

Format: pdf

Cena początkowa: 2,49 zł (-25%)

Najniższa cena z 30 dni: 1,87 zł  


1,87

w tym VAT

KUPUJESZ FRAGMENT EBOOKA: Edukacja przez słowo - obraz - dźwiękRozdział: 04 "Dzielny cynowy żołnierzyk" oraz "Pasterka i kominiarczyk" Andersena i "Mały żołnierz" oraz "Król i ptak" Grimaulta (propozycja dydaktyczna – tekst i animacja)

Tytuł tomu, Edukacja przez słowo ‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych tekstów audiowizualnych. Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabularnego, dokumentalnego, animowanego), literatury w relacji z ekranizacjami, dzieł sztuki mediów, telewizji i przekazów popkulturowych. Słowa, obrazy i dźwięki są bowiem źródłem refleksji, pobudzają odbiorców – zwłaszcza młodych – do nadawania im znaczeń, są nośnikiem wartości społecznych. Dlatego też badacze akademiccy, nauczyciele i animatorzy kultury tak chętnie sięgają w swoich działaniach edukacyjnych po szeroko rozumiane media, które stają się nie tylko obiektem studiów (analizy, interpretacji, opisu), ale też inspiracją dla aktywności twórczych – przetwarzania i zmiany wyjściowych tekstów. Co bardzo interesujące, zebrane w tomie artykuły odsłaniają podejścia przedstawicieli różnych dyscyplin. Są tu zarówno głosy polonistów, filmo- i medioznawców, jak i pedagogów i psychologów – a zatem zagadnienie edukacji medialnej, zaprezentowane z różnych perspektyw, zyskuje wiele wymiarów.


Rok wydania2015
KategoriaTeoria kultury
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-721-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie (Justyna Hanna Budzik, Ilona Copik) /    7
  
  Część I
  Wokół teorii
  
  Tadeusz Miczka
  Edukacja do mediów i o mediach oraz z mediami i przez media, czyli oswajanie technocodzienności /    23
  
  Ilona Copik
  Laboratorium (nie)możliwości. Spojrzenie na kondycję edukacji medialnej jako edukacji kulturowej we współczesnej szkole /    41
  
  Bartosz Kłoda-Staniecko
  Zrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediów /    63
  
  Część II
  W stronę praktyki – strategie dydaktyczne
  
  Ewa Ogłoza
  Dzielny cynowy żołnierzyk oraz Pasterka i kominiarczyk Andersena i Mały żołnierz oraz Król i ptak Grimaulta (propozycja dydaktyczna – tekst i animacja) /    91
  
  Joanna Zabłocka-Skorek
  Edukacja filmowa w praktyce. Dobór filmów w Interdyscyplinarnym Programie Edukacji Medialnej „KinoSzkoła” w kontekście recepcji filmu przez młodego widza /    110
  
  Marek Kosma Cieśliński
  Współczesne praktyki edycji obrazów jako klucz do reinterpretacji klasyki kina /    139
  
  Monika Adamska-Staroń
  Kultura popularna jako przestrzeń edukacyjna /    153
  
  Aleksandra Bałdyga
  Motoryczno-sensoryczne wspieranie rozwoju dzieci we wczesnym dzieciństwie /    181
  
  Indeks osób /    203
  Noty o Autorach /    211
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia