Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk - 03 Zrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediów

-15%

Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk - 03 Zrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediów

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,98  3,50

Format: pdf

2,983,50

cena zawiera podatek VAT

Tytuł tomu, Edukacja przez słowo ‒ obraz ‒ dźwięk, wyznacza szerokie spektrum zainteresowań z zakresu teorii i praktyki dydaktycznej w odniesieniu do przeróżnych tekstów audiowizualnych. Autorzy opisują edukacyjny potencjał: filmu (fabularnego, dokumentalnego, animowanego), literatury w relacji z ekranizacjami, dzieł sztuki mediów, telewizji i przekazów popkulturowych. Słowa, obrazy i dźwięki są bowiem źródłem refleksji, pobudzają odbiorców – zwłaszcza młodych – do nadawania im znaczeń, są nośnikiem wartości społecznych. Dlatego też badacze akademiccy, nauczyciele i animatorzy kultury tak chętnie sięgają w swoich działaniach edukacyjnych po szeroko rozumiane media, które stają się nie tylko obiektem studiów (analizy, interpretacji, opisu), ale też inspiracją dla aktywności twórczych – przetwarzania i zmiany wyjściowych tekstów. Co bardzo interesujące, zebrane w tomie artykuły odsłaniają podejścia przedstawicieli różnych dyscyplin. Są tu zarówno głosy polonistów, filmo- i medioznawców, jak i pedagogów i psychologów – a zatem zagadnienie edukacji medialnej, zaprezentowane z różnych perspektyw, zyskuje wiele wymiarów.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-721-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Justyna Hanna Budzik, Ilona Copik) /    7
  Edukacja do mediów i o mediach oraz z mediami i przez media, czyli oswajanie technocodzienności /    23
  Laboratorium (nie)możliwości. Spojrzenie na kondycję edukacji medialnej jako edukacji kulturowej we współczesnej szkole /    41
  Zrozumieć cyberkulturę. O potrzebie sprawnego operowania językiem mediów /    63
  Dzielny cynowy żołnierzyk oraz Pasterka i kominiarczyk Andersena i Mały żołnierz oraz Król i ptak Grimaulta (propozycja dydaktyczna – tekst i animacja) /    91
  Edukacja filmowa w praktyce. Dobór filmów w Interdyscyplinarnym Programie Edukacji Medialnej „KinoSzkoła” w kontekście recepcji filmu przez młodego widza /    110
  Współczesne praktyki edycji obrazów jako klucz do reinterpretacji klasyki kina /    139
  Kultura popularna jako przestrzeń edukacyjna /    153
  Motoryczno-sensoryczne wspieranie rozwoju dzieci we wczesnym dzieciństwie /    181
  Indeks osób /    203
  Noty o Autorach /    211
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia