Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce

Turystyka międzynarodowa w globalnej gospodarce

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł  


42,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów.


Przedmiotem książki jest rozwój turystyki międzynarodowej na tle przemian globalizacyjnych w sektorze usług oraz działania podejmowane w ramach międzynarodowej polityki turystycznej. Autorka przedstawia m.in.:
• rolę turystyki międzynarodowej w tworzeniu PKB,
• przebieg procesu liberalizacji międzynarodowego handlu usługami,
• rozwój masowej turystyki międzynarodowej,
• zagadnienia konkurencyjności podmiotów światowej gospodarki turystycznej,
• genezę i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej,
• działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń w międzynarodowym ruchu osobowym i zmniejszania różnic ekonomicznych oraz społecznych między krajami,
• przykłady ze światowej praktyki gospodarczej.


Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem w turystyce, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników kursów i szkoleń w zakresie turystyki.


Rok wydania2016
Liczba stron146
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2238-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  1. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE TURYSTYKI MIĘDZYNARODOWEJ
  1.1. Wprowadzenie
  1.2. Pojęcia turystyki międzynarodowej i turystyki zagranicznej
  1.3. Międzynarodowy ruch turystyczny i metody jego pomiaru
  1.4. Bilans turystyczny
  1.5. Turystyka międzynarodowa a PKB
  1.6. Podsumowanie
  Literatura
  
  2. PRZEMIANY W ŚWIATOWYM SEKTORZE USŁUG DOBY GLOBALIZACJI
  2.1. Wprowadzenie
  2.2. Ekonomiczne i polityczne aspekty globalizacji
  2.3. Istota sektora usług
  2.4. Globalizacja sektora usług
  2.5. Liberalizacja międzynarodowego handlu usługami
  2.6. Podsumowanie
  Literatura
  
  3. PRZEMIANY W TURYSTYCE MIĘDZYNARODOWEJ W WARUNKACH GLOBALIZACJI
  3.1. Wprowadzenie
  3.2. Międzynarodowa wymiana usług turystycznych jako element międzynarodowego handlu usługami
  3.3. Ewolucja turystyki międzynarodowej — od formy elitarnej do masowej. Oddziaływanie globalizacji na turystykę
  3.4. Rozwój turystyki międzynarodowej na świecie w latach 1950–2010
  3.5. Podsumowanie
  Literatura
  
  4. KONKURENCJA NA RYNKU TURYSTYKI MIĘDZYNARODOWEJ
  4.1. Wprowadzenie
  4.2. Konkurencja przedsiębiorstw turystycznych obsługujących międzynarodowy ruch turystyczny
  4.2.1. Podsektor usług noclegowych
  4.2.2. Podsektor transportu lotniczego
  4.2.3. Podsektor pośrednictwa sprzedaży i organizacji imprez turystycznych
  4.3. Konkurencja regionów turystycznych świata
  4.4. Konkurencja krajów na rynku turystyki międzynarodowej
  4.5. Podsumowanie
  Literatura
  
  5. MIĘDZYNARODOWA POLITYKA TURYSTYCZNA
  5.1. Wprowadzenie
  5.2. Geneza i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej
  5.3. Rozwój polityki turystycznej Unii Europejskiej
  5.4. Działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń państwowych oraz zmniejszania różnic ekonomicznych i społecznych
  5.4.1. Liberalizacja w zakresie formalności granicznych
  5.4.2. Działalność UNWTO i OECD jako znaczący element integracji ekonomicznej, w tym turystycznej
  5.5. Podsumowanie
  Literatura
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia