Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskich Seminariów Naukowych. Różnorodność corocznie proponowanego ich uczestnikom zestawu zagadnień wynika z właściwości edukacji jako żywotnego składnika każdej formy indywidualnej i społecznej aktywności człowieka, a także z cech edukacji jako odrębnej formy aktywności. (…)
Redaktorzy tomu, kierując się dominującą w poszczególnych jego częściach i rozdziałach treścią, zaproponowali Czytelnikowi przejrzysty układ zagadnień. Skupiając uwagę na problematyce edukacji jutra, wskazali na kierunek obranej drogi – od tradycji do nowoczesności – podkreślając przy tym konstytutywny charakter wartości i rolę refleksji aksjologicznej.
Wybrane zagadnienia rozwoju i funkcji nauki, w tym rozwoju nauk pedagogicznych, omówione zostały w części I, IV i V w kontekście wyzwań edukacji; kwestie przemian i nowych sposobów postrzegania wartości w edukacji ujęte zostały w części II, III, IV, V i VI. Ważny obszar problematyki edukacji jutra – kwestie podmiotowości i życia rodzinnego – przedstawiono w części VII, VIII i IX. Ogólne i szczegółowe zagadnienia z zakresu edukacji jutra omawiane są w kolejnych rozdziałach, a ich treść skłania do namysłu nad pytaniami ujawniającymi także inne walory czytanych tekstów.


Wojciech Kojs
(frag. Wstępu)


Liczba stron481
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-94-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Agnieszka Kulik-Jęsiek: Jan Paweł II – kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Aleksandra Kamińska: Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Alina Górniok-Naglik: Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Barbara Baraniak: Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Bogusław Śliwerski: Czas na rozwój metapedagogiki »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Cecylia Langier: Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Daria Sikorska, Beata Ciupińska: Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Dominika Machnio: Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Edyta Skoczylas-Krotla: Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Ewa Piwowarska: Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Grzegorz Godawa: Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Grzegorz Kiedrowicz: Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Janusz Mastalski: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym? »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Janusz Morbitzer: Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Jerzy Nikitorowicz: Patriotyzm – Tożsamość – Człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Joanna Angiel: „Czytanie miasta” jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Joanna Skibska: Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Justyna Wojciechowska: Umysłowa inherencja znaczeń »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Kazimierz Denek: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Maria Sobieszczyk: Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców – edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji? »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Marian Śnieżyński: Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Marta Czechowska-Bieluga: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Małgorzata Kaliszewska: Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Monika Miczka-Pajestka, Joanna Lorenc: Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie? »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Paweł Prusak: Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Pola Kuleczka: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Renata Komorowska-Iluk: Kultura popularna a socjalizacja jednostki »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Roman Król: Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Stanisław Palka: Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Tatiana Grabowska: Podmiotowość w polskiej szkole – szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej? »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Tomasz Kruszewski: Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Wojciech Kojs: O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Władysława Łuszczuk: Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Zbigniew Kwieciński: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej »

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Zofia Frączek: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wojciech Kojs    21
  Uczyć w duchu mądrości i wiedzy    27
  Czas na rozwój metapedagogiki    49
  Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych    75
  Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych    85
  Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej    99
  O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka    107
  Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy    121
  Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie    137
  Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?    149
  Patriotyzm – Tożsamość – Człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra    163
  Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu    177
  „Czytanie miasta” jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie    189
  Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?    203
  Jan Paweł II – kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń    215
  Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra    227
  Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci    241
  Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha    253
  Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej    269
  Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów    279
  Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego    289
  Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka    307
  Kultura popularna a socjalizacja jednostki    319
  Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych    329
  Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci    341
  Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny    355
  Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców – edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?    367
  Umysłowa inherencja znaczeń    379
  Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum    389
  Podmiotowość w polskiej szkole – szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?    401
  Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej    413
  Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym    423
  Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic    435
  Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin    447
  Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny    459
  Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem    471
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia