Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00  20,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,0020,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskich Seminariów Naukowych. Różnorodność corocznie proponowanego ich uczestnikom zestawu zagadnień wynika z właściwości edukacji jako żywotnego składnika każdej formy indywidualnej i społecznej aktywności człowieka, a także z cech edukacji jako odrębnej formy aktywności. (…)
Redaktorzy tomu, kierując się dominującą w poszczególnych jego częściach i rozdziałach treścią, zaproponowali Czytelnikowi przejrzysty układ zagadnień. Skupiając uwagę na problematyce edukacji jutra, wskazali na kierunek obranej drogi – od tradycji do nowoczesności – podkreślając przy tym konstytutywny charakter wartości i rolę refleksji aksjologicznej.
Wybrane zagadnienia rozwoju i funkcji nauki, w tym rozwoju nauk pedagogicznych, omówione zostały w części I, IV i V w kontekście wyzwań edukacji; kwestie przemian i nowych sposobów postrzegania wartości w edukacji ujęte zostały w części II, III, IV, V i VI. Ważny obszar problematyki edukacji jutra – kwestie podmiotowości i życia rodzinnego – przedstawiono w części VII, VIII i IX. Ogólne i szczegółowe zagadnienia z zakresu edukacji jutra omawiane są w kolejnych rozdziałach, a ich treść skłania do namysłu nad pytaniami ujawniającymi także inne walory czytanych tekstów.


Wojciech Kojs
(frag. Wstępu)


Liczba stron481
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-94-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra

  1. Agnieszka Kulik-Jęsiek: Jan Paweł II – kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń »
  2. Aleksandra Kamińska: Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego »
  3. Alina Górniok-Naglik: Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum »
  4. Barbara Baraniak: Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy »
  5. Bogusław Śliwerski: Czas na rozwój metapedagogiki »
  6. Cecylia Langier: Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci »
  7. Daria Sikorska, Beata Ciupińska: Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic »
  8. Dominika Machnio: Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny »
  9. Edyta Skoczylas-Krotla: Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci »
  10. Ewa Piwowarska: Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym »
  11. Grzegorz Godawa: Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem »
  12. Grzegorz Kiedrowicz: Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu »
  13. Janusz Mastalski: Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym? »
  14. Janusz Morbitzer: Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie »
  15. Jerzy Nikitorowicz: Patriotyzm – Tożsamość – Człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra »
  16. Joanna Angiel: „Czytanie miasta” jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie »
  17. Joanna Skibska: Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka »
  18. Justyna Wojciechowska: Umysłowa inherencja znaczeń »
  19. Kazimierz Denek: Uczyć w duchu mądrości i wiedzy »
  20. Maria Sobieszczyk: Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców – edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji? »
  21. Marian Śnieżyński: Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów »
  22. Marta Czechowska-Bieluga: Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin »
  23. Małgorzata Kaliszewska: Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych »
  24. Monika Miczka-Pajestka, Joanna Lorenc: Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie? »
  25. Paweł Prusak: Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej »
  26. Pola Kuleczka: Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha »
  27. Renata Komorowska-Iluk: Kultura popularna a socjalizacja jednostki »
  28. Roman Król: Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra »
  29. Stanisław Palka: Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych »
  30. Tatiana Grabowska: Podmiotowość w polskiej szkole – szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej? »
  31. Tomasz Kruszewski: Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny »
  32. Wojciech Kojs: O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka »
  33. Władysława Łuszczuk: Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych »
  34. Zbigniew Kwieciński: Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej »
  35. Zofia Frączek: Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej »

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  Wojciech Kojs     21
  
  Część I. Teraźniejsze i przyszłe wyzwania edukacji
  
  Kazimierz Denek
  Uczyć w duchu mądrości i wiedzy     27
  Bogusław Śliwerski
  Czas na rozwój metapedagogiki     49
  Stanisław Palka
  Doświadczenia naukowe i praktyczne w poznawaniu procesów i zjawisk edukacyjnych     75
  Władysława Łuszczuk
  Deskryptywne czy dyrektywne nauczanie metodologii w naukach społecznych     85
  
  Część II. Humanizm i jego przemiany
  
  Zbigniew Kwieciński
  Edukacja wobec różnicy i inkluzji. Dwa typy dyskursów w stronę pedagogiki pozytywnej     99
  Wojciech Kojs
  O wielkich edukatorach i marnej edukacji uwag kilka     107
  Barbara Baraniak
  Znaczenie człowieka w przekształcaniu społeczeństwa pracy w społeczeństwo wiedzy     121
  Janusz Morbitzer
  Nowa kultura uczenia się – ku lepszej edukacji w cyfrowym świecie     137
  Monika Miczka-Pajestka, Joanna Lorenc
  Ponowoczesne problemy budowania autorytetu nauczyciela. Profesjonalizm czy powołanie?     149
  
  Część III. Pamięć, Ojczyzna, patriotyzm, tożsamość i dziedzictwo narodowe w edukacji jutra
  
  Jerzy Nikitorowicz
  Patriotyzm – Tożsamość – Człowiek pogranicza. Triada kapitału ludzkiego w edukacji jutra     163
  Grzegorz Kiedrowicz
  Ślady polskości w różnych krajach szkołą praktycznego patriotyzmu     177
  Joanna Angiel
  „Czytanie miasta” jako proces kontynuacji tożsamości miejsc i ludzi. Przykład Placu Piłsudskiego w Warszawie     189
  
  Część IV. Nauka, wiedza i wiara w kontekście edukacji jutra
  
  Janusz Mastalski
  Czy religijność przeszkadza w dyskursie pedagogicznym?     203
  Agnieszka Kulik-Jęsiek
  Jan Paweł II – kustosz tradycji, pamięci narodowej, mentor i przewodnik pokoleń     215
  Roman Król
  Chrześcijański nauczyciel akademicki w przestrzeni edukacji jutra     227
  Edyta Skoczylas-Krotla
  Wielcy ludzie na łamach wybranych czasopism katolickich dla dzieci     241
  
  Część V. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej
  
  Pola Kuleczka
  Edukacyjne aspekty twórczości Tadeusza Staicha     253
  Paweł Prusak
  Jan Czochralski prekursorem nowej epoki cywilizacyjnej     269
  Marian Śnieżyński
  Tradycyjny przekaz wiedzy w dobie multimediów     279
  Aleksandra Kamińska
  Kanon umiejętności czytelniczych w epoce dominacji przekazu internetowego     289
  Joanna Skibska
  Myśl Lwa S. Wygotskiego we współczesnej edukacji małego dziecka     307
  
  Część VI. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra
  
  Renata Komorowska-Iluk
  Kultura popularna a socjalizacja jednostki     319
  Małgorzata Kaliszewska
  Czytając Freineta na nowo. Rozważania wokół niektórych kategorii pedagogicznych     329
  Cecylia Langier
  Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu wrażliwości moralnej dzieci     341
  Dominika Machnio
  Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny     355
  Maria Sobieszczyk
  Świadomość praw dziecka wśród dzieci i ich rodziców – edukacyjne wyzwanie nauczycieli wczesnej edukacji?     367
  
  Część VII. Podmiotowość i poznanie w edukacji jutra
  
  Justyna Wojciechowska
  Umysłowa inherencja znaczeń     379
  Alina Górniok-Naglik
  Poznanie symboliczne a autokreacja młodzieży w toku edukacji kulturalnej w liceum     389
  Tatiana Grabowska
  Podmiotowość w polskiej szkole – szansa czy zagrożenie dla rozwoju dziecka w edukacji wczesnoszkolnej?     401
  
  Część VIII. Społeczne uwarunkowania współczesnej rodziny
  
  Zofia Frączek
  Uwarunkowania skutecznej komunikacji pomiędzy rodzicami i dziećmi w rozważaniach teoretycznych oraz w perspektywie empirycznej     413
  Ewa Piwowarska
  Rodzina w edukacji i rysunkach dzieci w wieku przedszkolnym     423
  Daria Sikorska, Beata Ciupińska
  Szanse rozwojowe dzieci w rodzinach transnarodowych w opinii mieszkańców Chojnic     435
  
  Część IX. Współczesna rodzina w perspektywie wyzwań i zagrożeń
  
  Marta Czechowska-Bieluga
  Współczesne tendencje w pracy socjalnej na rzecz rodzin     447
  Tomasz Kruszewski
  Metodyczne podstawy szkolenia na asystenta rodziny     459
  Grzegorz Godawa
  Psychopedagogiczne aspekty opieki perinatalnej nad terminalnie chorym dzieckiem     471
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia