EBOOKI WYDAWCY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Publikacja przybliża wybrane zjawiska pedagogiczne w kontekście historycznym i współczesnym. Część pierwsza ukazuje m.in. aspekty wychowawcze pedagogiki renesansowej, wkład ziemiaństwa w upowszechnianie edukacji szkolnej, działalność wychowawczą i oświatową Kościoła Rzymskokatolickiego na Śląsku Cieszyńskim, szkolnictwo wiejskie w czasach komunizmu oraz historyczne kształtowanie się koncepcji wychowania zdrowotnego w Polsce. W części drugiej przybliżone zostały współczesne kategorie wychowawcze m.in. wychowanie do kultury języka, tematyka dotycząca świętowania, edukacja w duchu podmiotowości, kształcenie filozoficzne oraz refleksje o tożsamości i dziedzictwie kulturowym w dobie przemian cywilizacyjnych.
Praca adresowana jest do pedagogów, historyków wychowania, filozofów, regionalistów, studentów kierunków pedagogicznych i zainteresowanych problematyką edukacyjno-wychowawczą.
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
---|---|
ISBN-13 | 978-83-8012-442-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | Ravelo Sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie / | 7 |
Zasady dobrego wychowania elementem edukacji Renesansu (w świetle pism Erazma z Rotterdamu) / | 11 |
Udział ziemiaństwa górnośląskiego w upowszechnianiu edukacji szkolnej w XVIII, XIX i początkach XX wieku / | 21 |
Działalność edukacyjno-wychowawcza Kościoła rzymskokatolickiego na Śląsku Cieszyńskim w latach 1869—1925 / | 35 |
(1945—1974) / | 55 |
Historyczne kształtowanie się koncepcji wychowania zdrowotnego w Polsce / | 71 |
Wychowanie do kultury języka / | 87 |
Świętowanie — zapomniana kategoria pedagogiczna / | 105 |
Edukacja w duchu podmiotowości — niektóre obszary deficytów / | 115 |
Kształcenie filozoficzne i jego miejsce w edukacji / | 129 |
Nie zatracić korzeni przeszłości. Refleksje o tożsamości i dziedzictwie kulturowym społeczności ponadgimnazjalnych szkół pszczyńskich / | 141 |
Noty o autorach / | 165 |