PBS Amerykańska telewizja publiczna

PBS Amerykańska telewizja publiczna

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Amerykańska telewizja publiczna (Public Broadcasting Service, PBS) stanowi dla europejskiego badacza komunikowania swoiste curiosum, fenomen bardzo odległy od przyjętych na Starym Kontynencie schematów funkcjonowania instytucji medialnych. Model amerykański – w niemal wszystkich istotnych elementach odmienny od swych europejskich odpowiedników, a dzielący z nimi jedynie kontrowersje polityczne, jakie publiczne systemy komunikowania masowego wywołują po obu stronach Oceanu Atlantyckiego – nie ukształtował się jednak w sposób przypadkowy. Historii, struktury oraz wzorców działalności amerykańskiego systemu mediów publicznych nie sposób zrozumieć bez odwołania się do kulturowej, politycznej i ekonomicznej swoistości USA. Niniejsza książka, chociaż formalnie poświęcona jedynie niewielkiemu wycinkowi życia społecznego Stanów Zjednoczonych, jest zatem w jakiejś mierze opowieścią o Ameryce i jej wartościach.

Podstawę książki stanowi dysertacja napisana pod kierunkiem prof. dr hab.Andrzeja Mani, która w styczniu 2011 r. została obroniona z wyróżnieniem w Instytucie Nauk Politycznych i Międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego, zaś w czerwcu 2012 r. – uhonorowana Nagrodą im. dra Pawła Stępki w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na najlepszą rozprawę doktorską z dziedziny mediów elektronicznych.

Tę pracę „czyta się" i łatwo, i z przyjemnością, choć jej tematyka przecież do całkiem łatwych nie należy... [Dzieło] wyjątkowo udane, rzetelne od strony naukowej i wartościowe poznawczo


Prof. Walery Pisarek, dr h.c. UŚ, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II


Liczba stron238
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3549-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    11
  1. Postawienie problemu    11
  2. Przyczyny zainteresowania problemem badawczym    12
  3. Omówienie literatury    12
  4. Struktura pracy    14
  5. Metodologia    16
  Rozdział I – Historia amerykańskiej telewizji publicznej    17
  1.1. Wprowadzenie    17
  1.2. Początki radiofonii amerykańskiej    18
  1.3. Rozwój mediów komercyjnych    20
  1.4. Rozgłośnie edukacyjne    22
  1.5. Utrwalenie dominacji nadawców komercyjnych    24
  1.6. Początki telewizji amerykańskiej    28
  1.7. Walka o częstotliwości dla amerykańskiej telewizji edukacyjnej    30
  1.8. Amerykańska scena medialna w latach 60.    33
  1.9. „Telewizja publiczna: program działania”    37
  1.10. Public Broadcasting Act i utworzenie PBS    39
  1.11. Telewizja publiczna w latach rządów Richarda Nixona    43
  1.12. Media publiczne w drugiej połowie lat 70.    48
  1.13. PBS w czasach „reaganomics”    53
  1.14. Najnowsza historia PBS    57
  1.15. Zakończenie    59
  Rozdział II – Struktura i finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej    61
  2.1. Wprowadzenie    61
  2.2. System instytucjonalny amerykańskiej telewizji publicznej    62
  2.2.1. Korporacja Mediów Publicznych (CPB)    62
  2.2.2. Publiczny Serwis Nadawczy (PBS)    67
  2.2.3. Stacje telewizji publicznej    70
  2.3. Finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej    75
  2.3.1. Wsparcie ze źródeł publicznych    77
  2.3.2. Wsparcie ze źródeł prywatnych    81
  2.4. Zakończenie    90
  Rozdział III – Funkcjonowanie PBS w amerykańskim systemie medialnym    91
  3.1. Wprowadzenie    91
  3.2. PBS na amerykańskim rynku telewizyjnym    92
  3.3. Źródła oferty programowej stacji telewizji publicznej    96
  3.4. Oferta programowa amerykańskiej telewizji publicznej    99
  3.5. Przegląd audycji Publicznego Serwisu Nadawczego    104
  3.5.1. Sesame Street    109
  3.5.2. Barney & Friends    111
  3.5.3. Frontline    113
  3.5.4. Nova    114
  3.5.5. American Experience    116
  3.5.6. Masterpiece    117
  3.6. Krytyka PBS w amerykańskim dyskursie społeczno-politycznym    119
  3.7. Zakończenie    132
  Rozdział IV – PBS NewsHour    135
  4.1. Wprowadzenie    135
  4.2. Historia PBS NewsHour    136
  4.3. PBS NewsHour dzisiaj    141
  4.4. Amerykański dyskurs wokół PBS NewsHour    147
  4.4.1. Badania analityczne    153
  4.5. Analiza zawartości PBS NewsHour    163
  4.5.1. Hipotezy badawcze    163
  4.5.2. Metodologia badań    165
  4.5.3. Wyniki analizy    168
  4.6. Zakończenie    187
  Rozdział V – PBS na tle europejskich nadawców publicznych    189
  5.1. Wprowadzenie    189
  5.2. Charakterystyka europejskich mediów publicznych    190
  5.3. Podstawowe różnice pomiędzy PBS a europejskimi nadawcami publicznymi    197
  5.3.1. Pozycja rynkowa    198
  5.3.2. Profil działalności    201
  5.3.3. Struktura instytucjonalna    204
  5.3.4. Finansowanie    207
  5.3.5. Niezależność instytucjonalna    210
  5.4. Zakończenie    214
  Zakończenie    215
  Bibliografia    219
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia