Telewizja na pograniczach

Telewizja na pograniczach

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem autorki było uchwycenie mechanizmów pluralizacji medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej. Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos. W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym i antropologicznym, skupiając się na telewizyjnych tekstach, ale także ich kontekście, dopuszczając do głosu ich twórców oraz widzów autorka próbuje uchwycić medialny pejzaż w konkretnym momencie historycznym.

Branding narodowy, telewizja pograniczna realizowana w międzynarodowych koprodukcjach oraz programy dla mniejszości narodowych i etnicznych potraktowane zostają jako rozbijające homogeniczność medialnego dyskursu teksty, w których Inny mówi sam o sobie pluralizując sferę medialną i rozbijając panujące w niej etnocentryczne światoobrazy.


Liczba stron224
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3668-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania    7
  Wstęp    9
  Rozdział 1. Jak badać i analizować telewizję na pograniczach?    13
  1.1. Odpowiedź socjologii: zbiorowe sprawstwo    14
  1.2. Odpowiedź medioznawstwa: analiza tekstu    17
  1.2.1. Analiza zawartości    17
  1.2.2. Analiza multimodalna tekstu audiowizualnego    19
  1.3. Odpowiedź antropologii: etnograficzne badania terenowe    21
  1.3.1. Etnografia publiczności a badania odbioru    21
  1.3.2. Metodologiczne tradycje badań publiczności    23
  1.3.3. Wywiad pogłębiony – badanie odbioru przez rozmowę    27
  1.3.4. Trzeci element: etnografia nadawcy    30
  Rozdział 2. Branding narodowy – między marketingiem a medialnym autoportretem    33
  2.1. Kraj jako marka    34
  2.2. Marketing jako międzynarodowa komunikacja    43
  2.3. Spoty country promotion w globalnych mediach    44
  2.4. Medialne autoportrety    52
  2.4.1. Republika Czeska – come to slow down    63
  2.4.2. Rumunia – simply surprising    65
  2.4.3. Turcja – welcome home    67
  2.4.4. Marka „Polska”    70
  2.5. Podsumowanie    73
  Rozdział 3. Telewizja transgraniczna    75
  3.1. Pogranicze jako kategoria analizy programu telewizyjnego    76
  3.2. Programy pograniczne w polskiej telewizji    81
  3.2.1. Kowalski i Schmidt – spotkanie w codzienności    87
  3.2.2. Kwartet – Wyszehradzka Czwórka, karpacka wspólnota    98
  3.2.3. Między Odrą a Renem – oswoić sąsiada    105
  3.2.4. Zaolzie, Łączy nas Polska – swój Inny    114
  3.3. Podsumowanie    119
  Rozdział 4. O sobie własnym głosem – programy mniejszości narodowych i etnicznych    123
  4.1. Ponadgraniczność w obrębie państwa    123
  4.1.1. Wielokulturowość statyczna a wielokulturowość dynamiczna    124
  4.1.2. Poczucie wielokulturowości    127
  4.2. Mniejszości narodowe i etniczne w polskiej przestrzeni medialnej przed rokiem 1989    133
  4.3. Mniejszości narodowe i etniczne w polskich mediach po roku 1989    137
  4.4. Mniejszości w Telewizji Białystok    139
  4.4.1. Demokratyzacja dostępu do lokalnej anteny    140
  4.4.2. Strategia niszy    144
  4.5. Programy dla mniejszości – analiza zawartości    146
  4.5.1. Profi l tematyczny programów mniejszościowych    147
  4.5.2. Odwołania do stereotypu i wkładu w rozwój Polski i Podlasia    154
  4.5.3. Inny w programach mniejszościowych    159
  4.5.3.1. Reprezentanci innych mniejszości    159
  4.5.3.2. Reprezentanci grupy dominującej    162
  4.6. Oczekiwania i opinie widzów    172
  4.6.1. Oglądalność    174
  4.6.2. Tydzień białoruski – recepcja programu    178
  4.6.3. Ambiwalencja Innego    185
  4.6.4. Komunikacja międzykulturowa    190
  4.7. Dziennikarstwo mniejszościowe    196
  4.7.1. Droga do telewizji    196
  4.7.2. Dziennikarstwo etniczne / dziennikarstwo mniejszościowe    201
  4.7.3. Spotkanie z Innym – z punktu widzenia nadawcy    211
  4.8. Podsumowanie    216
  Bibliografia    217
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia