Telewizja na pograniczach

-20%

Telewizja na pograniczach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,92  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 28,73 zł  


31,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem autorki było uchwycenie mechanizmów pluralizacji medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej. Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos. W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym i antropologicznym, skupiając się na telewizyjnych tekstach, ale także ich kontekście, dopuszczając do głosu ich twórców oraz widzów autorka próbuje uchwycić medialny pejzaż w konkretnym momencie historycznym.

Branding narodowy, telewizja pograniczna realizowana w międzynarodowych koprodukcjach oraz programy dla mniejszości narodowych i etnicznych potraktowane zostają jako rozbijające homogeniczność medialnego dyskursu teksty, w których Inny mówi sam o sobie pluralizując sferę medialną i rozbijając panujące w niej etnocentryczne światoobrazy.


Rok wydania2013
Liczba stron224
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3668-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania     7
  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Jak badać i analizować telewizję na pograniczach?     13
  
  1.1. Odpowiedź socjologii: zbiorowe sprawstwo     14
  1.2. Odpowiedź medioznawstwa: analiza tekstu     17
  1.2.1. Analiza zawartości     17
  1.2.2. Analiza multimodalna tekstu audiowizualnego     19
  1.3. Odpowiedź antropologii: etnograficzne badania terenowe     21
  1.3.1. Etnografia publiczności a badania odbioru     21
  1.3.2. Metodologiczne tradycje badań publiczności     23
  1.3.3. Wywiad pogłębiony – badanie odbioru przez rozmowę     27
  1.3.4. Trzeci element: etnografia nadawcy     30
  
  Rozdział 2. Branding narodowy – między marketingiem a medialnym autoportretem     33
  
  2.1. Kraj jako marka     34
  2.2. Marketing jako międzynarodowa komunikacja     43
  2.3. Spoty country promotion w globalnych mediach     44
  2.4. Medialne autoportrety     52
  2.4.1. Republika Czeska – come to slow down     63
  2.4.2. Rumunia – simply surprising     65
  2.4.3. Turcja – welcome home     67
  2.4.4. Marka „Polska”     70
  2.5. Podsumowanie     73
  
  Rozdział 3. Telewizja transgraniczna     75
  
  3.1. Pogranicze jako kategoria analizy programu telewizyjnego     76
  3.2. Programy pograniczne w polskiej telewizji     81
  3.2.1. Kowalski i Schmidt – spotkanie w codzienności    87
  3.2.2. Kwartet – Wyszehradzka Czwórka, karpacka wspólnota     98
  3.2.3. Między Odrą a Renem – oswoić sąsiada     105
  3.2.4. Zaolzie, Łączy nas Polska – swój Inny     114
  3.3. Podsumowanie     119
  
  Rozdział 4. O sobie własnym głosem – programy mniejszości narodowych i etnicznych     123
  
  4.1. Ponadgraniczność w obrębie państwa     123
  4.1.1. Wielokulturowość statyczna a wielokulturowość dynamiczna     124
  4.1.2. Poczucie wielokulturowości     127
  4.2. Mniejszości narodowe i etniczne w polskiej przestrzeni medialnej przed rokiem 1989     133
  4.3. Mniejszości narodowe i etniczne w polskich mediach po roku 1989     137
  4.4. Mniejszości w Telewizji Białystok     139
  4.4.1. Demokratyzacja dostępu do lokalnej anteny    140
  4.4.2. Strategia niszy     144
  4.5. Programy dla mniejszości – analiza zawartości     146
  4.5.1. Profi l tematyczny programów mniejszościowych     147
  4.5.2. Odwołania do stereotypu i wkładu w rozwój Polski i Podlasia     154
  4.5.3. Inny w programach mniejszościowych     159
  4.5.3.1. Reprezentanci innych mniejszości     159
  4.5.3.2. Reprezentanci grupy dominującej     162
  4.6. Oczekiwania i opinie widzów     172
  4.6.1. Oglądalność     174
  4.6.2. Tydzień białoruski – recepcja programu     178
  4.6.3. Ambiwalencja Innego     185
  4.6.4. Komunikacja międzykulturowa     190
  4.7. Dziennikarstwo mniejszościowe     196
  4.7.1. Droga do telewizji     196
  4.7.2. Dziennikarstwo etniczne / dziennikarstwo mniejszościowe     201
  4.7.3. Spotkanie z Innym – z punktu widzenia nadawcy     211
  4.8. Podsumowanie     216
  
  Bibliografia     217
RozwińZwiń