POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Windows 10 to uniwersalna platforma kontrolująca komputery stacjonarne, urządzenia mobilne, rozproszone urządzenia wbudowane IoT (Internet of Things), smartfony, stacje robocze, komputery przenośne, tablety, urządzenia Surface Hub, konsole Xbox, a także okulary holograficzne HoloLens. Z tego powodu, uniwersalna platforma Windows (UWP) otwiera przed programistami olbrzymie możliwości, gdyż tworzenie aplikacji na tę platformę realizuje się z wykorzystaniem jednego zestawu narzędzi programistycznych. Automatycznie umożliwia to tworzenie oprogramowania dla olbrzymiego grona użytkowników oraz dla zaawansowanych urządzeń mobilnych i optoelektronicznych. W tej książce, za pomocą dużej ilości przykładowych aplikacji, omówione zostały techniki tworzenia aplikacji UWP.
W szczególności publikacja zawiera informacje o: - aspektach programowania uniwersalnych aplikacji, dostępnych modelach tworzenia aplikacji UWP, a także technikach programowania asynchronicznego, - deklarowaniu interfejsu użytkownika z wykorzystaniem języka XAML, adaptywnych wyzwalaczy styli, dynamicznego konfigurowania stanów komponentów wizualnych, a także nowych kontrolek do tworzenia adaptywnego interfejsu użytkownika aplikacji UWP - tworzeniu animacji oraz konstruowania dwu- i trójwymiarowych przekształceń elementów wizualnych, - zaawansowanych funkcjach systemu Windows 10, takich jak: odczytywanie lokalizacji urządzenia, komunikacja z serwisami sieciowymi, serwisy aplikacji, pobieranie informacji z wbudowanych czujników urządzenia (akcelerometr, magnetometr, czujnik światła, wysokościomierz), rozpoznawanie twarzy, czy pisma odręcznego, a nawet syntezacja mowy, - technikach nawigacji pomiędzy widokami aplikacji, tworzeniu animowanych przejść, jak również przekazywania danych pomiędzy stronami, a także wzorzec architektoniczny Model View ViewModel oraz techniki dostępu do baz danych SQLite, - tworzeniu i aktualizowaniu dynamicznych kafelków oraz adaptywne i interaktywne notyfikacje typu toast.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 574 |
Kategoria | Aplikacje, programy użytkowe |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-18481-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od Autora | 9 |
1. Wprowadzenie do programowania uniwersalnych aplikacji dla platformy Windows | 11 |
1.1. Programowanie uniwersalnych aplikacji wieloplatformowych | 11 |
1.2. Przygotowanie środowiska pracy | 13 |
1.3. Modele programowania aplikacji UWP | 13 |
1.3.1. C#/XAML | 14 |
1.3.2. VB/XAML | 20 |
1.3.3. C++/XAML | 22 |
1.3.4. JS/HTML/CSS | 25 |
1.4. Opis struktury projektu | 30 |
1.5. Podsumowanie | 37 |
2. Programowanie asynchroniczne | 38 |
2.1. Wprowadzenie | 38 |
2.2. Model programowania wielowątkowego uniwersalnych aplikacji Windows | 39 |
2.3. Uzasadnienie potrzeby wykorzystania wątków | 41 |
2.4. Wątki robocze i współdzielony dostęp do komponentów interfejsu użytkownika | 46 |
2.5. Przerywanie działania wątków roboczych | 51 |
2.6. Modyfikatory async i await | 58 |
2.7. Raportowanie postępu operacji asynchronicznej | 63 |
2.8. Wbudowane mechanizmy zrównoleglania kodu | 69 |
2.9. Klasa DispatcherTimer | 79 |
2.10. Synchronizacja wątków | 82 |
2.11. Podsumowanie | 87 |
3. XAML i projektowanie interfejsu użytkownika | 88 |
3.1. Wprowadzenie | 88 |
3.2. Przestrzenie nazw | 89 |
3.3. Znaczniki, atrybuty i właściwości | 91 |
3.4. Zdarzenia | 98 |
3.5. Propagacja zdarzeń | 108 |
3.6. Rozszerzenia znaczników i wiązanie właściwości kontrolek | 113 |
3.7. Właściwości dołączane | 124 |
3.8. Pozycjonowanie komponentów wizualnych | 125 |
3.8.1. StackPanel | 125 |
3.8.2. Grid | 127 |
3.8.3. RelativePanel | 129 |
3.9. Podsumowanie | 131 |
4. Formatowanie kontrolek | 132 |
4.1. Wprowadzenie | 132 |
4.2. Deklaracja i definicja stylu | 132 |
4.3. Rozszerzanie styli i szablony kontrolek | 138 |
4.4. VisualStateManager | 143 |
4.5. Wyzwalacze stanów wizualnych | 149 |
4.6. Zasoby aplikacji i słowniki zasobów | 153 |
4.7. Automatyczne tworzenie i stosowanie styli oraz szablonów kontrolek | 158 |
4.8. Domyślne style kontrolek i plik generic.xaml | 159 |
4.9. StyleSelector | 177 |
4.10. Przykładowy projekt – Kalkulator | 181 |
4.11. Podsumowanie | 193 |
5. Animacje, efekty przejść, transformacje afiniczne i przekształcenia 3D | 194 |
5.1. Wprowadzenie | 194 |
5.2. Biblioteka animacji | 194 |
5.2.1. Efekty przejść | 195 |
5.2.2. Efekty animacji | 199 |
5.3. Dynamiczna konfiguracja i kontrola scenorysu | 205 |
5.4. Tworzenie własnych efektów animacji | 209 |
5.4.1. DoubleAnimation | 209 |
5.4.2. ColorAnimation | 214 |
5.4.3. PointAnimation | 217 |
5.5. Nieliniowa modyfikacja animowanych własności | 220 |
5.6. KeyFrames – definiowanie stanów pośrednich animacji | 223 |
5.7. Matematyczne podstawy transformacji kontrolek i klasa MatrixTransform | 224 |
5.8. Przekształcenia kontrolek w trzech wymiarach | 231 |
5.9. Efekty przejść pomiędzy stanami wizualnymi | 236 |
5.10. Blend i projektowanie animacji | 241 |
5.11. Podsumowanie | 246 |
6. Przegląd podstawowych kontrolek | 247 |
6.1. Wprowadzenie | 247 |
6.2. Kontrolki typu AppBar | 247 |
6.3. AutoSuggestBox i PasswordBox | 256 |
6.4. ToggleSwitch i ToggleButton | 264 |
6.5. ComboBox i ListBox | 268 |
6.6. ProgressBar i ProgressRing | 272 |
6.7. ScrollViewer | 275 |
6.8. DatePicker, TimePicker | 279 |
6.9. CalendarDatePicker, CalendarView | 283 |
6.10. Flyout, MenuFlyout oraz PickerFlyout | 289 |
6.10.1. Flyout | 289 |
6.10.2. MenuFlyout | 295 |
6.10.3. PickerFlyout | 301 |
6.11. Podsumowanie | 304 |
7. Zaawansowane kontrolki i wbudowane mechanizmy systemu Windows 10 | 305 |
7.1. Wprowadzenie | 305 |
7.2. Kontrolka Image i detekcja twarzy | 305 |
7.3. InkCanvas i rozpoznawanie pisma | 314 |
7.4. WebView i serwisy sieciowe | 318 |
7.4.1. WebView i serwis Google Maps | 318 |
7.4.2. Deserializacja obiektów JSON | 323 |
7.5. MapControl i odczytywanie lokalizacji | 332 |
7.6. SemanticZoom i wiązanie danych z kontrolkami | 337 |
7.7. MediaElement i syntezacja mowy | 347 |
7.8. Dostęp do warstwy sprzętowej | 351 |
7.9. Podsumowanie | 360 |
8. Gesty oraz ich programowa obsługa | 361 |
8.1. Wprowadzenie | 361 |
8.2. Rodzaje gestów dotykowych | 361 |
8.3. Programowa obsługa gestów | 362 |
8.3.1. Zdarzenia myszy | 362 |
8.3.2. Zdarzenia manipulacji | 368 |
8.4. Niskopoziomowa obsługa gestów i klasa GestureRecognizer | 378 |
8.5. Podsumowanie | 384 |
9. Cykl życia, aktywacja aplikacji oraz serwisy aplikacji | 385 |
9.1. Wprowadzenie | 385 |
9.2. Cykl życia aplikacji i zapisywanie ustawień aplikacji | 385 |
9.3. Aktywacja aplikacji zainstalowanych w systemie | 391 |
9.4. Aktywacja aplikacji systemowych | 403 |
9.5. Serwisy aplikacji i interfejs IBackgroundTask | 409 |
9.6. Podsumowanie | 420 |
10. Rozszerzenia SDK i programowanie adaptywne | 421 |
10.1. Wprowadzenie | 421 |
10.2. Rdzeń platformy (.NET Core) | 421 |
10.3. Rozszerzenia SDK | 422 |
10.4. Tworzenie widoków dedykowanych specyficznej platformie | 427 |
10.5. Podsumowanie | 429 |
11. Nawigacja pomiędzy widokami i wzorzec architektoniczny MVVM | 430 |
11.1. Wprowadzenie | 430 |
11.2. Rodzaje nawigacji | 430 |
11.3. Pivot | 431 |
11.4. Hub | 439 |
11.5. Programowa kontrola nawigacji z wykorzystaniem metod klasy Frame | 448 |
11.6. Obsługa przycisku Wstecz | 460 |
11.7. Zapisywanie stron w pamięci podręcznej | 463 |
11.8. Animowanie przejść pomiędzy widokami | 464 |
11.9. Stos odwiedzonych widoków | 468 |
11.10. Kontrolka SplitView i wzorzec architektoniczny MVVM | 476 |
11.10.1. Klasy pomocnicze | 478 |
11.10.2. Implementacja modeli | 481 |
11.10.3. Obiekty typu ViewModel | 486 |
11.10.4. Widoki aplikacji | 490 |
11.11. Podsumowanie | 504 |
12. Baza danych SQLite | 505 |
12.1. Wprowadzenie | 505 |
12.2. Instalacja narzędzi i konfiguracja projektu | 505 |
12.3. Tworzenie bazy danych, tabeli oraz operacje typu CRUD | 508 |
12.4. Podsumowanie | 511 |
13. Dynamiczne kafelki, notyfikacje i centrum akcji | 512 |
13.1. Wprowadzenie | 512 |
13.2. Dynamiczne kafelki | 512 |
13.3. Pomocnicze kafelki | 525 |
13.4. Notyfikacje typu toast i centrum akcji | 532 |
13.5. Scenariusze notyfikacji | 544 |
13.6. Interaktywne notyfikacje | 546 |
13.7. Wysyłanie notyfikacji z tła | 560 |
13.8. Podsumowanie | 564 |
Zakończenie | 566 |
Dodatek. Instalacja środowiska Visual Studio 2015 Enterprise | 567 |
Wprowadzenie | 567 |
Proces instalacji | 567 |
Podsumowanie | 569 |
Indeks | 571 |