Windows 10. Programowanie uniwersalnych aplikacji mobilnych

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

50,40  84,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 84,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł  


50,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Windows 10 to uniwersalna platforma kontrolująca komputery stacjonarne, urządzenia mobilne, rozproszone urządzenia wbudowane IoT (Internet of Things), smartfony, stacje robocze, komputery przenośne, tablety, urządzenia Surface Hub, konsole Xbox, a także okulary holograficzne HoloLens. Z tego powodu, uniwersalna platforma Windows (UWP) otwiera przed programistami olbrzymie możliwości, gdyż tworzenie aplikacji na tę platformę realizuje się z wykorzystaniem jednego zestawu narzędzi programistycznych. Automatycznie umożliwia to tworzenie oprogramowania dla olbrzymiego grona użytkowników oraz dla zaawansowanych urządzeń mobilnych i optoelektronicznych. W tej książce, za pomocą dużej ilości przykładowych aplikacji, omówione zostały techniki tworzenia aplikacji UWP.
W szczególności publikacja zawiera informacje o: - aspektach programowania uniwersalnych aplikacji, dostępnych modelach tworzenia aplikacji UWP, a także technikach programowania asynchronicznego, - deklarowaniu interfejsu użytkownika z wykorzystaniem języka XAML, adaptywnych wyzwalaczy styli, dynamicznego konfigurowania stanów komponentów wizualnych, a także nowych kontrolek do tworzenia adaptywnego interfejsu użytkownika aplikacji UWP - tworzeniu animacji oraz konstruowania dwu- i trójwymiarowych przekształceń elementów wizualnych, - zaawansowanych funkcjach systemu Windows 10, takich jak: odczytywanie lokalizacji urządzenia, komunikacja z serwisami sieciowymi, serwisy aplikacji, pobieranie informacji z wbudowanych czujników urządzenia (akcelerometr, magnetometr, czujnik światła, wysokościomierz), rozpoznawanie twarzy, czy pisma odręcznego, a nawet syntezacja mowy, - technikach nawigacji pomiędzy widokami aplikacji, tworzeniu animowanych przejść, jak również przekazywania danych pomiędzy stronami, a także wzorzec architektoniczny Model View ViewModel oraz techniki dostępu do baz danych SQLite, - tworzeniu i aktualizowaniu dynamicznych kafelków oraz adaptywne i interaktywne notyfikacje typu toast.


Rok wydania2015
Liczba stron574
KategoriaAplikacje, programy użytkowe
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18481-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Autora     9
  
  1. Wprowadzenie do programowania uniwersalnych aplikacji dla platformy Windows    11
  
  1.1. Programowanie uniwersalnych aplikacji wieloplatformowych    11
  1.2. Przygotowanie środowiska pracy    13
  1.3. Modele programowania aplikacji UWP    13
  1.3.1. C#/XAML    14
  1.3.2. VB/XAML     20
  1.3.3. C++/XAML     22
  1.3.4. JS/HTML/CSS     25
  1.4. Opis struktury projektu     30
  1.5. Podsumowanie     37
  
  2. Programowanie asynchroniczne     38
  
  2.1. Wprowadzenie     38
  2.2. Model programowania wielowątkowego uniwersalnych aplikacji Windows    39
  2.3. Uzasadnienie potrzeby wykorzystania wątków     41
  2.4. Wątki robocze i współdzielony dostęp do komponentów interfejsu użytkownika     46
  2.5. Przerywanie działania wątków roboczych     51
  2.6. Modyfikatory async i await     58
  2.7. Raportowanie postępu operacji asynchronicznej     63
  2.8. Wbudowane mechanizmy zrównoleglania kodu    69
  2.9. Klasa DispatcherTimer     79
  2.10. Synchronizacja wątków     82
  2.11. Podsumowanie     87
  
  3. XAML i projektowanie interfejsu użytkownika     88
  
  3.1. Wprowadzenie     88
  3.2. Przestrzenie nazw     89
  3.3. Znaczniki, atrybuty i właściwości     91
  3.4. Zdarzenia     98
  3.5. Propagacja zdarzeń     108
  3.6. Rozszerzenia znaczników i wiązanie właściwości kontrolek     113
  3.7. Właściwości dołączane     124
  3.8. Pozycjonowanie komponentów wizualnych    125
  3.8.1. StackPanel     125
  3.8.2. Grid     127
  3.8.3. RelativePanel     129
  3.9. Podsumowanie     131
  
  4. Formatowanie kontrolek     132
  
  4.1. Wprowadzenie     132
  4.2. Deklaracja i definicja stylu    132
  4.3. Rozszerzanie styli i szablony kontrolek     138
  4.4. VisualStateManager    143
  4.5. Wyzwalacze stanów wizualnych     149
  4.6. Zasoby aplikacji i słowniki zasobów     153
  4.7. Automatyczne tworzenie i stosowanie styli oraz szablonów kontrolek    158
  4.8. Domyślne style kontrolek i plik generic.xaml     159
  4.9. StyleSelector    177
  4.10. Przykładowy projekt – Kalkulator     181
  4.11. Podsumowanie     193
  
  5. Animacje, efekty przejść, transformacje afiniczne i przekształcenia 3D     194
  
  5.1. Wprowadzenie     194
  5.2. Biblioteka animacji     194
  5.2.1. Efekty przejść     195
  5.2.2. Efekty animacji     199
  5.3. Dynamiczna konfiguracja i kontrola scenorysu     205
  5.4. Tworzenie własnych efektów animacji     209
  5.4.1. DoubleAnimation     209
  5.4.2. ColorAnimation     214
  5.4.3. PointAnimation     217
  5.5. Nieliniowa modyfikacja animowanych własności     220
  5.6. KeyFrames – definiowanie stanów pośrednich animacji     223
  5.7. Matematyczne podstawy transformacji kontrolek i klasa MatrixTransform    224
  5.8. Przekształcenia kontrolek w trzech wymiarach     231
  5.9. Efekty przejść pomiędzy stanami wizualnymi     236
  5.10. Blend i projektowanie animacji     241
  5.11. Podsumowanie     246
  
  6. Przegląd podstawowych kontrolek     247
  
  6.1. Wprowadzenie     247
  6.2. Kontrolki typu AppBar     247
  6.3. AutoSuggestBox i PasswordBox     256
  6.4. ToggleSwitch i ToggleButton     264
  6.5. ComboBox i ListBox     268
  6.6. ProgressBar i ProgressRing     272
  6.7. ScrollViewer     275
  6.8. DatePicker, TimePicker     279
  6.9. CalendarDatePicker, CalendarView     283
  6.10. Flyout, MenuFlyout oraz PickerFlyout     289
  6.10.1. Flyout     289
  6.10.2. MenuFlyout     295
  6.10.3. PickerFlyout     301
  6.11. Podsumowanie     304
  
  7. Zaawansowane kontrolki i wbudowane mechanizmy systemu Windows 10     305
  
  7.1. Wprowadzenie     305
  7.2. Kontrolka Image i detekcja twarzy    305
  7.3. InkCanvas i rozpoznawanie pisma     314
  7.4. WebView i serwisy sieciowe    318
  7.4.1. WebView i serwis Google Maps     318
  7.4.2. Deserializacja obiektów JSON     323
  7.5. MapControl i odczytywanie lokalizacji     332
  7.6. SemanticZoom i wiązanie danych z kontrolkami    337
  7.7. MediaElement i syntezacja mowy     347
  7.8. Dostęp do warstwy sprzętowej     351
  7.9. Podsumowanie     360
  
  8. Gesty oraz ich programowa obsługa    361
  
  8.1. Wprowadzenie     361
  8.2. Rodzaje gestów dotykowych    361
  8.3. Programowa obsługa gestów     362
  8.3.1. Zdarzenia myszy     362
  8.3.2. Zdarzenia manipulacji     368
  8.4. Niskopoziomowa obsługa gestów i klasa GestureRecognizer    378
  8.5. Podsumowanie     384
  
  9. Cykl życia, aktywacja aplikacji oraz serwisy aplikacji     385
  
  9.1. Wprowadzenie     385
  9.2. Cykl życia aplikacji i zapisywanie ustawień aplikacji     385
  9.3. Aktywacja aplikacji zainstalowanych w systemie    391
  9.4. Aktywacja aplikacji systemowych     403
  9.5. Serwisy aplikacji i interfejs IBackgroundTask     409
  9.6. Podsumowanie     420
  
  10. Rozszerzenia SDK i programowanie adaptywne    421
  
  10.1. Wprowadzenie     421
  10.2. Rdzeń platformy (.NET Core)     421
  10.3. Rozszerzenia SDK     422
  10.4. Tworzenie widoków dedykowanych specyficznej platformie     427
  10.5. Podsumowanie     429
  
  11. Nawigacja pomiędzy widokami i wzorzec architektoniczny MVVM    430
  
  11.1. Wprowadzenie     430
  11.2. Rodzaje nawigacji    430
  11.3. Pivot    431
  11.4. Hub    439
  11.5. Programowa kontrola nawigacji z wykorzystaniem metod klasy Frame     448
  11.6. Obsługa przycisku Wstecz     460
  11.7. Zapisywanie stron w pamięci podręcznej     463
  11.8. Animowanie przejść pomiędzy widokami     464
  11.9. Stos odwiedzonych widoków     468
  11.10. Kontrolka SplitView i wzorzec architektoniczny MVVM     476
  11.10.1. Klasy pomocnicze     478
  11.10.2. Implementacja modeli     481
  11.10.3. Obiekty typu ViewModel     486
  11.10.4. Widoki aplikacji     490
  11.11. Podsumowanie     504
  
  12. Baza danych SQLite     505
  
  12.1. Wprowadzenie     505
  12.2. Instalacja narzędzi i konfiguracja projektu     505
  12.3. Tworzenie bazy danych, tabeli oraz operacje typu CRUD    508
  12.4. Podsumowanie     511
  
  13. Dynamiczne kafelki, notyfikacje i centrum akcji     512
  
  13.1. Wprowadzenie     512
  13.2. Dynamiczne kafelki     512
  13.3. Pomocnicze kafelki     525
  13.4. Notyfikacje typu toast i centrum akcji    532
  13.5. Scenariusze notyfikacji    544
  13.6. Interaktywne notyfikacje    546
  13.7. Wysyłanie notyfikacji z tła     560
  13.8. Podsumowanie     564
  
  Zakończenie     566
  Dodatek. Instalacja środowiska Visual Studio 2015 Enterprise     567
  Wprowadzenie     567
  Proces instalacji     567
  Podsumowanie     569
  Indeks    571
RozwińZwiń