Management Forum, nr 1, vol. 3

Management Forum, nr 1, vol. 3

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Współczesne organizacje znajdują się pod silną presją otoczenia. Rosnąca konkurencja, potęgowana przez zjawiska globalizacji i konieczność działania w warunkach uogólnionej niepewności, powoduje konieczność zmiany dotychczasowego podejścia do problematyki zarządzania radykalnymi zmianami w przedsiębiorstwie, wypełniającymi swoją treścią pojęcie odnowy organizacyjnej, zwanej często gruntowną transformacją, strategiczną rekonstrukcją czy też strategiczną odnową. Wprowadzanie w przedsiębiorstwach zmian pozbawionych aspektów strategicznych i zapewniających tylko osiągnięcie wzrostu wewnętrznej sprawności nie wystarcza już do osiągnięcia długofalowego sukcesu. Konieczne jest wprowadzanie radykalnych zmian w systemie zarządzania organizacją gospodarczą oraz nowej filozofii funkcjonowania na rynku i w sektorze. Spełnienie tego postulatu możliwe jest przez odnowę organizacyjną przedsiębiorstwa, która jest złożonym zjawiskiem w świecie organizacji i nie zawsze docenianym w praktyce zarządzania. Teoretycy zarządzania wciąż nie osiągnęli porozumienia co do określenia jego pełnej i jednolitej formuły, a praktycy nie doceniają korzyści płynących z realizacji odnowy organizacyjnej przedsiębiorstw.

Treść tej monografii może być źródłem inspiracji dla badaczy zajmujących się problematyką zmian w dynamicznych organizacjach oraz merytorycznym wsparciem dla praktyków – menedżerów odpowiedzialnych w przedsiębiorstwach za zarządzanie ich odnową organizacyjną i stworzenie nowych modeli biznesu.


Liczba stron111
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]Wstęp    1
  Grzegorz Bełz, Jan Skalik: Procesowy model odnowy przedsiębiorstwa    3
  Szymon Cyfert, Kazimierz Krzakiewicz: Model procesu odnowy organizacyjnej    10
  Łukasz Wawrzynek: Proces odnowy organizacyjnej polskich przedsiębiorstw w świetle badań    15
  Wojciech Dyduch: Procesy przedsiębiorczości i innowacyjności jako podstawa odnowy organizacyjnej    22
  Bartłomiej J. Gabryś, Mariusz Bratnicki: Luz organizacyjny jako potencjał odnowy organizacyjnej    31
  Rafał Krupski: Odnowa strategiczna. Deliberacje przedstrategiczne    37
  Ewa Stańczyk-Hugiet: Być albo nie być? Odnowa strategiczna z perspektywy ewolucyjnej    42
  Maciej Zastempowski: Innowacyjność i jej rola w inicjowaniu procesów odnowy organizacyjnej    48
  Adela Barabasz: Potencjał procesów odnowy przedsiębiorstw – perspektywa psychologiczna    54
  Tadeusz M. Falencikowski: Odnowa modelu biznesu    61
  Katrzyna Gadomska-Lila: Kultura i przywództwo w organizacji jako potencjał procesów odnowy organizacyjnej    70
  Rafał Mrówka, Mikołaj Pindelski: Przywództwo w procesach odnowy organizacyjnej    77
  Jarosław Karpacz, Bogdan Nogalski, Anna Wójcik-Karpacz: Spojrzenie na odnowę strategiczną z punktu widzenia długowieczności organizacji    84
  Andrzej Kozina: Negocjacje dla odnowy organizacji    91
  Janusz Marek Lichtarski: Uczestnictwo w sieci międzyorganizacyjnej – katalizator czy bariera w procesach odnowy strategicznej?    100
  Agnieszka Zakrzewska-Bielawska: Struktury organizacyjne sprzyjające odnowie organizacyjnej przedsiębiorstw: ambidextrous approach    105
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia