Budowa potencjału uczelni wyższej do współpracy z przedsiębiorstwami

Rola scoutingu wiedzy

1 opinia

Format:

ibuk

Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.


Liczba stron173
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-911-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     8
  
  CZĘŚĆ I. UCZELNIANY SCOUTING WIEDZY     10
  
  Scouting wiedzy w ramach uczelni wyższej (Magdalena Wiśniewska, Paweł Głodek)     12
  Wdrożenie systemu scoutingu na uczelni w kontekście komercjalizacji wyników badań i ochrony własności intelektualnej (Dariusz Trzmielak)     26
  Wymagania kompetencyjne w pracy scouta (Katarzyna Bergier, Maciej Malarski)     42
  Coaching i mentoring we wspieraniu sieci scoutów (Małgorzata Kołodziejczak)     54
  Narzędziowe wsparcie procesu scoutingu – ocena wyników prac B+R z wykorzystaniem metodyki Quicklook oraz jej wpływ na procesy komercjalizacji (T. Bartosz Kalinowski)     68
  
  CZĘŚĆ II. WSPÓŁPRACA UCZELNI WYŻSZEJ I PRZEDSIĘBIORSTW ‒ KONTEKST DZIAŁANIA UCZELNIANEGO SCOUTINGU WIEDZY     80
  
  Uczelnie wyższe jako element procesu komercjalizacji wiedzy w Polsce – wyzwania i bariery (Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski)     82
  Wybrane aspekty kształtowania zdolności MSP w zakresie innowacji i transferu wiedzy z uczelni wyższych (Edward Stawasz)     106
  Współpraca sfery nauki i biznesu z perspektywy funkcjonowania ośrodków akademickich (Renata Lisowska, Jarosław Ropęga)     124
  Wykorzystanie procesów przedsiębiorczych w komercjalizacji wiedzy z punktu widzenia celów głównych interesariuszy (Katarzyna Łobacz, Paweł Głodek)     142
  Zarządzanie ryzykiem w komercjalizacji działalności B+R – analiza złych praktyk (Paweł Pietras)     158
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia