POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Seria „Szkice Jagiellońskie” stanowi nową propozycję wydawniczą skierowaną głównie do środowiska młodych naukowców. Powstała ona w wyniku działań osób skupionych wokół zarządu Towarzystwa Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Główną ideą przyświecającą powołaniu do życia serii jest przekonanie o konieczności stworzenia miejsca, w którym doktoranci UJ mogliby prezentować projekty oraz wyniki swoich badań i toczyć dyskusje nad najistotniejszymi problemami naukowymi. Ta szeroka formuła wskazuje na intencjonalnie interdyscyplinarny charakter „Szkiców Jagiellońskich”, które, w pierwszej kolejności mają być forum wymiany wiedzy i poglądów doktorantów reprezentujących rozmaite dziedziny nauki (…).
Mając na względzie interdyscyplinarny charakter serii „Szkice Jagiellońskie” nie dziwi, że jej pierwszy tom – „Szkice o pograniczach nauki” – poświęcony jest niektórym problemom z zakresu nauki i naukoznawstwa (…). Autorzy starają się wkraczać na tereny, co do których „mocny” program nauki zgłasza, niekiedy uzasadnione, wątpliwości natury poznawczej i metodologicznej. Są to więc prawdziwie „Szkice o pograniczach nauki”, w których wyraźnie pobrzmiewa chęć uzupełnienia mocnego programu o pola badawcze pozostające często na marginesie zainteresowań badawczych.
Ze wstępu
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 136 |
Kategoria | Antropologia kulturowa |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2291-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Nauka jest kluczem do świata – z prof. dr. hab. Łukaszem A. Turskim rozmawia Jola Workowska | 11 |
Barbara Kaszowska-Wandor, „Ozdoby znikomego użytku”. Półwiecze sporu o „dwie kultury” | 19 |
Ryszard Nycz, Glosa do artykułu Barbary Kaszowskiej | 28 |
Anna Włodarczyk, Postmodernistyczne kontrowersje wokół humanizmu. Wyzwania edukacji wobec poszukiwań współczesnej koncepcji kształcenia | 29 |
Ryszard Nycz, Glosa do artykułu Anny Włodarczyk | 63 |
Ewa Kopczyńska, O moralnym poznawaniu. Rozważania wokół ideałów nauki Bronisława Malinowskiego i Franza Boasa | 65 |
Jarosław Rokicki, Komentarz na temat artykułu Ewy Kopczyńskiej „O moralnym poznawaniu. Rozważania wokół ideałów nauki Bronisława Malinowskiego i Franza Boasa” | 82 |
Franciszek Czech, Dwa rodzaje krytycyzmu, czyli o teoriach naukowych i innych | 85 |
Jarosław Rokicki, Komentarz na temat artykułu Franciszka Czecha „Dwa rodzaje krytycyzmu, czyli o teoriach naukowych i innych” | 108 |
Dominik Kowalski, Przyczynek do historii kształtowania się samorządności doktorantów | 109 |
Michał Ochwat, Studia doktoranckie w świetle prawa o szkolnictwie wyższym | 123 |
Noty o autorach | 134 |