W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.


Liczba stron144
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2810-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Założenia programu wychowania przedszkolnego Tablit     11
    Konstruktywistyczne podejście do wiedzy i uczenia się     11
    Narzędzia kulturowe w teorii uczenia się Lwa S. Wygotskiego     13
    Wczesna akwizycja języka obcego     15
  
  Tablit – tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się     19
    Szczegółowe cele kształcenia i wychowania     20
    Treści edukacyjne     24
    Lista wybranych publikacji wspomagających pracę nauczyciela     63
  
  Metoda projektów     66
    Zalety metody projektów     68
    Struktura projektu     69
  
  Metoda Questioning the Author (QtA)     74
    Pochodzenie metody QtA     74
    Specyfika metody QtA     74
    Elementy wyróżniające metodę QtA     75
    Metoda QtA w praktyce     76
    Metoda QtA w programie Tablit     81
    Trudności podczas stosowania metody QtA     83
  
  Moduł językowy w programie Tablit     85
    Struktura modułu językowego     85
    Słowniki     86
    Gry     87
    Podsumowanie     89
  
  Budowa zajęć     90
    Tydzień 1     90
    Tydzień 2     91
    Tydzień 3     92
    Tydzień 4     92
    Scenariusze projektów     92
  
  Najczęściej pojawiające się wątpliwości nauczycieli (FAQ)     94
  
  Skrócony instruktaż wykorzystania platformy edukacyjnej Tablit     104
    Adres platformy     105
    Strona główna     105
    Wybór poziomu wiekowego dziecka     105
    Wybór tematyki zajęć     106
    Mapa projektu     107
    Ekran piosenki     108
  
  Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole     109
    Wprowadzenie     109
    Od spontanicznego do reaktywnego sposobu przeżywania     110
    Struktura funkcji intelektualnych     113
    Dynamika form działalności dziecka w wieku przedszkolnym: od zabawy „na serio” do gry z regułami     118
    Dynamika form uczenia się dziecka w wieku przedszkolnym: od uczenia się spontanicznego do reaktywnego     126
  
  Orientacyjna Skala Rozwoju     129
    Wprowadzenie     129
    Operacjonalizacja spontanicznego i reaktywnego sposobu funkcjonowania     131
    Konstrukcja pozycji Orientacyjnej Skali Rozwoju     132
    Sposób badania przy użyciu Orientacyjnej Skali Rozwoju     133
    Sposób interpretacji i wykorzystania wyników     133
  
  Zakończenie     135
  
  Aneks. Arkusz Orientacyjnej Skali Rozwoju     137
    Orientacyjna Skala Rozwoju     137
    Zabawa     137
    Uczenie się     139
    Struktura funkcji intelektualnych     140
  
  Bibliografia     142
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia