From Telegraphic Speech to Morphological and Syntactic Iconicity. Early Child Speech Development from Polish and English Data

From Telegraphic Speech to Morphological and Syntactic Iconicity. Early Child Speech Development from Polish and English Data

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,93

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

The work of Dr Ewa Konieczna constitutes an important and valuable contribution to the studies of first language acquisition. Although intensive research in this field is being carried out in many countries and is concerned with data coming from a variety of languages, the work of Dr Konieczna – and this should be underlined – avoids overused topics and does not fall into the trap of easy imitation or eclecticism. Her work is original and highly innovative, as regards both the theoretical perspective and the extensive collection of linguistic data used in the study. Juxtaposition, on such a large scale, of specific utterances produced by Polish- and English-speaking children seems to have no precedence in
the literature of the subject.

From the review of Prof. dr hab. Bogdan Szymanek


Liczba stron214
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-067-5
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Acknowledgements    9
  Introduction    10
  CHAPTER I. General overview of first language acquisition theories    14
  Introduction    14
  1.1. Milestones in first language acquisition research    15
  1.1.1. Earliest records of first language acquisition    15
  1.1.2. Behaviourism    15
  1.1.3. Alternatives to behaviourism    16
  1.2. Chomsky’s Universal Grammar    18
  1.3. First grammatical analyses    23
  1.4. Theories stemming from the UG approach    27
  1.5. New developments    30
  1.5.1. Minimalism and functional categories    30
  1.5.2. Cognitive theories of first language acquisition    32
  1.5.3. Modern cognitive approaches to first language acquisition    37
  Conclusion    46
  CHAPTER II. Omission of content and function words    47
  Introduction    47
  2.1. Language redundancy    48
  2.2. Definition of telegraphic speech    52
  2.3. Explanation of omissions    54
  2.3.1. Omission of functors    55
  2.3.2. Omission of contentives    58
  2.4. Ambiguity    75
  2.4.1. Ambiguity of telegraphic speech    77
  2.4.2. Ambiguity of sentences deprived of content words    96
  2.5. Semantic analysis of sentences devoid of content and function words in Polish and English    112
  Conclusion    117
  CHAPTER III. Morphological and syntactic iconicity in child language    119
  Introduction    119
  3.1. Historical background    120
  3.1.1. Arbitrary and motivated signs    121
  3.1.2. Motivated and arbitrary signs in language    123
  3.2. Morphological iconicity    127
  3.2.1. Natural Morphology    127
  3.2.2. Morphological iconicity in the light of the theory of Natural Morphology    131
  3.2.3. Images in children’s language    133
  3.2.4. Inflectional diagrams in children’s language    137
  3.2.5. Derivationaliconicity    164
  3.3. Syntacticiconicity    182
  3.3.1. The principle of quantity    182
  3.3.2. The principle of sequentiality    188
  3.3.3. The principle of distance    189
  Conclusion    190
  Conclusions    192
  References    203
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia