Nauki o Zarządzaniu 2015, nr 1(22)

Nauki o Zarządzaniu 2015, nr 1(22)

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Przekazujemy do Państwa rąk kolejny numer naszego czasopisma, prezentujący różne spojrzenia na nauki o zarządzaniu. Tym razem aż w trzech artykułach autorzy posłużyli się metodą studium przypadku. Sądzimy, że tego typu podejście umożliwiło interesujące, a zarazem dogłębne zaprezentowanie podejmowanych problemów. Wydaje się, iż na atrakcyjność tych opracowań dla czytelnika wpłynie różnorodność oraz waga podejmowanych problemów. Problemy interakcji międzykulturowych w międzynarodowych korporacjach, oceny kompetencji negocjacyjnych czy kreowanie marki kraju to w każdym przypadku zagadnienia ważne naukowo, a ich opis w konwencji studium przypadku umożliwił stworzenie opracowań o dużych walorach aplikacyjnych.

Równie wartościowe wydają się nam trzy pozostałe teksty, prezentujące zagadnienia w szerszym wymiarze teoretycznym. Taki typ ujęcia problemów inspiruje do naukowych przemyśleń, a także do podejmowania dalszych badań o charakterze empirycznym. Za istotny walor tych publikacji uznajemy fakt, iż podejmują one zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla współczesnych nauk o zarządzaniu. Należą do nich niewątpliwie podejścia do strategii, podobnie jak wykorzystanie metod analizy sieci dla kształtowania struktur organizacyjnych bądź analiza ryzyka operacyjnego w działalności bankowej. Atrakcyjności powyższych publikacji służy nie tylko ich wartość merytoryczna, ale i różnorodność tematyczna.

Zapraszamy do krytycznej lektury przedstawionych artykułów. Oczekujemy odzewu Czytelników po zapoznaniu się z zaprezentowanymi tekstami. Zachęcamy również do publikowania na łamach naszego pisma.


Andrzej Kaleta


Liczba stron106
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Marcin Jasiński: Metoda identyfikacji podejść do strategii    9
  Andrzej Kozina: Ocena kompetencji negocjacyjnych (model teoretyczny i studium przypadku)    22
  Martyna Oślizło: Kampania promocyjna w kreowaniu marki kraju na przykładzie Brazylii    36
  Sylwia Przytuła: Interakcje międzykulturowe w filii niemieckiej korporacji działającej w Polsce – studium przypadku    54
  Anita Zbieg: Zastosowanie analizy sieci do oceny struktury organizacji i wyznaczania kierunków jej zmian    71
  Marta Zygier: Charakterystyka i znaczenie ryzyka operacyjnego w działalności bankowej    91
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia