Pedagogika na pograniczu światów - 07 Zraniona pamięć — życiodajna moc widma

-15%

Pedagogika na pograniczu światów - 07 Zraniona pamięć — życiodajna moc widma

Eseje z cyklu „Medium Mundi”

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

1,70  2,00

Format: pdf

1,702,00

cena zawiera podatek VAT

Posłowie Tadeusz Sławek


Książka zbiera w jeden tom – w wersji częściowo zmienionej i uzupełnionej – eseje pedagogiczne, które ukazywały się w ramach transdyscyplinarnej serii „Medium Mundi” w latach 2005-2015. Autor podejmuje w nich pytania o istotne doświadczenia egzystencjalne i edukacyjne, takie jak: inicjacja, efekt pogranicza, spotkanie z mistrzem, pedagogiczny styl życia, zraniona pamięć, dzikość, przebaczenie, przyjaźń i inne. Zgromadzone tu teksty wpisują namysł nad wychowaniem we współczesną humanistykę zmąconych gatunków i w tym sensie stanowią odsłonę pedagogiki na pograniczu światów – dyscyplinarnych, lekturowych, semantycznych, kulturowych itp. Przenikającą je intencją jest próba poszukiwania odnowionego – a jednocześnie zakorzenionego w tradycji – spojrzenia na kształcenie, i tym samym generowania nowego, bardziej źródłowego języka refleksji o wychowaniu, wbrew tendencjom społecznego mainstreamu redukowania funkcji edukacji do zabiegów instruktażowych i przystosowawczych.


Książka adresowana jest do szeroko pojętego grona ludzi uniwersytetu – profesorów, studentów, absolwentów, zainteresowanych sympatyków z różnych rejonów humanistyki i nauk społecznych – a także do uczestników – reprezentujących różne pokolenia oraz rozmaite profesje – lokalnego projektu Medium Mundi (i wszystkich, którym taki sposób pogranicznego myślenia wyda się owocny). Bardzo trudno zatem precyzyjnie określić adresata – poniekąd zamieszczone w tomie teksty to „listy w butelce”…, może je otworzyć każdy, komu bliska jest idea uniwersytetu nie jako przedsiębiorstwa i agregatu odseparowanych specjalizacji, lecz jako demokratycznej przestrzeni publicznej i warsztatu suwerennego myślenia oraz każdy, kto pamięta (lub chciałby sobie przypomnieć), że edukacja służy do konfrontacji z życiem, a nie tylko z rynkiem.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-467-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania /    7
  Wprowadzenie /    9
  Inicjacyjna struktura wychowania (inspiracje Eliadowskie) /    19
  Pedagogiczny efekt pogranicza /    55
  Kamień, perła, błękitne tygrysy. Szkic o wychowaniu i etyce wyrzeczenia /    73
  Mistrz i nadzieja /    87
  Pedagogicznie mieszka człowiek /    97
  Dotknięcie pedagogiczne — nauczyciel jako wydarzenie /    109
  Zraniona pamięć — życiodajna moc widma /    121
  Cyniczne potwory. Wychowanie i profile dzikości /    137
  Powrót syna marnotrawnego — pedagogiczne laboratorium przebaczenia /    153
  Wszystkie komety świata. Szkic z topografii i pedagogii utraty /    179
  Canto złotego piasku. Pedagogika z ducha muzyki /    205
  Przyjaźń jako trop (innej) edukacji /    221
  Poszukiwanie języka pedagogiki (inspiracje sejneńskie) /    237
  Bibliografia /    259
  Wykaz pierwodruków /    275
  Wielki magazyn edukacji. Sokratesi i Hippiasze (Tadeusz Sławek) /    277
  Indeks osobowy /    291
  Summary /    299
  Zusammenfassung /    300
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia