Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,90  26,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 26,50 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,90 zł  


15,90

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka przedstawia interesujące zagadnienie promocji współczesnej prasy drukowanej. Autorka wyodrębniła i scharakteryzowała metody badań rynku polskiej prasy drukowanej (badania sondażowe, jakościowe, niereaktywne, historyczno-porównawcze, ewaluacyjne) oraz instytucje zajmujące się takimi badaniami. Omówiła: kanały i metody dystrybucji prasy (konsumentów prasy i ich zachowania, dystrybucję tradycyjną i cyfrową); zewnętrzne i wewnętrzne nośniki wykorzystywane w reklamowaniu tytułów prasowych; fokusowanie wzroku czytelników prasy (poprzez rozwiązania graficzne, układ kompozycyjny, fotografie); niestandardową reklamę prasową jako element promocyjny pisma (reklamy w postaci okładek, przykrywające tekst, ingerujące w strukturę pisma lub jego leyout, wykorzystujące w swej kompozycji różne gatunki papieru lub inne materiały, samoistnie dołączane do pisma); zawartość prasy jako sposób zdobycia czytelników (różne aspekty opiniotwórczości, publikowanie skrajnych, bulwersujących poglądów przedstawicieli różnych środowisk, opinie autorytetów, komentarze specjalistów, cytowalność danego pisma w innych tytułach i mediach, zamieszczanie przedruków z innych pism); przedsięwzięcia promocyjne redakcji prasowych (akcje społeczne, eventy, konkursy, działania podnoszące prestiż redakcji, działania poza redakcją prasową, promocję w innych mediach).


Rok wydania2015
Liczba stron318
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-558-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     8
  
  Rozdział 1 – Metody badań rynku polskiej prasy drukowanej     22
  1.1. Istota badań marketingowych     23
  1.1.1. Badania sondażowe     28
  1.1.2. Badania jakościowe gazet i czasopism     30
  1.1.3. Badania jakościowe przy testowaniu nowego produktu     31
  1.1.4. Analiza jakościowa treści przekazu w gazecie lub czasopiśmie     32
  1.1.5. Badania ilościowe na rynku prasowym     33
  1.1.6. Badania niereaktywne     35
  1.1.7. Badania historyczno-porównawcze     36
  1.1.8. Badania ewaluacyjne     37
  1.2. Instytucje zajmujące się badaniem rynku prasy     38
  
  Rozdział 2 – Kanały i metody dystrybucji prasy     50
  2.1. Charakterystyka konsumentów prasy oraz ich zachowań     53
  2.2. Sposoby dystrybucji prasy     54
  2.2.1. Dystrybucja tradycyjna     54
  2.2.2. Dystrybucja cyfrowa     73
  
  Rozdział 3 – Zewnętrzne i wewnętrzne nośniki wykorzystywane w reklamowaniu tytułów prasowych     88
  3.1. Nośniki zewnętrzne     89
  3.2. Nośniki wewnętrzne     99
  
  Rozdział 4 – Fokusowanie wzroku czytelników prasy     110
  4.1. Rozwiązania graficzne przyciągające uwagę odbiorców     111
  4.2. Układ kompozycyjny stron pisma wpływający na jakość odbioru zamieszczonych treści     129
  4.3. Fotografia w prasie     140
  4.3.1. Fotograficzne gatunki dziennikarskie     141
  
  Rozdział 5 – Niestandardowa reklama prasowa jako element promocyjny pisma     158
  5.1. Rozwiązania niestandardowe stosowane w prasie     161
  5.1.1. Reklamy w postaci okładek     164
  5.1.2. Reklamy przykrywające tekst dziennikarski     168
  5.1.3. Reklamy ingerujące w strukturę pisma     173
  5.1.4. Reklamy ingerujące w layout gazety     178
  5.1.5. Reklamy, które wykorzystują w swojej kompozycji różne gatunki papieru lub inne materiały     179
  5.1.6. Reklamy samoistne dołączane do pisma     182
  
  Rozdział 6 – Zawartość prasy – sposobem na zdobycie czytelników     186
  6.1. Różne aspekty opiniotwórczości w prasie     188
  6.2. Publikowanie skrajnych, bulwersujących poglądów przedstawicieli różnych środowisk     210
  6.3. Opinie autorytetów o danym tytule prasowym     212
  6.4. Komentarze specjalistów, fachowców będących autorytetami w danej dziedzinie wiedzy     214
  6.5. Cytowalność danego pisma w innych tytułach prasowych lub mediach     218
  6.6. Zamieszczanie przedruków tekstów z innych pism     219
  6.7. Inne sposoby uatrakcyjniania zawartości treściowej pism     222
  
  Rozdział 7 – Przedsięwzięcia promocyjne redakcji prasowych     232
  7.1. Akcje społeczne     235
  7.2. Eventy     239
  7.3. Konkursy     243
  7.4. Działania promocyjne mające na celu podnieść prestiż redakcji prasowej     248
  7.5. Działania promocyjne poza redakcją prasową     263
  7.6. Inne metody promocji tytułów     268
  7.7. Promocja tytułu prasowego w innych mediach     276
  
  Zakończenie     288
  Wykaz fotografii     296
  Wykaz tabel     300
  Bibliografia     302
  Od Redakcji     318
  
RozwińZwiń