Paradygmaty współczesnego kina

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,80  28,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

22,8028,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest kolejnym (po publikacjach: Perspektywy badań nad kulturą, red. Ryszard W. Kluszczyński, Anna Zeidler-Janiszewska; Katarzyna Prajzner, Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej; Blanka Brzozowska, Spadkobiercy flâneura. Spacer jako twórczość kulturowa – współczesne reprezentacje; Kamila Żyto, Strategie labiryntowe w filmie fikcji; Dagmara Rode, Polityka w pierwszej osobie: twórczość Dereka Jarman; Trajektorie obrazów. Strategie wizualne w sztuce współczesnej, red. Ryszard W. Kluszczyński, Dagmara Rode) tomem serii SZTUKA – MEDIA – KULTURA pod red. prof. R. W. Kluszczyńskiego. Stanowi próbę wskazania paradygmatów współczesnego kina – poprzez ukazanie paradygmatów współczesnej narracji filmowej (labirynt i kłącze); przybliżenie paradygmatu kina blockbusterowego; porządkującą analizę kina interaktywnego; rekonesans związany z dokumentem interaktywnym; rzut oka na crowdfunding, stanowiący zapowiedź nowego modelu finansowania kina; spojrzenie na esej audiowizualny z perspektywy genologicznej i historycznej; próbę kategoryzacji kina 3D; przypomnienie niemieckich realizacji dokumentalnych stacji ARD i ZDF (lata 2006-2008); dostrzeżenie zwyczajnego realizmu i kina mówionego we współczesnej odsłonie; wnikliwą analizę postmodernistycznego kodu w filmach Leosa Carakasa; wskazanie sposobów funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym.


Liczba stron206
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-539-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Tomasz Kłys, Ryszard W. Kluszczyński)    8
  Małgorzata Jakubowska, Kamila Żyto – Labirynt i kłącze – paradygmaty współczesnej narracji filmowej    12
  Krzysztof Jajko – Nadmiar na sprzedaż. Wstęp do opisu paradygmatu kina blockbusterowego    24
  Ryszard W. Kluszczyński – Kino interaktywne – porządkowanie pola    42
  Dagmara Rode, Paweł Sołodki – Dokument interaktywny – rekonesans    76
  Blanka Brzozowska – Crowdfunding – nowy model finansowania kina?    88
  Bartosz Zając – Esej audiowizualny – w stronę historii    100
  Michał Pabiś-Orzeszyna – Historia na naszych oczach? Kino 3D i retoryka rewolucji    114
  Konrad Klejsa – Drezno i Gustloff – miejsca pamięci niemieckich ofiar II wojny światowej i ich reprezentacje w filmach telewizyjnych stacji ARD i ZDF z lat 2006-2008    134
  Patryk Łapczyński – Niewidzialna kamera. W stronę zwyczajnego realizmu i kina mówionego    154
  Adam Cybulski – Dezorientacja, nadmiar, cytat. O postmodernistycznym kodzie w filmach Leosa Caraksa    168
  Tomasz Szczęsny – Sposoby funkcjonowania westernu w amerykańskim kinie współczesnym    190
  Noty o autorach    204
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia